Op maandag 8 januari 2024 16:30:41 schreef r-p:
[...]En dan is daar nog het sprookje dat er maar één NiMH fabriek is in Japan...
Volgens mij is het hier wel eens langsgekomen dat de Ikea batterijen professioneel getest waren maar niet identiek zijn aan Eneloops (wat ik en veel anderen wensen te geloven), maar ik ben hoe dan ook helemaal tevreden over de 2450mAh en 1900mAh batterijen van Ikea...[bijlage]
Overigens kunnen de Eneloops ook uit China komen en wederom 'volgens internet' kun je beter naar de Japanse versie zoeken.
[bijlage]
Ik heb ooit 8 Eneloops van Sanyo gekocht, die witte met 'Eneloop' in blauw. Er staat op:
"HR-3UTGA 1,2V Min. 1.900mAh
MADE IN JAPAN / FABRIQUE AU JAPON"
De bewering dat ze na 5 jaar nog 70% van hun lading bevatten maken ze bij mij niet waar. Bij mij zakken ze zo snel binnen 1 maand.
Ik gebruik ze hoofdzakelijk nog in mijn draadloze muis, dan kan ik er amper 1 maand mee verder.
Als ik er een gewone alkaline batterij in stop kan ik er véél langer mee vooruit, minstens 1/2 jaar.
Ook mijn weersensoren doen het stukken langer op alkaline.
Ik steek geen cent meer in NiMH, en zéker niet in Eneloop.
Ik heb nog van die antieke bruine NiMH AAA-cellen van Aldi. Die oudjes doen het nu nog beter (qua zelfontlading) dan de ooit zo geroemde Eneloops.