Als meer dan een jaar vraag ik me af wat er met GD gebeurd is.
Mijn nikkel viel vorige week.
Ik ken een radio-amateur uit Sint-Niklaas die er allicht voor in aanmerking komt.
Hij was in dezelfde stijl ook actief op FB.

En die is overleden.
Op het forum vind je zijn schrijfsels nu onder ANONIEM.

Er was een maand of wat in een topic iemand die reageerde als familie van, en een beetje namens GD.
Ik weet niet meer welk topic.
Was maar kort, daarna niets meer van gehoord.

Ben ook wel benieuwd.

Edit: OXO is gelijk met mijn post, die bedoel ik dus.

[Bericht gewijzigd door revado op (13%)]

Ik denk niet dat er hier veel tranen geplengd zullen worden als het waar is, maar het kán ook Trupiaans zijn....

Op zaterdag 22 maart 2025 22:25:39 schreef Evarist:
Ik ken een radio-amateur uit Sint-Niklaas die er allicht voor in aanmerking komt.
Hij was in dezelfde stijl ook actief op FB.

En die is overleden.
Op het forum vind je zijn schrijfsels nu onder ANONIEM.

francois? was dat GD???

Op zaterdag 22 maart 2025 23:14:23 schreef Tidak Ada:
Ik denk niet dat er hier veel tranen geplengd zullen worden als het waar is, maar het kán ook Trupiaans zijn....

Grotedikken had een nogal nare, denigrerende stijl van communiceren, maar inhoudelijk had hij vaak wel een goed punt, die hij ook niet onder stoelen of banken stopte als het tegen de meute inging. Persoonlijk kon ik zijn bijdrages wel waarderen, al snap ik heel goed dat er hier veel zijn die hem niet missen.

Ah, GD overleden?
Hij was altijd wel snel op de kast te krijgen met 11 meter perikelen...
Ik had geen hekel aan hem, goed hij kon wat zaniken, en dat werd in de loop der jaren erger, maar inderdaad inhoudelijk klopte het soms wel.

Beetje bevestiging zou fijn zijn
Vind het nogal een stap om iemand overleden te verklaren op basis van een gerucht

Precies, speculeren over iemand's onbevestigd overlijden is niet zo'n heel strak plan.

GD is al een tijd geleden van CO vertrokken na de zoveelste discussie. Ik zou dit soort zaken altijd eerst even met de moderators overleggen of die misschien meer weten.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op (24%)]

Op zondag 23 maart 2025 11:59:37 schreef DK:
Beetje bevestiging zou fijn zijn
Vind het nogal een stap om iemand overleden te verklaren op basis van een gerucht

Lijkt mij ook.

Hij had overigens altijd al iets met taal (de andere zijde dan). Vooral het gebruik van metaforen, zoals bv wijn om de stroomcomponenten te beschrijven bij een reactieve belasting vond ik heel erg gevat.

Wijnmetafoor

Die "broer" dikkegroten heeft een profiel wat in nevelen gehuld is, dus daar worden we ook niet veel wijzer van.
Waarbij ik meteen al het idee had dat het GD zelf was overigens.

als het idd hem is uit sint niklaas, die was groot, en dik.
had meerdere facebook profielen, zijn geboortedatum en lokatie zullen ook niet correct zijn geweest (op facebook ook niet).

was een fervent radio amateur, ik kende die persoonlijk heel goed, en zijn vrouw ook, maar wist niet onder welke naam die hier op het forum zat. als dat GD was, is dat heel jammer. mekaar goed kennen en op een forum niet weten.

één van zijn meeste geliefde activiteiten was het omzetten van wijn naar urine (fagoteren zoals die altijd zelf zei).
dus als die ook wijnmetaforen hier gebruikte, wordt de kans wel heel groot dat hij het was.

irl was het een toffe gast, kon je goed mee babbelen. zijn geschreven teksten kwamen anders over. ook op facebook. ik merkte htzelfde bij GD, hij kwam soms raar uit de hoek

Op zondag 23 maart 2025 12:37:37 schreef revado:

Waarbij ik meteen al het idee had dat het GD zelf was overigens.

die kerel uit sint niklaas had ook meerdere facebook profielen, waardoor die soms ook zichzelf bevestigde

[Bericht gewijzigd door fcapri op (15%)]

LETOP!
Het is slechts een vermoeden. Ook ik houd er niet van iemand zo maar dood te verklaren, maar zijn stijl op FB was dezelfde als op CO, hij was ook groot en dik en was een Oost-Vlaming.
GD was eveneens radio-amateur.
François heeft me vaak geholpen. Hij was een kei in DMR.

We laten het voorlopig open tot er meer nieuws is.

Op zondag 23 maart 2025 14:54:52 schreef fcapri:
irl was het een toffe gast, kon je goed mee babbelen. zijn geschreven teksten kwamen anders over. ook op facebook. ik merkte htzelfde bij GD, hij kwam soms raar uit de hoek

Geen onbekend fenomeen, menselijk gedrag.
Online kan je een totaal andere persoonlijkheid aannemen. Zelfs tussen beroeps- en privéleven bestaat dit fenomeen.

Laten we even gewoon niet reageren en speculeren, maar gewoon wachten tot er iemand echt iets nieuws te melden heeft.

Bij de eerste de beste reactie die niet echt iets toevoegt en duidelijkheid brengt in het wel en wee van de betrokkene komt er direct een slotje op.

Op zondag 23 maart 2025 10:02:18 schreef Patrick de Zeester:
[...]
Grotedikken had een nogal nare, denigrerende stijl van communiceren, maar inhoudelijk had hij vaak wel een goed punt, die hij ook niet onder stoelen of banken stopte als het tegen de meute inging. Persoonlijk kon ik zijn bijdrages wel waarderen, al snap ik heel goed dat er hier veel zijn die hem niet missen.

Helemaal mee eens. Ik mis Grotedikken wel.