ik heb een sony HI8 CCD TR650E camera
Daarmee wil ik dv casettes op de computer zetten
Ertussen zit een AV to HDMI converter-apparaatje.
Maar de computer registreert niets (ziet 'm niet).
Iemand advies ?

HDMI ports op PC's zijn outputs, geen inputs. (dus dat het niet werkt is niet vreemd... ;) )

Een computer met een HDMI ingang? Vertel daar eens wat over want dat is best zeldzaam/professioneel.

Ik zou eerder iets via USB verwachten, net zoals een digitale camera of telefoon. Als ik zo tijd heb google ik even die camera.

Heel misschien heb je een TV die kan opnemen naar USB stick? HDMI naar tv (of dvd recorder ofzo) en dan opnemen

Ik heb deze set van Magix.
Dat werkt prima, van av, scart etc met een interface naar usb.
Heb er al veel oude videobanden mee ongezet.

https://www.magix.com/nl/videobewerking/red-uw-videos/

Deze camera ondersteunt geen DV tapes, alleen Hi-8 tapes.
Omzetten naar hdmi heeft geen enkel nut, het is een volledige analoge camera.
De adapter die pa3gws aangeeft, is inderdaad wat je nodig hebt (en nog wat capture software)

De door jou genoemde av-naar-hdmi adapter, kan je gebruiken om je camera aan te sluiten op een hdmi ingang van je tv.
Als je hdmi wil capturen op je pc, heb je nog een hdmi capture device nodig.
Die zijn ondertussen redelijk betaalbaar geworden (hdmi in, en via usb gaan ze dan je pc in), maar die zijn in elk geval duurder dan de adapter die pa3gws voorstelt, en hebben in jou geval geen enkele meerwaarde, de capture kwaliteit gaat heus niet beter zijn.

Groeten,
Kris

Maarr.... Als je toevallig in de toekomst ook HDMI wilt capturen, dan zou het kunnen dat zo'n HDMI in ding toch de moeite waard is.

Mijn bestukkingsmachine is "Windows" en "mag NIET op een netwerk aangesloten worden". Ik overweeg om de VGA OUT van het ding naar HDMI te vertalen, en dan de HDMI te capturen. Ik wil dan op m'n Linux-bak dat vanaf een afstandje kunnen bedienen. Allemaal niet triviaal helaas om dat voor mekaar te krijgen. (Idee was om een raspberry pi zero zich als hub + muis+keyboard + USB stick te laten voordoen. De "stick" heb ik werkend.... Behalve dan dat de 5V voorziening van het apparaat zodanig zwak is dat er intern allerlei dingen crashen met die RPI-zero-stick er in... Zucht. )

Ik overweeg om de VGA OUT van het ding naar HDMI te vertalen,

Andere PC met Windows / Remote Desktop? (of Teamviewer?)

[Bericht gewijzigd door Arco op (41%)]

Op vrijdag 19 april 2024 17:33:10 schreef rew:
Maarr.... Als je toevallig in de toekomst ook HDMI wilt capturen, dan zou het kunnen dat zo'n HDMI in ding toch de moeite waard is.

Mijn bestukkingsmachine is "Windows" en "mag NIET op een netwerk aangesloten worden". Ik overweeg om de VGA OUT van het ding naar HDMI te vertalen, en dan de HDMI te capturen. Ik wil dan op m'n Linux-bak dat vanaf een afstandje kunnen bedienen. Allemaal niet triviaal helaas om dat voor mekaar te krijgen. (Idee was om een raspberry pi zero zich als hub + muis+keyboard + USB stick te laten voordoen. De "stick" heb ik werkend.... Behalve dan dat de 5V voorziening van het apparaat zodanig zwak is dat er intern allerlei dingen crashen met die RPI-zero-stick er in... Zucht. )

Er zijn complete extenders waar je VGA, muis en kb via een utp kabel kan verlengen.
Dat is geen netwerk maar puur een cat5e of cat6 kabel.

RDP en teamviewer zal de machine voor aan een netwerk moeten...

Op vrijdag 19 april 2024 17:33:10 schreef rew:
Mijn bestukkingsmachine is "Windows" en "mag NIET op een netwerk aangesloten worden". Ik overweeg om de VGA OUT van het ding naar HDMI te vertalen,

Klinkt als een klusje voor PiKVM

Op vrijdag 19 april 2024 18:21:23 schreef revado:
[...]

Er zijn complete extenders waar je VGA, muis en kb via een utp kabel kan verlengen.
Dat is geen netwerk maar puur een cat5e of cat6 kabel.

RDP en teamviewer zal de machine voor aan een netwerk moeten...

Er zijn ook complete KVM systemen over TCP/IP. Bijvoorbeeld voor een datacenter, dan kan je KVM overnemen maar ook een virtuele USB stick of floppy erin stoppen om bijvoorbeeld iets in de bios in te stellen en van iets anders dan hd te booten. Prijzig maar inmiddels ook 20-30 jaar oud, misschien vind je een eenvoudig variant. Ik ben alleen de naam even kwijt.

ATEN maakt en maakte veel van dat spul.

ik ga morgen een kabeltje zoeken (converter-)HDMI > usb
misschien werkt dat

de HDMI op mijn laptop zal ws alleen uitgaand zijn.

Ik zou iets zoeken met Av naar USB in een stap
Die extra stap naar hdmi en dan naar usb is zinloos.
En hdmi kan ook nukken hebben.

Heb je software om een en ander op te nemen?
Zo ja dan moet de software ook de oplossing ondersteunen.
Vandaar mijn eerdere tip voor een converter met bijpassende software.

Op vrijdag 19 april 2024 19:44:41 schreef guusg:
de HDMI op mijn laptop zal ws alleen uitgaand zijn.

Klopt.

Op vrijdag 19 april 2024 15:34:53 schreef guusg:
ik heb een sony HI8 CCD TR650E camera
Daarmee wil ik dv casettes op de computer zetten

Uhm, (mini)DV cassettes in een Hi8 camera ? Dat zijn twee totaal verschillende formaten ;)
Hi8:

miniDV:

Maar afgezien daarvan: met een eenvoudige S-Video/Composite video (CVBS) naar USB omzetter is dat onder Linux wel om te zetten. Verwacht alleen geen wonderen van de beeldkwaliteit.

Wanneer het echte (mini?)DV cassettes zijn dan is het theoretisch mogelijk die digitaal over te dragen naar de computer (via USB of FireWire)