Ik heb toch 2x meegemaakt dat er een ader op de perilex wcd los/vast zat. Die wcd's vind ik nogal ondingen om fatsoenlijk aan te sluiten.

De laatste dagen even iets anders gedaan. Alle aansluitingen voor de zoveelste keer gecontroleerd, ik geloof niet dat het daar nog aan ligt. De kookplaat heeft nog een dag op de werkbank gelegen en was niet meer fout te krijgen. Daarbij is de netspanning niet boven de 240 volt gekomen. Later heb ik de kookplaat op een andere lokatie geprobeerd en daar weer gelijk tegen een F6 storing aangelopen. De netspanning was daar 242 volt. De opmerking van @smd klopt dan ook wel een beetje, al is het zeker niet boven de 250 volt uitgekomen. Overigens lijken er ook 2 of meer soorten F6 storingen te zijn. Ik krijg F6 storingen die zichzelf weer resetten en er komen F6 storingen die alleen te resetten zijn door de kookplaat spanningsloos te maken.

Als ik het goed lees kunnen we besluiten dat externe (spannings)factoren weinig invloed hebben. Moest spanning toch van invloed zijn dan zal dat door een intern defect zijn. Je spanning is perfect en divers en toch geeft het een error.

Een volgende correlatietest zou temperatuur kunnen zijn. Heb je dat al ingekeken?

Nog een test kan mechanische manipulatie zijn. Print buigen (lichtjes uiteraard). Trillingen aanbrengen... . Mogelijke slechte verbindingen of solderingen testen.

Is het een huis met zonnepanelen? probleem dat onze netspanning te instabiel is en zou het toch daarin zoeken en AC detectie circuit eens onder de loep halen. Test tijdje op jou werkbank, blijft het OK is het echt een onzuivere netspanning (bedorven stroom :) )

Hier hetzelfde probleem f6 in de 2 flexzones, @Angela inmiddels een oplossing gevonden?

[Bericht gewijzigd door Pelgrimtje op (14%)]