Hoi allemaal...

Echt weer een leuk winterprojectje: In oktober vorig jaar de print gekocht voor de XY plotter (Elektuur april 1985). Loopwerk met veel pijn en moeite kunnen kopen. En uiteindelijk de eprom zelf maken.
De plotter doet het wel, maar niet lekker. Als ik veel commando's stuur, plot hij niet alles. Ik vermoed dat er in de eprom inhoud ergens een fout zit. En in de PDF's met kwaliteitverlies, is een fout natuurlijk zo gemaakt. Een 8 en een B lijken ineens heel veel op elkaar. Heeft iemand toevallig dit project ooit in het verleden succesvol afgerond ? En kan ik eventueel een dump van de eprom ontvangen ? Of is er ergens een link naar deze eprom dumps ??

Alvast bedankt !

Voor de duidelijkheid; Dit is dus niet de bekende Mondriaan, maar een thermische printer op basis van een Seiko loopwerk. De sturing is een 6502 systeempje met Centronics interface.

Weet u zeker dat hij buiten specificatie werkt? Met 2k RAM zullen er imo überhaupt beperkingen zijn.
Het lijkt niet erg waarschijnlijk dat een tikfout precies dit effect geeft

Maar als het u helpt kan ik de dump nog eens scannen. Met OCR moet het eenvoudig te controleren zijn, de kans dat er twee maal dezelfde fout wordt gemaakt lijkt nog weer een stuk kleiner.

ESS986

OCR'en word nog wel een uitdaging van deze scan.

Elektuur_258_1985_04 (2).pdf

Misschien is deze iets beter :

1985_04-05-Kleine XY-plotter (2).pdf

[Bericht gewijzigd door bprosman op (25%)]

Als Paul even zijn emailadres op zichtbaar zet?

Ik heb zojuist een 1200 dpi scan gemaakt die beter lijkt, maar het bestand is net groter dan 5 MB, dus ik kan het hier niet plaatsen.

Beste Allemaal..

Super bedankt voor jullie reacties...

Ik zal even mijn Email op zichtbaar zetten. Dat ziet er veelbelovend uit !!

MvG

Als het goed is, is het adres nu zichtbaar...

Inmiddels de 5 MB ontvangen. Dank Aart..

OCR wordt lastig. Soms wordt de hex "0" gezien als 8. We gaan het gewoon byte voor byte controleren..

MvG

Op vrijdag 23 februari 2024 14:20:48 schreef Aart:
..., maar het bestand is net groter dan 5 MB, dus ik kan het hier niet plaatsen.

En daarvoor hebben ze WeTransfer uitgevonden.

Op vrijdag 23 februari 2024 20:19:53 schreef ohm pi:
[...]En daarvoor hebben ze WeTransfer uitgevonden.

Daarvoor moest TS wel zijn email adres (tijdelijk) zichtbaar zetten ;)

Meerdere multi-volumes zip/rar archives in de 2 of 3 posts had ook gekunt zonder zichtbaar email adres. :)

Op zaterdag 24 februari 2024 09:09:03 schreef bprosman:
[...]
Daarvoor moest TS wel zijn email adres (tijdelijk) zichtbaar zetten ;)

Dat hoeft niet!
Iemand wil zijn te grote bestand delen met de rest van CO.
Hij uploadt zijn bestand naar WeTransfer.
Hij moet ook twee emailadressen opgeven, nl zijn eigen emailadres en het emailadres van degene voor wie het bestand bestemd is.
Het 1e emailadres is bedoeld om aan de uploader te kennen gegeven dat het bestand succesvol is geupload.
Het 2e emailadres gebruikt WeTransfer om een downloadlink naar de ontvanger te sturen.
In ons geval geeft de uploader 2x zijn eigen emailadres op.
Na uploaden krijgt de uploader twee emailtjes met twee links.
Één van de links (de goede) plaatst de uploader op CO en dan kan heel CO binnen een week het bestand downloaden.
Op het eind van deze actie weet alleen WeTransfer het emailadres van de uploader.

Op donderdag 22 februari 2024 22:17:52 schreef P@ul:
De plotter doet het wel, maar niet lekker. Als ik veel commando's stuur, plot hij niet alles.

Waarmee stuur je de plotter aan?
Is de 'busy' lijn wel aangesloten? (daarmee signaleert de plotter dat de buffer vol is)

Bij Elektor kun je deze uitgave gewoon downloaden
De hoeveelheid data is niet heel groot dus handmatig doorzoeken/vergelijken is wel te doen. Eventueel iemand de data van je Eprom op laten lezen en dan vergelijken met het artikel.

[Bericht gewijzigd door KGE op (31%)]