Op dinsdag 3 september 2024 17:33:46 schreef revado:
[...]Volvo met de accu achterin?
Bij mij staat ie zo ongeveer tegen de paravan onder een grote deksel.
Ik heb een V70 II. Vandeweek kwamen buren bij me aan de deur dat hun interieur ventilator vol stond te blazen zonder sleutel erin. Kan schoonblaasfunctie zijn van airco, maar was volgens hen ook al tijdens het rijden en reageerde toen niet op snelheidssetting. Dus ik wilde de accupool loshalen, doe de achterklep open en zoek onder de vloerdeksels naar de accu. Blijkt bij de V70 III de accu weer voorin te zitten...
Overigens is de zekering van de (15A) trekkende motor zo ingebouwd dat ik er niet eens bijkwam, dus dag later maar de stekker uit de motor-regeling getrokken (ook daar kom je vrijwel niet bij) en de accu weer aangesloten. Heb nog aangeboden de vaak sneuvelende weerstands-regeling mee te bestellen en te vervangen (~50€) maar ze willen het graag door Volvo-garage laten doen. Benieuwd of dat voor <500€ lukt... Maar ik dwaal af.
Op dinsdag 3 september 2024 17:41:02 schreef r-p:
[...]Ik heb een V70 II. Vandeweek kwamen buren bij me aan de deur dat hun interieur ventilator vol stond te blazen zonder sleutel erin. Kan schoonblaasfunctie zijn van airco, maar was volgens hen ook al tijdens het rijden en reageerde toen niet op snelheidssetting. Dus ik wilde de accupool loshalen, doe de achterklep open en zoek onder de vloerdeksels naar de accu. Blijkt bij de V70 III de accu weer voorin te zitten...
Ik de V70 NN, dat is de III, uit 2010 ( 5 cylinder diesel).
Dan is dat dus bij de verschillende types anders.
Ik zou trouwens ook niet weten waar de accu achter zou kunnen staan bij mijn V70.
Mijn ervaring is dat de dealer helemaal niet zo duur is als het om standaard onderhoud en onderdelen gaat.
Maar ik ga daar wel voor naar Apeldoorn en niet hier in de regio Den Haag...meer zeg ik er maar niet over.
We gaan inderdaad ook een beetje off topic intussen.