Om mijn scoop weer functioneel te krijgen ben ik opzoek naar de 2N5859 transistor. Het is 1 Watt transistor met een Ft van 250 MHz. Niet zo makkelijk een vervanger voor te vinden. Heeft iemand nog ergens een exemplaar liggen? En is die bereid hem te verkopen?

Ik weet het, ze staan voor 1,5 euro ook bij ome ali maar in dit geval probeer ik liever dit. Bij de verdere wat meer reguliere handel hebben ze hem zover ik kan zien echter niet.

Een 2N2219A lijkt me een goede vervanger...

Die is 0.8W maar misschien is die bruikbaar. @OP Waar zit de tor in de schakeling? Schema, foto ect. In balans/long tailed pair/ect zou ik twee dezelfde nemen. BFW16 is een heel moeilijk type, ooit eens een paar uit de UK laten komen.

De 2N5861 kan ook, maar die is niet veel beter verkrijgbaar als de 5859...

Het zou kunnen dat ik er een heb. Ik heb een bak vol originele nieuwe Tek torren maar die staan nog in Waardenburg. Ik heb ook nog een perfect werkende 7704 en 7603 voor je met een berg plugins.

2N2219 heb ik een aantal van liggen.
BFW16 heb ik ook

roep maar als ik moet opsturen

Bedankt voor alle reacties.

De De 2N2219 heb ik liggen maar nog niet geprobeerd omdat het liefst de origineel transistor heb. Het is voor het voedingsgedeelte van een Tektronix 7603 scope. Fred101 had natuurlijk 100 punten met zijn conclusies.

Die 2N5859 is een beetje een bijzondere transistor met zijn betrekkelijk grote collectorstroom, en vermogen en een afsnijfrequentie van 250MHz. Die stroom begrijp ik nog wel omdat de transistor in het 15 volt voedingscircuit zit. En dat kan best belast worden. Die hoge frequentie begrijp ik alleen niet helemaal. Je zou zeggen meer kans op oscilleren in een voedings regel circuit. Maar die jongens van Tektronix waren bepaald niet gek en hebben waarschijnlijk om redenen die ik niet zie, deze tor toegepast.

Vandaar mijn poging om een originele tor te vinden. Als het niet lukt om de tor te vinden ga ik het proberen met de 2N2219. Ik ben alleen bang dat deze tor ook het hoekje omvalt als ik de logic analyzer of de spectrumanalyzer modules in gebruik neem. Dat zijn nl onwijze stroomvreters van de 5, +/- 15 en de +/- 50 volt voedingen.

Ik heb een 7704 waarvan de readout niet werkt en twee 7603 waarvan bij een dus deze tor is gesneuveld. Die readout gaat denk ik wel lukken om te fixen.

Gebruik jij je spul niet meer Fred101? Je was altijd zo'n fan van dit spul?