Op zaterdag 22 juni 2024 22:21:54 schreef marc1200:
Het MGJ nummer staat op de koelplaat van het Tcon board, dit is MGJ66967301.
Het 6870c nummer kwam bij de oude en nieuwe Tcon overeen. Het totale nummer is 6870c-0858c

Alleen met het nieuwe Tcon board is het probleem niet opgelost helaas, nog steeds geen beeld wat aan zou moeten gaan, wel het klikken van relais.
De 12v op de middelste connector is wel aanwezig.
Alleen op de 23v connector meet ik 0.83v als de tv uit standby gehaald wordt.

De signalen vanaf het moederbord naar voeding zoals drv_on,pwr_on, en 12vt_on zijn aanwezig(3.3v)

Het MGJ66967301 is een stempel voor de koelplaat, heeft niets met de t-con te maken.
Het 6870c-0858c is een kaal print nummer, je moet zoeken op het 6871L nummer om de juiste t-con te vinden.

Als er geen 24V is en wel 12V op de t-con en je bent er zeker van dat er geen sluiting in de 24V lijn zit dan kun je ter controle de 20V die uit de voeding komt doorverbinden met de 24V lijn. Let op dat je dit nooit te lang kunt doen.

@smd
Ik heb gezien dat er een PFC + LLC controller is die 2 mosfets schakelt die ervoor zorgen dat de 300+ volt geschakeld wordt door de trafo's zodat er 24v uitkomt, dit is het ic Infineon IDP2303, hier had ik al een vervanging van liggen maar dat heeft niet veel zin, omdat er een UART interface op zit om de chip in te stellen. Over de source en drain van de mosfets meet ik een voltage drop van 0.6V in diode mode

@william1967
Oke ik zal even kijken welke 6871L nummers op de Tcon boards staan, die ik hier heb.
Er is geen sluiting op de 24V lijn dus in dat geval kan ik wel even proberen ter controle om de 20v door te lussen naar de 24v.

Klopt, dus de 24V word niet ingeschakeld. Als het IC IDP2303 defect is, kan je deze uitlezen, instellingen komen van extern..

@william1967
Inmiddels even kort de 24v doorverbonden aan de 20v en het beeld lichtte kort op en ging daarna weer uit gelijk, denk teveel stroomverbruik op de 20v lijn

@smd
Hiervoor moet ik dus de officiële adapter aanschaffen die met het programma dp vision werkt van infineon. De RS232 werkt met 1 lijn. Ik zag dat de spanning van de uart tussen 0v en 3.3v ligt.Is het misschien mogelijk om zelf een adapter te maken met bijv. een Arduino of iets dergelijks, of gebruikt infineon een bepaald protocol waar wij geen toegang tot hebben?

die UART word toch bestuurd vanuit Main CPU?

Ja heb inmiddels toch een .dp adapter weten te vinden, alleen nog even de juiste configuratie file vinden die matched met de firmware id van de chip.
Als het gelukt is om de parameters te zien laat ik dat weten.

Goedenavond,

Hierbij nog een update.
De TV werkt inmiddels weer. Het programmeren van de 2e psu board van de voeding lukte helaas niet, hierna een nieuwe besteld, dit loste het probleem niet op, uiteindelijk heb ik toch het grote psu board besteld waarop de 230v voeding binnenkomt. Na montage van dit board deed de tv het weer.
Uiteindelijk is er een nieuw mainboard en een nieuw hoofd PSU board in gekomen.
Bedankt voor de hulp.