Ik vroeg me af hoe ik van een V6620VT van Philips de achterkant los moet maken. Er lijken 4 clipjes te zijn die de achterkap vast houden, maar ik heb er schroevendraaier voorzichtig in gedaan zonder succes. Ik denk dat de monitorversie hetzelfde dicht zit, de V6650.
Daarnaast lijken de speakers gescheurd ophangrubber te hebben. Er zit een roostertje overheen. Kan die eraf en is de speaker te vervangen? Of roep ik dan ellende op me af qua verstoring magnetisch veld? Op lage volumes werken ze nog, maar vanaf een bepaald volume begint het geluid sterk te vervormen.
Verder nog een beetje stoffig aan de binnenkant, maar geometrie en convergentie zijn top, dus ik wil niet aan de elektronica rommelen. Alleen schoonblazen?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het zijn inderdaad clipjes die je met een brede schroevendraaier in moet drukken, een beetje schuin naar binnen werkt geloof ik het best.
Als ik me goed herinner gaan de luidsprekers er langs onder uit. Wellicht zijn er rubberen ophangingen voor te krijgen. Is wel een maatje dat niet zoveel voorkomt geloof ik.
Ik gebruik altijd liever een stofzuiger en een kwast, maar blazen kan vast ook.
Reken op veel slechte solderingen op de voeding en het grootsignaalpaneel.
Is dit een 55cm 90° model (ook wel bekend als KT4 chassis)? Dan hoef je voor de brandveiligheid niets te modificeren. Bij de grotere beeldmaten (K40 chassis) moet er een plastic steuntje achter de lijntrafo weggeknipt worden.
Ook nog tips hoe zo'n champagnekleurige afstandsbediening te openen? Wil de metalen schil met de originele Matchline opdruk op een functionerende afstandsbediening plaatsen met standaard Philips-voorplaat.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik neem aan dat het toetsenmatje stuk is? Anders kun je beter het printje of andere onderdelen van de andere AB gebruiken.
Ik heb het altijd rotdingen gevonden, zitten op een of andere manier inelkaargeclipt met breekbaar plastic en gelukkig hoefde ik ze nooit te repareren als ik er een vervangende voor leverde