Elco's vervangen is zonder meer verstandig, maar als er op andere elco's geen spanning staat bij losgekoppeld toestel is de kans dat die het mankement veroorzaken, best wel klein.

TS geeft in de openingspost aan dat, ondanks aangesloten blijven, het geheugen er toch uit gaat zo nu en dan.
Dan is het probleem geen leeglopende elco na spanning er af halen maar iets waardoor de spanning ergens na een tijdje te ver daalt.
Dan denk ik toch aan meerdere slechte elco's waardoor er ergens een rimpel op komt die een probleem maakt.
Het toestel zal het met de lijnspanning moeten doen en die is , zoals ik al eerder aangaf, bij een homevox veel lager dan de 48 volt lijnspanning van een "echte " analoge lijn.
Zou mij niet verbazen als de lijnspanning in rust maar 20 volt is of zo iets dergelijks.

Het toestel mag op 24v in on-hook toestand maar 24µA gebruiken, een beetje lek is dan al dodelijk voor het geheugen... ;)

Op woensdag 1 mei 2024 17:27:16 schreef Arco:
Het toestel mag op 24v in on-hook toestand maar 24µA gebruiken, een beetje lek is dan al dodelijk voor het geheugen... ;)

+1

Slotdraadje,
Was dit een print waar alleen de telefoonnummers werden opgeslagen dan zou ik verder gaan zoeken, maar op deze print vind het hele besturingssysteem
van de telefoon plaats. O.a. Verschillende soorten van het belsignaal,
een generator voor het opwekken van de verschillende toonsoorten bij het kiezen ect. Bij de chip aan de onderkant zitten 28 aansluitingen gepropt
dus waar moet je zijn voor de opslag van de nummers?
Je kunt natuurlijk wel componenten blijven verwisselen maar nogmaals zonder schema zie ik hier geen heil in.
Hierbij sluit ik voor mezelf dit draadje af en bedank jullie voor de geven
reacties.
Groet Frits

dus waar moet je zijn voor de opslag van de nummers?

Het ic doet bijna alles in de telefoon (nummers opslaan en kiezen met puls of toon, toetsen afvragen, belsignaal,...)

heb deze toestellen nog weggezet een jaar of 20 terug. had er 1 open gemaakt eens omdat een schakelaartje haperde. waren geen herstel toestellen eigenlijk, stuk = vuilbak en nieuwe halen. nu kom je ze op mp nog wel tegen, of iets anders wat werkt met de centrale.

Op donderdag 2 mei 2024 12:37:31 schreef frits13:

Je kunt natuurlijk wel componenten blijven verwisselen maar nogmaals zonder schema zie ik hier geen heil in.
Hierbij sluit ik voor mezelf dit draadje af en bedank jullie voor de geven
reacties.
Groet Frits

Zoals gezegd er zijn wat componenten genoemd, en het schema kan heel beperkt blijven, voornamelijk rond die 470u elco. Als je er geen vertrouwen in hebt om dat te doen is het alsnog een goede oefening.