Op zaterdag 23 november 2024 19:38:30 schreef Kruimel:
[...]Deze redenering klopt toch voor geen meter? "Het scheelt veel dus ik vermoed dat AliExpress net zo goed is."

Betrouwbaarheid en consistentie zijn gewoon geen AliExpress dingen.

Dat ligt er helemaal aan, er wordt op ali meuk aangeboden, maar op andere shops ook.

Er zijn een aantal fabrikanten die ook op ali aanbieden, en daar krijg je een constante kwaliteit.

Denk dan aan BTF-lighting en Auxumer bijvoorbeeld

Op zaterdag 23 november 2024 13:38:26 schreef High met Henk:
leuke link, maar staat weinig anders in wat hier al gezegd is. Hij heeft wel analoge dimmers (ik wil met 0-10v) , echter doe van hem doen 0-5 denk ik. En geen din rail behuizing..

De dimmers daar zijn he-le-maal niets voor jou, want die zijn Wifi based, dus niet eens naar kijken ;)

Hij heeft goede reviews van LED-strip, en daarmee ook links naar betrouwbare fabrikanten.
Het is een beetje gedateerd, begin komend jaar komt hij met een bijgewerkte lijst.

Op zondag 24 november 2024 15:03:07 schreef Kruimel:
.....
PS Wat bedoel je met "gevoelig"?

Als ik het goed heb was de prijs ongeveer x2 dan wat er op de site staat, idd nog BTW en verzendkosten naar BE en partikulierenopslag of zoiets, weet het niet zo goed meer, was meer dan een jaar geleden.
Conrad was toen even goedkoop of even duur.
Dat was de eerste en de laatste keer dat ik daar iets bestelde, Alie is nu mijn winkel ;)
Voor handelaars wellicht een goede webwinkel.

Toch apart, ik bestel er helemaal niet vaak maar toch wel een paar keer per jaar en heb dit nog niet gehad. Ik zal de factuur van de laatste keer (als in: vorige week) eens bekijken wat de opgesomde kosten zijn geweest. Het was in elk geval niet twee keer zo duur als weergegeven, want dat is nogal een sprong. Voorlopig blijf ik er nog dingen kopen want ze zijn mijn go-to plek om de goedkope simpele varianten van elektronica en aanverwanten te vinden zonder te hoeven twijfelen of het zal werken. Ze zijn alleen een beetje lui met het bijvoegen van datasheets.

Overigens vind ik AliExpress voor de hobby heel leuk want het is een soort loterij met grote winkans. Als de aankoop echter deel wordt van iets dat moet werken of je afhankelijk bent van punctualiteit is het een minder handige tegenpartij, het plezier zit hem in het niet verwachten dat het wat is en dan toch een mooi ding krijgen tegen bodemprijs. Ik heb er best veel handige dingen vandaan, maar maak me er niet afhankelijk van.

Ik kan bedrijfsmatig bestellen; heb mijn eigen toko naast normale baan

Op zondag 24 november 2024 19:36:14 schreef MGP:
[...]
Als ik het goed heb was de prijs ongeveer x2 dan wat er op de site staat, idd nog BTW en verzendkosten naar BE en partikulierenopslag of zoiets, weet het niet zo goed meer, was meer dan een jaar geleden.
....

Vreemd. Ik bestel er met enige regelmaat, en het enige "extra" wat ik op de prijs krijg is BTW en verzendkosten :?

Het is natuurlijk vervelend als het alsnog blijkt te gebeuren, dus Henk: laat ons weten of het bedrag is wat je nu zag.

Op maandag 25 november 2024 04:16:02 schreef High met Henk:
Ik kan bedrijfsmatig bestellen; heb mijn eigen toko naast normale baan

Ze verkopen ook gewoon aan consumenten, maakt niets uit.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (20%)]

Van de week bij TME besteld en na een paar dagen is dit het resultaat:

Moet nog een klein strookje gipsplaat onder, maar valt zeker niet tegen qua felheid.

Dimmers komen wel van Ali. Die dingen waar hier niet te vinden met mijn eisen.

Ledstrips zijn max 5 meter (okee, bij 1 heb ik er stukje aan gesoldeerd, ca 20 cm max) en achter het hout lopen kabels.

Totaal zijn er 4 zones.
Ik heb houten latten genomen van 7 cm zodat ik body heb om er nog een gipsplaat op te schroeven.
Dan op de kopse kant klittenband met daarop alu profielen.
Daar zit de ledstrip in
En daar dan een diffuser ingeschoven.
Ledstrip, profielen en diffusers komen allen van TME.

Totaal was ca 230 euro en heb nog 1 rol over (2 bestellingen moeten doen: eerste keer 10 rollen besteld, maar kwam er 3 tekort dacht ik; bleken er 2 te zijn)

10 euro per rol betaald ongeveer, maakt 130 euro
60 euro aan profielen ongeveer
En dan nog 20 euro aan diffusers
En 2x transportkosten vanwege lengte..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (55%)]

Gaaf mooi eindresultaat

Tja, was een wens van mij om het zo te doen.
Ik vind plafonières echt lelijk, maar zijn heel functioneel.
Hanglampen hangen altijd verkeerd en loop je dan tegenaan.

Daarnaast hebben bovengenoemde lampen ook maar 1 lichtpunt, dus heb je een hoop schade.

Dan blijven inbouwspots over. Die heb ik al op de overloop en in slaapkamer en badkamer (en nog paar in keuken)

Om die nu ook in de woonkamer, eetkamer en overige deel keuken te doen, zag ik niet zo zitten.

Dus is het dit geworden.
Overigens is dit 3000k temperatuur en 12 W per meter.

Dus alles vol aan is ca 600 W.
Het idee van energiezuinig laat ik hier dus wel mee los: door het indirect te maken verlies je een hoop rendement. Ik schat echter dat je met ca 100 W ook wel genoeg licht hebt.

Maar met normale led lampen zou dat max 20 w of spots ca 50 W zijn.
Dus tja, dit kost aan energie wel fors meer.