Ik heb een 65ku6020 met een defect mainboard. Deze herstart na 3 maal knipperen. Nu weet ik niet of het paneel defect is wat er voor heeft gezorgd dat het mainboard ook defect is geraakt of niet.
Nu heb ik een mainboard van een 55ku6000 geplaatst en die geeft beeld, alleen de kleuren kloppen niet en een soort schaduwen, pixels welke niet kloppen.
Ik twijfel dus of het lcd paneel goed is, dan is het nog zinvol om een mainboard voor de 65 inch versie te kopen, anders is het weggegooid geld, is er iemand die dit weet, me kan vertellen?

De firmware is niet geschikt om dit scherm aan te sturen en vermoed met ander moederbord wel OK..

Op zondag 2 juni 2024 15:43:56 schreef smd:
De firmware is niet geschikt om dit scherm aan te sturen en vermoed met ander moederbord wel OK..

Dat vermoed ik ook, maar voor de zekerheid even vragen.. zou je ook andere firmware via usb in kunnen lezen of accepteert het board dat niet? is de eeprom zelf te programmeren?

Ik denk niet dat dat kan. In service menu kan je geen schermtype instellen evt?? ( meerendeel autodetect tegenwoordig zoals BIOS PCs)

Op zondag 2 juni 2024 19:02:43 schreef smd:
Ik denk niet dat dat kan. In service menu kan je geen schermtype instellen evt?? ( meerendeel autodetect tegenwoordig zoals BIOS PCs)

Helaas, Dan gaan we maar eens op zoek naar een betaalbaar 65ku6000 boardje.

Bij veel Samsung boards kun je wel degelijk het schermtype instellen in het servicemenu. Heb je meerdere opties geprobeerd?

Sommige MB tegenwoordig Autodetect Maarten...

Ik kan in het service menu het juiste paneel kiezen, er staat wel een failure boven en die melding blijft er staan, na instellen juiste paneel, een factory reset lijkt er niets veranderd..zie foto's.
Het lijkt ook een soort van overbelicht op sommige vlakken en de vlekken op het donkere beeld heb ik ook niet zo'n goed gevoel bij..

Het ziet er een beetje uit alsof er spanningen niet kloppen. Ik vermoed een on-board TCON dus dan genereert het mainboard die spanningen.

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar heb je geen service remote nodig om de instelling daadwerkelijk op te slaan?

Hij bewaart de instellingen, dus je kunt alles zo instellen.
Ik bedoel met "lijkt niets veranderd", het beeld, misschien dacht je de instellingen zoals ik het had geschreven?

Als er Failure komt te staan word paneel niet herkend door moederbord.

@IMDI had ik inderdaad verkeerd gelezen/begrepen... Wat is het BN94- nummer van het originele board en van het vervangende board?

Op dinsdag 4 juni 2024 19:12:07 schreef smd:
Als er Failure komt te staan word paneel niet herkend door moederbord.

Wel bijzonder dat het paneel dan in de lijst staat lijkt me

Op dinsdag 4 juni 2024 19:13:51 schreef maartenbakker:
@IMDI had ik inderdaad verkeerd gelezen/begrepen... Wat is het BN94- nummer van het originele board en van het vervangende board?

Origineel is een BN94-10803D, het 55 inch board: BN94-10832D

Deze kan gesloten, de vreemde kleuren werden idd weergegeven omdat het een ue55 type was in plaats van een ue65 type. Met deze erin is het beeld ok.