Tijdens centrifugeren kwam een voetje los. Wasmachine bonkte. Electriciteit viel uit. Nadien start de wasmachine niet meer. Hij gaat kort aan en weer uit. Ook is een klikje te koren achter de knoppen. Het deurslot iets bewegen, geeft een ietje langer aan/uit resultaat. Wat is het probleem? Deurslot? Printplaat? Is deurslot door te meten?
Op zaterdag 8 februari 2025 19:47:45 schreef Borghese:
W3365.
[Bericht gewijzigd door Borghese op (62%)]
Er zal iets gesneuveld zijn inderdaad.
Open maken en kijken is de enige oplossing, ik zou eerst de bovendeksel er af halen.
De kuip zal iets geraakt hebben, of een draad los getrokken.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Toevoeging. Bij langer uitblijven van aan knop indrukken, blijft het display meerdere seconden branden en lijkt de machine bezig met een reset naar de begin positie. Na enkele seconden valt het display geheel uit en lijkt de machine geen stroom meer te hebben. Bij directe herhaling doet ie niets. Bij langer wachten doet ie t weer enkele seconden. Heeft dit enige betekenis?
Op zondag 9 februari 2025 09:32:03 schreef Borghese:
Toevoeging. Bij langer uitblijven van aan knop indrukken, blijft het display meerdere seconden branden en lijkt de machine bezig met een reset naar de begin positie. Na enkele seconden valt het display geheel uit en lijkt de machine geen stroom meer te hebben. Bij directe herhaling doet ie niets. Bij langer wachten doet ie t weer enkele seconden. Heeft dit enige betekenis? Hoe kan dit?
Hoe verwijder ik een post? Of is dit niet mogelijk.
[Bericht gewijzigd door Borghese op (59%)]
EricN
Je kan geen posts verwijderen. Wat wel kan is je post bewerken. Als ik dit voor heb dan druk ik op het gele podloodje (zie afbeelding in bijlage) en wis het ganse veld en vervang het door een punt ( zoiets: . ).
Je kan 2 dingen doen:
1. Een volledige analyse maken van het gehele systeem door er een pc op te hangen, elke stekker op de print 1 voor 1 los te leggen en elke component op die stekker te testen. Dan ben je even zoet en moet je ook grondige kennis te hebben vd toestel werking. Of...
2. Je haalt het deksel er af. Je haalt de front er af en inspecteerd visueel alle stekkers, componenten/verbruikers/elementen en bekabeling.
Ik ga gezien de situatie voor optie 2 dus hop hop met de beentjes (of schroevendraaier). Vanwaar de weerstand tot actie?
Indien 2. Niets oplevert gaat optie 1 zeer arbeidsintensief worden maar de enige overgebleven optie.
Wat ik kan afleiden uit je vaststelling:
Er ligt een stekker los
Er is een kabel over
Er ligt een draad tegen de kast/aarding/mantel
De kortsluiting heeft de print opgeblazen
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zijn de schroeven van het deurslot in de deur rand niet losgerammeld? dan komt het slot niet in, maakt net geen contact.
Ik kan niet goed zien, dus het is een beetje behelpen.
Ik heb het slot los, maar hoe krijg ik degprintplaat en deur los. Schroeven vanzeepbakje verwijderd. Evenals schroeven slot en de ring van de manchet los gemaakt. Onder bij de trommel aan de buitenkant nog een torx los gedraaid. Echter zie verder de geen schroeven wat ik zou verwachten.
EricN
De grote schroef vooraan onder de deur. Dan komt de front er gans af. Slechts 3 schroeven totaal dus(waarvan 2 de torx schroefjes) . De deurrubber ring en deurslot schroeven zijn al los lees ik.
Als je een beperkt zicht hebt is het natuurlijk nadelig. Mss iemand van jeugdigere omvang in de nabijheid?
De print:
Keuze knop er af trekken
Plexi met tekst naar beneden duwen en bovenaan uit de spleet halen
Dan achter de plexi 2 torx20 schroeven er uit.
