Zou het niet handiger zijn om een nieuwe categorie "Gereserveerd" te maken zodat een V&A item dan daarin geplaatst nadat die gereserveerd is door de verkoper ?

Nu is ongeveer 40-50% gereserveerd in de totale lijst en dus niet meer interessant als je niet de potentiële koper bent.

Wat ook zou kunnen een extra vinkje "Laat gereserveerde items weg" maar dan zal er een "Gereserveerd" vlaggetje moeten komen die de verkoper aan (en uit) kan zetten.

Waarom de aanbieding laten staan als het item niet meer tekoop is, dat vraag ik mij al een tijdje af?

Soms gaat de koop niet door,dan hoeft alleen het woord gereserveerd even weg i.p.v. heel de advertentie weer overnieuw aanmaken.Nix mis mee toch?

[Bericht gewijzigd door Hubie op (69%)]

Gereserveerd is meestal "nog niet betaald", maar op dit moment worden ook dingen verzameld voor een koop in 1x.

Ik zie geen meerwaarde in een categorie "gereserveerd" waarom zou je daarin advertenties nog bekijken als je weet dat ze met 99% zekerheid toch niet meer beschikbaar zijn.
Als het doel is om "vervuiling" van de lijst tegen te gaan dan zie ik meer in een optie om, middels een vinkje, een adv. onzichtbaar te maken. Gaat een koop niet door dan kan een adv. snel teruggeplaatst worden.

Een categorie "gereserveerd" zag ik als quick work-a-round om gereserveerde items onzichtbaar te maken. In mijn openingspost had ik dit toegelicht en de reden, en ja de titel leent zich alleen voor korte omschrijvingen.

Ik vind 'gereserveerd' een goed idee. Ik heb het idee dat het hier wel meevalt, maar op Marktplaats is het zeker 1 op de 4x dat een koper iets wil, en er daarna toch van afziet.

Je hoeft dan niet helemaal opnieuw de advertentie aan te maken. Gewoon een functie 'tijdelijk onzichtbaar maken' ofzo toevoegen, als dat mogelijk is. Groot voordeel is dat ik dan niet achter het net vis als ik iets interessants in de update tracker zie :)

[Bericht gewijzigd door Ledlover op (14%)]

Op marktplaats kun je een advertentie de status gereserveerd geven, maar dat heeft hetzelfde effect als hier "gereserveerd" in de titel zetten. Ze blijven toch zichtbaar voor de rest.

Als je nu in de updatetracker kijkt zijn alle items gereserveerd en toch zie je dat niet tenzij je erop klikt, wat voor zin heeft dat dan?

Ik denk dat het achterliggende idee is dat je dus je ook advertenties onzichtbaar kan maken. Weet niet of dat 'effe' er in verwerkt kan worden.

Misschien is een gemakkelijk implementeerbare tussenweg naast het A'tje van aangeboden en het G'tje van gevraagd, een R'etje toevoegen, zodat je in ieder geval in de tracker kan zien als iets waarschijnlijk al weg is?
De tracker heeft niet zoveel ruimte dus 'gereserveerd' valt er meestal af.

Ik vrees dat dat gewoon aan de gebruiker is.

Soms staan er zelfs advertenties met [VERKOCHT] er achter, nou, gefeliciteerd ... wat heb ik aan deze info :? :+

Ik ben er zelf voorstander van om advertenties ergens weg te laten zakken in het archief in plaats van automatisch te verwijderen als ze verkocht zijn. Er zit soms nuttige informatie voor later in, zoals foto's, prijzen ter referentie, etc.

Gereserveerd zou ik als onverkocht beschouwen, ik denk ook niet dat daar persé een andere categorie bij hoort.

Enigszins gerelateerd, maar is het bij het aanbieden van een heleboel kleine onderdeeltjes niet handiger om 1 advertentie te maken en dan te werken met regels?

Dan kun je op elke regel aangeven wat er al verkocht, gereserveerd of beschikbaar is en dan loopt de advertentierubriek niet helemaal vol met (niet beschikbare) zaken van 1 aanbieder.
Ook zien geinteresseerden dan eenvoudiger wat die persoon allemaal nog meer heeft. Mogelijk willen ze dan zelfs een bod doen op alles in een keer..

Ik zou het niet als "categorie" in het systeem inbouwen, maar als "vinkje".

Als gebruiker kan je dan kiezen voor het overzicht/zoekresultaten zonder de "met vinkje gereserveerd" of met.

In "update tracker" kan je dan "gereserveerd" items geel maken of zo. Of eigenlijk "altijd".

Op maandag 19 augustus 2024 15:32:37 schreef powerflux:
Enigszins gerelateerd, maar is het bij het aanbieden van een heleboel kleine onderdeeltjes niet handiger om 1 advertentie te maken en dan te werken met regels?

Dan kun je op elke regel aangeven wat er al verkocht, gereserveerd of beschikbaar is en dan loopt de advertentierubriek niet helemaal vol met (niet beschikbare) zaken van 1 aanbieder.

Jawel dat kan gewoon zo heb ik dat toen ook een keer gedaan. Ik had toen iets van 30 oude analoge meter in de verkoop. Elke meter een nummertje gegeven en daar steeds een hoop meters bij elkaar voor de foto. Dan in de tekst ook dat nummer erbij in 1 regel voor de omschrijving en prijs.
Dat is dus helemaal zelf te doen.

