fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat is dus de vraag. Ik snap prima hoe je klein SMD spul kunt vervangen met alle nodige apparatuur die ik gewoonweg niet in huis heb. Maar ik zou het wel willen herstellen.
Hoe moet ik nu weten wat jij hebt ? En hoe wil je het dan herstellen ? Je zult toch moeten meten en daarna wat vervangen.
Als het de mijne was dan verving ik die 20 smd elcotjes.
Als je alleen maar repareert om hem te verkopen en het ding niks waard is, waarom probeer je het dan ?
[Bericht gewijzigd door fred101 op (43%)]
De originele vraag was dus of iemand dit al eens heeft meegemaakt/opgelost, dat was eigenlijk de vraag. Niet hoe je dit moet repareren
Tot nu toe niemand helaas, maar dat was de verwachting.
Ik ga verder niet in herhaling vallen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als oudgediende weet je dat je altijd meer informatie krijgt, of meestal lovenswaardige pogingen om mee te denken met de informatie die er is. Zeker als de vraagstelling op het eerste gezicht niet persé optimaal is.
C301 680u is een bekend probleem kennelijk (al kan ik niet beloven dat dit precies de oorzaak is in dit geval) en er mag ook een 1000u of 1500u in. Maar dan moet je wel beloven dat je die ook echt gaat proberen te vervangen en het resultaat hier meldt, anders is het een zinloos topic. Zal wel geen SMD zijn, en low ESR.
Pagina 6-11 : 6-7. EMERGENCY HISTORY
Hoeveel CD / DVD bedrijfsuren (Laser On Hours) heeft de laser al gemaakt?
En hoeveel en welke Emergency codes staan er op de posities 1 t/m 10?
[Bericht gewijzigd door Bobosje op (45%)]
Op dinsdag 28 mei 2024 01:10:05 schreef maartenbakker:
C301 680u is een bekend probleem kennelijk (al kan ik niet beloven dat dit precies de oorzaak is in dit geval) en er mag ook een 1000u of 1500u in. Maar dan moet je wel beloven dat je die ook echt gaat proberen te vervangen en het resultaat hier meldt, anders is het een zinloos topic. Zal wel geen SMD zijn, en low ESR.
Dat heb ik al vermeld:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2511591#2511591
Ik heb de 3 elko's vervangen door betere Rubycon low ESR 105 graden type.
Ik vond het al wel bijzonder dat de 680uF vervangen was door een 1500uF, deze was nog maar 1100 uF.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op dinsdag 28 mei 2024 22:06:46 schreef nijhuisr:
[...]Dat heb ik al vermeld:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2511591#2511591
Ik heb de 3 elko's vervangen door betere Rubycon low ESR 105 graden type.
Ik vond het al wel bijzonder dat de 680uF vervangen was door een 1500uF, deze was nog maar 1100 uF.
Sorry, overheen gelezen... Kennelijk was die elco dan wel een zorgenkindje maar in dit geval niet de oorzaak.