Beste forumleden.
Na het vervangen van mijn aanhangwagen verlichting door led krijg ik een probleem. Bij het links pinken pinkt de rechter pinker zwak mee en omgekeerd.
Zou het kunnen dat dit probleem zich stelt doordat het verbruik te weinig is?
En zo ja zou ik dit kunnen oplossen door een weerstand toe te voegen en hoe hoog moet die weerstand dan zijn ? De andere lichten werken perfect. De auto is een Suzuki vitara.
Dank u.
Dummy
Wat gebeurt er als je bv L losmaakt in je stekker en dan R knippert?
Knippert L nu ook mee dan heb je een barslechte isolatieweerstand tussen L en R.
Knippert L nu niet mee dan kan de module tussen can-, lin- of "watdanook" bus niet overweg met led.
Dan zul je extra belasting moeten bijhangen ... net genoeg tot het meeknipperen stopt.
R=U2/P waarbij P= 21WMAX 
Of het kan natuurlijk ook wat anders zijn...
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Een gekend probleem bij led verlichting. Niet elke auto kan er evengoed mee overweg. Mijn aanhangwagen deed het perfect met mijn vorige wagen. Met de huidige wagen werden de stoplichten knipperlichten. Zodra ik remde gingen ze wel aan. De auto besloot dan dat de belasting te laag was en schakelde terug uit, waarna ze weer werden ingeschakeld....
Een gewoon in de handel verkrijgbare schakeldoos was de oplossing. https://www.vermeir.be/led-aanhangwagen-knippert-oorzaak-oplossing/. Voor aanschaf wel eerst controleren dat het voor uw combinatie werkt. Zelf weerstanden plaatsen is minder evident bij leds. Waar ga je ze zetten? Om het waterdicht te maken moet er toch een geschikte doos onder de aanhangwagen geplaatst. In de hermetisch gesloten lampen gaat het sowieso niet lukken.
Bedankt Bedankt buckfast Het is inderdaad gek dat zo een eenvoudige verandering zoveel problemen veroorzaakt Ik denk er dan ook over om gewoon de verlichting terug met gewone lampjes te plaatsen.Als ik een aangepaste schakeldoos moet plaatsen is dit duurder dan nieuwe lichten met lampen.
Ik gebruik mijn aanhanger niet veel dus die kosten renderen niet.
Weer heb ik de reden en oplossing van mijn probleem gevonden door jullie "circuits on line" waarvoor dank.
Dummy
jerome
Golden Member
Bij trailers met originele led verlichting worden daar af fabriek weerstanden in verwerkt om compatibel te zijn met oudere trekkers.
Na het geklooi met weerstandjes zonder resultaat, heb ik het achterlicht van de auto geopend. Daar kwamen alle draden van de verlichting en de aansluitdraden van het stopcontact samen.Het was dus eenvoudiger om een aansluiting te maken van de pinker draden rechtstreeks naar de twee pinker draden van het stopcontact. Tee stukjes draad van 10 cm en het was opgelost.
Werkt nu prima.
Bedankt voor jullie reacties.
Dummy