Op zondag 15 december 2024 18:25:50 schreef EricN:
En met rode lichten lijken statistieken ook hun werk niet te doen.
Met rode lichten werkt de statistiek helemaal prima. Het is puur psychologisch. Bij een verkeerslicht op een druk kruispunt is ruwweg tweederde van de tijd het verkeerslicht op rood en éénderde van de tijd op groen. Maar als jij komt aanrijden moet je al de tijd voor het rode licht wachten, dus ruwweg zo'n 40 seconde, maar bij het groene licht rij je in één keer door, dus ruwweg zo'n 0 seconde. Voor jou als autobestuurder lijkt het dus dat het licht vrijwel 100% van de tijd op rood staat.
Op zondag 15 december 2024 18:25:50 schreef EricN:
Een probleem dat ik persoonlijk wel vast stel is dat telkens ik een sok aan doe de belettering elke keer verkeerd zit hoewel statistisch gezien dit maar in 50% vd gevallen zou mogen zijn. Het is voor mij dus vooraf goed uitkijken of dubbel werk verrichten.
De sokken binnenste buiten aantrekken. Dan heb je geen last van de belettering.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dat bedoel ik niet. De moment dat het oranje wordt en je bent net op dat punt gekomen (enkele meters voor het licht) dat je kunt kiezen van ga ik er nog net door kunnen met mss nog een beetje extra gas of sla ik alles dicht om met de neus tegen het raam te hangen om nog net te kunnen stoppen. Die onmogelijke afstand op net dat moment. Hoe groot is de kans? Moet je effe meerijden. Mijn vrouw wordt horendol als ze met mij meerijd. Altijd prijs.
Spog2
Honourable Member
Op zondag 15 december 2024 17:15:06 schreef EricN:
Bij wasmachine is dat de zeepbakkant. .
Bij droogkasten is dat de waterbakkant.
Die kanten noem jij dus links. Prima(...?)
Bij een (mijn) bovenlader wasmachine zit die zeepbak aan de achterkant. Daarover bestaat geen verschil van mening tussen de toeschouwer en Wasmachien himself. Ook zijn beiden het eens over wat Wasmachien's voorkant is.
Hoe kan het dan toch dat links en rechts zó tegenover elkaar staan?
P.S.: ipv linkse kant spreekt een technisch tekenaar van linker aanzicht. Dat neemt elke twijfel weg.
Spog2
Honourable Member
TIP: Ik had een Suzuki Wagon. Daarmee kon ik drogers en wasmachines rechtopstaand en klep dicht vervoeren. Met een Opelsoez lukt het ook.
Heel jammer dat er voor zo'n super mini allround auto geen vervanger is gekomen. Je zit hoog: achter het stuur ben je 'groter' dan al die patsers om je heen. En dat geldt dus ook kwa laadmogelijkheden.