De robotmaaier van onze zoon laat het afweten.
De batterij laadt wel op en hij rijdt rondjes maar hij maait niet.
Na 1 rondje is er 5% weg.
Na 2 rondjes is er nog 91% over.
Hij zet hem uit en terug aan en de capaciteit geeft 97% aan. Dus meer dan na de 2 rondjes.
Is de batterij misschien nog krachtig genoeg om te rijden maar niet meer genoeg om te maaien?
Hij wou een nieuwe batterij bestellen maar zou dit wel aan de batterij liggen?
Iemand ervaring hiermee?
Mvg/Geert

zit de maaimotor niet vast of is de aansturing kapot? de accu in die dingen gaat niet heel lang mee, de machine gaat vanzelf als de accu leeg raakt naar de oplader. vaak zijn die dingen een half uur oid bezig en gaan dan weer terug.

Ik ben even gaan kijken.
De messen zijn verwijderd en het bevestigingsschijfje kan je met de hand doen draaien, je voelt geen weerstand.
De robot rijdt rond maar de motor voor de mesjes hoor je niet draaien en op het display verschijnt 'maaibedrijf, datum, laadpercentage,...) maar de maai-motor draait niet.

Ik zou de batterij er eens uittrekken voor een hard reset. Mss lukt een soft reset ook?

Het dalen vd batterij wijst op batterijslijtage maar veroorzaakt niet het niet draaien...rechtstreeks. het kan wel zijn dat door batterij uitval bij heropstart er softwarematig wat "vast" zit. Vandaar de hard reset als voorstel. Wel handleiding ter hand nemen bij opstart.

Ondertussen heb ik de batterij vervangen en fabrieksinstellingen teruggezet, maar probleem blijft. Hij start niet met maaien. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Op donderdag 27 maart 2025 19:52:34 schreef VDSC:
Ondertussen heb ik de batterij vervangen en fabrieksinstellingen teruggezet, maar probleem blijft. Hij start niet met maaien. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Dit is een oud topic !

Dit is een oud topic !

Een ouwe bok koe lust ook wel eens een groen blaadje groene pol gras....