Goedendag, al jaren geniet ik van mijn klassieke Sony receiver/platenspeler music system HP-211A. Op een dag kwam er een constante brom in het linker kanaal. Het komt voor bij elke ingang (aux, radio) en zowel bij de 'main' als de 'remote' speaker uitgang. Links en rechter speakers al gewisseld, het blijft enkel het linker kanaal wat bromt. Het bromt ook harder zodra het volume hoger gezet wordt. Bovenkant is er al af maar ik kan niks verbrand zien....
Herkend iemand dit probleem en zo ja is er ook iemand die dit voor mij zou willen oplossen? Ik sleutel aan motoren en heb niet zo veel verstand van printplaten en voedingen en zo....
In ieder geval alvast bedankt voor je reactie.
Groet, Erwin

dit is al een oudje, haalt de 50 jaar zeker wel. als 1 kanaal het doet valt de voeding al af, uitgangs condensator maakt wel kans. ook de halfgeleiders maken kans, als die zwarte pootjes hebben gekregen kan dat tot in de behuizing zijn doorgedrongen en daar problemen geven. japanse torren hadden daar vaker last van.

Dat laatste geeft niet snel bromproblemen.

Controleer eerst eens de elco's in de voorversterker, dus voor de volumepotmeter.