[Bericht gewijzigd door EricN op (20%)]
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Wat betreft het plexiglas front verwijderen: er is geen type vermeld (topicstarter: dat is heel handig voor een eventuele voor-diagnose, er lopen hier meerdere mensen rond die in de wasmachines en drogers zitten) maar mijn ervaring is dat Miele machines vaak een gele soort wipper achteraan het klepje van het zeepbakje geklemd hebben zitten om niet alleen de knop er veilig af te kunnen halen, maar ook het front, waarbij je de smalle kant mooi in de sleuf kan steken en zo het front naar buiten kan wippen.
Ik heb het altijd heel raar gevonden dat datzelfde gele ding geen haakje of pennetje had om de gele ring, verbonden met het deurslot, zichtbaar bij openen van de klep rechts of linksonder op de machine, te kunnen bedienen.
EricN
Nogal straffe veren. De plexi neerwaarts schuiven.
Type staat wel vermeld.
De front er af? Daar moet de plexi of print niet voor los
Volgens mij moet de front deur er eerst af om het gedeelte met de knoppen te kunnen verwijderen.
Aan de voorzijde onder zit een kunststof strook. De voorzijde lijkt aan beide kanten met twee schroeven vast te zitten.
[Bericht gewijzigd door Borghese op (39%)]
Spog2
Honourable Member
(plaagstootje)
Wat is dat toch met die Miele wasmachines? 
Als ik zoek (met datum) op het forum dan zijn er liefst 700 topics over.
Bij Samsung, AEG, Bosch zijn het er veel minder
EricN
Dat komt omdat ze ouder worden. De meuk komt sito presto op de belt zonder nazicht. Als ik kijk in verkoop en jaren dienst is de situatie toch anders dan je stelt. Met de nieuwe niet in rekening gebracht. Ook verwacht men meer ve miele en wordt het veelal nog opgelapt.
Yup Spog2, is net zoals Samsung TVs, veel van verkocht en ze worden ongelofelijk oud! Gisteren nog een werkende Miele van 1986, W759 uit zijn lijden verlost voor een donor trommelkruis.. Moest veel aan gebeuren en eigenaar vond het wel welletjes.. Meeste machines bij de Recycling van Miele zijn rond de 18 jaar oud.. En dat halen vele AEGs en Bosch machines niet standaard.. Samsung haalt vaak de 5 jaar niet, dat is echt bedroevende kwaliteit. Zoek maar eens op Samsung wasmachine topics en die niet hersteld kunnen worden...
wat betreft de Miele in dit topic vermoed ik ook dat trommelkruis niet jofel meer is, want trommel zit er scheef in TOV manchet
[Bericht gewijzigd door smd op (11%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op zondag 9 februari 2025 18:43:32 schreef smd:
wat betreft de Miele in dit topic vermoed ik ook dat trommelkruis niet jofel meer is, want trommel zit er scheef in TOV manchet
idd, trommel zit rechts veel te ver, heb het idee dat het pootje wat loskwam daar een bijwerking van was.
tijd terug nog bij een jong koppel gezien, set nieuwe machines gekocht van samsung in hun 1e huisje. heb maar niet gezegd dat de zolder en kleine trappen voor dit merk geen goede keuze is 
en idd, de mieles van voor 2000 waren nog degelijk gebouwd en gingen 20+ jaar mee. nog steeds worden die machines bij inruilen opgelapt en verkocht aan oa studentenhuizen. moest er eens 1 gaan ophalen, kwam bij een bekend winkeltje in eindhoven, die hadden nog zat herstelde machines staan 2e hands. helaas was de keuze eigenlijk te goed, 2 trappen op met een 120kg miele.
Trommelkruis gebroken, simpel, tijd voor een nieuwe.
Geen tijd en moeite meer insteken, tenzij je echt van sleutelen houd maar dit is geen kleine reparatie...
Nu ik toch bezig ben, wil ik de print ook bekijken.
Eerder werd genoemd het plexiglas verschuiven om bij de torx schroeven te komen.
Dit lukt niet ivm de knoppen. Graag advies.