Maar het is bijna net zoveel werk als 30 advertenties maken want elke keer als je iets moet reserveren of verkocht is moet je de tekst gaan aanpassen.

Op maandag 19 augustus 2024 11:41:54 schreef MGP:
Als je nu in de updatetracker kijkt zijn alle items gereserveerd en toch zie je dat niet tenzij je erop klikt, wat voor zin heeft dat dan?

Als je de balk aanklikt dan krijg je een uitgebreider overzicht: https://www.circuitsonline.net/updatetracker

Op maandag 19 augustus 2024 11:45:29 schreef Ledlover:
Misschien is een gemakkelijk implementeerbare tussenweg naast het A'tje van aangeboden en het G'tje van gevraagd, een R'etje toevoegen, zodat je in ieder geval in de tracker kan zien als iets waarschijnlijk al weg is?

dat lijkt mij ook een handige optie.

of tijd dat fatbeard zijn eigen webshop begint :)
niks ten nadele van jou fatbeard, maar ik vind dat de rubriek vraag en aanbod nu een beetje overspoelt raakt door 1 soort advertenties. Een advertentie van iemand anders verdwijnt gelijk weer op plaat 20 als 1 persoon vele individuele items ineens plaatst. Van mij mag iedereen alles aanbieden wat hij heeft en ik weet ook vrijwel zeker dat fatbeard er geen enkel commercieel belang bij heeft gezien de prijzen, maar het syteem is er niet zo geschikt voor vind ik persoonlijk (Wel respect voor de moeite die je neemt om al die advertenties aan te maken)

Die eigen webshop staat nog steeds in de steigers, het heeft alleen veel meer voeten in de aarde dan je zou denken... :S

Het ondersneeuwen van andere advertenties kan wel een probleempje zijn, daarom beperk ik me tot 7 advertenties per dag.
Ik kan uiteraard de advertentie weghalen op het moment dat iemand het reserveert.
De laatste tijd is binnen een uur ongeveer de helft al gereserveerd, kennelijk heb ik begerenswaardige dingen :7 .

Vele regels in een advertentie is een idee wat ik in sommige advertenties al toepas, maar met zeer verschillende zaken wordt dat voor iedereen al heel snel onoverzichtelijk.
Het -zeer begrijpelijke- maximum van 5 foto's helpt dan ook niet en zo'n mozaiek maken (die dan ook nog kleiner dan 5MB moet zijn) is erg tijdrovend.

Ik heb geen idee hoeveel voeten zo'n voorgesteld vinkje in de aarde heeft, maar ik zou het toejuichen; een extra categorie is misschien makkelijker te implementeren.

Zoveel aanbod is er nu ook weer niet in V&A, marktplaats kun je ook niet bijhouden met een tracker.
Dan moet de koopjesjager maar wat dieper graven, met de advertenties van fatbeard moet je in ieder geval snel zijn ;)

Ofwel ik zie geen enkel probleem met het gebruik van V&A zoals dat nu gebeurt. Kan dat handiger? Wellicht, maar ik geloof niet dat we dat morgen hebben.

Als iemand een hele E96 reeks waarde voor waarde gaat aanbieden wordt dat wellicht een ander verhaal, maar dat probleem hebben we gelukkig niet.

@fatbeard,
Wellicht is het tot we wat beters hebben inderdaad handig om die gereserveerd status vooraan de titel te zetten, dan valt dat ook op in de tracker.
En wat mij betreft hoef je je ook niet te beperken tot zeven artikels per dag, na vijf loopt het toch al uit de tracker.

Ach, de V&A is wel lekker levendig door fatbeard. Daardoor kijk ik er toch vaker, ook al koop ik meestal* niets, toch benieuwd wat er nu bij is.

Door op ‘vraag en aanbod’ te klikken vind ik trouwens duidelijker dan op de tracker klikken, er staan dan foto’s bij: https://www.circuitsonline.net/aanbod

Als ik zelf iets in V&A zet zijn er vaak ook snel reacties. Niet altijd, soms zijn de dingen die ik niet wil hebben dingen die anderen ook niet willen kopen :) maar de V&A leeft wel en dat lijkt me goed.

*)er zijn wel gelegenheden waarbij ruimte zich van mijn kasten naar fatbeards kasten heeft verplaatst. Een beetje zoals gaten uit de plus van een batterij zich maar de min verplaatsen ;)

Op maandag 19 augustus 2024 22:28:38 schreef fatbeard:
Het ondersneeuwen van andere advertenties kan wel een probleempje zijn, daarom beperk ik me tot 7 advertenties per dag.

Is het geen overweging om meerdere (soortgelijke) artikelen in 1 advertentie te zetten?

@Sine: "gereserveerd" vooraan zetten werkt ook niet echt: er wordt zelfs sneller overheen gelezen...

Op woensdag 21 augustus 2024 09:41:45 schreef fatbeard:
@Sine: "gereserveerd" vooraan zetten werkt ook niet echt: er wordt zelfs sneller overheen gelezen...

Maak daar dan [R] van, na een tijdje zal iedereen dat wel gewoon worden.

Dat dacht ik dus ook van "gereserveerd"..
[R] is een goed idee, scheelt in elk geval tikwerk :)
En zou goed kunnen aansluiten bij een eventueel nieuw vinkje/categorie (hint, hint).