Uhhh, ik zoek een schuifregister en ik krijg het niet gevonden. Of ik begrijp de datasheets niet of mijn begrip van de schuifregister is verkeerd.

Als ik het goed begrijp werkt een normale schuifregister ala de 595 met 2 clock signalen, één clock om de data in de register te plaatsen en door te schuiven, de andere clock om de data in die register naar de output register te schuiven.. Dan heb je nog een output enable en nog wat.

Als bovenstaande klopt is dat niet wat ik zoek. Ik zoek een IC waarbij de data aangeboden wordt i.c.m. een clock waarbij daarna zodra alle data verstuurd is in 1 keer met 1 signaal deze kan "latchen" naar de uitgang. zonder dat deze uitgang even door t donker gaat voor de nieuwe ( of dezelfde ) stand aanneemt.

Aanvullende eisen :

- Bij voeding van 5V, 3V3 ook als logic high zien
- Datarate, minimaal paar MHz
- Cascadebaar
- Uitgang push-pull

Iemand een idee ?

Yesss, ik zie het nu ook. Dank Gerwin !

Op woensdag 7 augustus 2024 14:55:56 schreef diebobo:
Iemand een idee ?

74HCT595. Die 'T" in het midden heb je nodig voor: "gevoed met 5V een 3.3V input signaal gegarandeerd als hoog zien".

Ik dacht dat je zou gaan vragen dat de data direct op de uitgang moesten komen. Ik heb op basis van dat soort chips een PC uitbreidingskaart gemaakt (ongeveer 34 jaar geleden). Nu had ik op mijn kamer een "heartbeat" bipbip.... bipbip.... Blijkt dat je in het donker de "moeten uitblijven" ledjes gewoon 1 microseconde zag oplichten als "niet voor hem bedoelde data" langschoof.....