rob040
Golden Member
Hi Henk,
Ik ga het nog eens proberen met een kleine waarde en een weerstand in serie.
Die 74HCT14's kan ik je ook toesturen...
Groet, Rob
electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Ha rob007,
Ik heb onderdelen besteld duurde iets langer maar ik probeer altijd te combineren.
Dus een aantal apparaten welke ik in reperatie heb vluchchtig beken en de mogellijke defecte componenten mee besteld.....
Volgende week ga ik weer verder met jou print, even over de combinatie RC die weerstand is veel te groot 4,7 Ω komt in de richting.
Waar het omgaat is dat de resonantie door de combinatie LC.... hierin is L de inductie van de printbanen en C de ontkoppel C,
gedempt wordt dit is in jou situatie te doen.
Omdat je maar 1 frequentie verwerkt (10 MHz) zijn de frequentie producten goed te beheersen.
Groet,
Henk.
rob040
Golden Member
Hi Henk,
Ik was er al bang voor dat de 47Ω nog teveel was, maar heb zo gauw even niets lagers. Proefopstelling staat er nog, dus later nog eens proberen.
Groet, Rob
electron920
Ha rob040,
Ik kan weer door bestelling nog niet binnen maar ik had er zelf nog 25
te veel spul dan weet je niet waar het ligt....
Er zijn 25 stuks onderweg maar goed het is nooit weg.
Heb jij toevallig ook een stukje latoenkoper (folie) ?
Wat ik eerst gedaan heb is aan de ingang van de eerste 74HC14 de aanpassing ietsjes verbeterd.
Nu kijken of de massa wat stabieler is te maken daar heb je een stukje koper folie voor nodig een draadje werkt niet te dun.....
Groet,
Henk.
rob040
Golden Member
Hi Henk,
Dat opnieuw bestellen terwijl ik nog voorraad heb gebeurde mij ook iets te vaak.
Ik heb toen eens de tijd genomen om alles zo veel mogelijk in een Excel bestand te zetten. Al veel plezier van gehad, maar de kunst is om dat bij te houden. Dat gaat wat minder goed. 
Latoenkoper heb ik zo niet liggen. Hoe zou ik dat moeten toepassen? Ik zou kunnen kijken naar het folie dat in coax zit. Dat is wel rood koper, maar dat zal de pret niet drukken.
Groet, Rob
electron920
Ha rob040,
Wat je zegt ikk ben daar ook mee bezig een database maken maar dat is aan mijn kant veel werk.
Nee nog even geen koper bestellen maar ik kan daar wel mee experimenteren.
Wat ik probeer is zo min als mogelijk je print te wijzigen dit soort storingen komen niet van een kant.
Dit is dan ook de reden dat het oplossen geduld vraagt goed opserveren is hier heel belangrijk en een reisverslag,
dus wat heb ik gedaan en wat was het effect.
Later meer......
Groet,
Henk.