Is (was :) ) een standaard ic...

Datasheet:

S50240.pdf

[Bericht gewijzigd door Arco op (23%)]

O thanks Arco, dan ga ik zoeken.
Ik kon het niet vinden.

Dat is wel een erg exotisch ding, een negatieve spanning van -14V!

Ik heb ook eens een orgel gefixed, daar zaten 6 pins DIL IC's in die leken op een optocoupler maar het waren intern 2 losse 2-delers + voedingspinnen. Nergens een typenummer/datasheet te vinden. Waren van Motorola. Ergens begin jaren 70.

Dat is het ook, maar Hammond orgels zijn ook exoten... :)
Die -14 klopt.
We hebben waarschijnlijk een donor orgel gevonden, dan kan er een transplantatie plaats vinden.

Is er dan niet gewoon iets mis met die ene pin, of het circuit erna? D162 en whatever er na komt?

Hoi iedereen,

Iemand een idee waar je deze trafo kan krijgen?
Komt uit een Adam A7 actieve monitor en is redelijk compact.

Schijnen bijna allemaal kapot te gaan (blijkbaar doordat ze te vast zijn gemonteerd met teveel druk op de windingen)

Sommigen hebben er een gewone EI trafo ingezet:
https://tcwfjean-blogspot-com.translate.goog/2021/08/adam-a7.html?_x_t…

De MK50240 (= S50240) is nog wel te vinden: https://www.wdgreenhill.co.uk/product-page/mk50240-top-octave-generato…

MK50240.pdf

De AY-3-0215 van GI is ook een vervanger...

[Bericht gewijzigd door Arco op (19%)]

Op dinsdag 6 mei 2025 10:16:11 schreef Arco:
Schijnen bijna allemaal kapot te gaan (blijkbaar doordat ze te vast zijn gemonteerd met teveel druk op de windingen)

Sommigen hebben er een gewone EI trafo ingezet:
https://tcwfjean-blogspot-com.translate.goog/2021/08/adam-a7.html?_x_t…

Thanks voor het voorbeeld , iemand enig idee waar je de juiste kan vinden?

Hoeveel ruimte heb je? (LxBxH)

Op dinsdag 6 mei 2025 10:41:09 schreef Arco:
Hoeveel ruimte heb je? (LxBxH)

L=75mm
B=75mm
H= 60mm

Mvg

Op maandag 28 april 2025 22:25:54 schreef bprosman:
Weet iemand waar ik soepele 2.5mm2 montagedraad kan krijgen/kopen in de kleuren grijs en zwart ? Het is om een bestaande situatie aan te passen.
Ik heb maar max 5..10 (eerder 5 dan 10) meter nodig, de bedrijven die ik gevonden heb die per meter verkopen hebben geen grijs/zwart, en bedrijven die die kleur wel hebben doen alleen maar per rol (100m).

Probeer naar siliconen kabel te zoeken. Bij Hobbyking hebben ze erg veel en spotgoedkoop

Rick Donkers had ik even niet aan gedacht |:(
Inmiddels geholpen door een mede CO-er waarvoor nogmaals dank.

Volgende zoek-ding, ik heb een moment-schroevendraaier van Wiha, die werkt met zogenaamde "Slim-bits". Ik kom er niet goed aan uit, zijn / bestaan er nu ook adapters / bithouders van slim-bit -> "gewone bits" ?

Nooit van 'slim-bits' gehoord, maar dat zijn toch zo te zien gewoon 4mm bits (da's standaard)

zou die bits niet in de schroeftol zetten, dat overleven ze niet. de mantel is van kunstof, en zo'n setje is prijzig.. je hebt ook lange bits, heb er diverse van voor kastenbouw, 75mm en 100mm zijn er iig.

Nee, deze "Slimbits" wil ik ook niet in de schroeftol zetten maar andersom. Gewone schroeftol bits in de moment schroevendraaier om (bijvoorbeeld) Torx schroefjes op moment te zetten zonder een speciaal bit te bestellen.

@Arco, nee deze zijn iets dunner. 6mm zeskant versus 6.35 voor een gewoon bit.
En de isolatie is ook wat dunner zodat je makkelijker bij diepgelegen schroeven kunt.

Op woensdag 7 mei 2025 17:20:30 schreef bprosman:
Volgende zoek-ding, ik heb een moment-schroevendraaier van Wiha, die werkt met zogenaamde "Slim-bits". Ik kom er niet goed aan uit, zijn / bestaan er nu ook adapters / bithouders van slim-bit -> "gewone bits" ?

[bijlage]

Die set heb ik ook, die is compleet genoeg voor mij, was ook best wel duur.
Ik zal eens kijken of er spareparts voor zijn.

Edit:

Conrad heeft veel van dat spul.
https://www.conrad.nl/nl/search.html?highlightedProduct=812809&tfs…

[Bericht gewijzigd door revado op (30%)]

Voordat ik mezelf weer een weekend bezig houd met gnireenigne*: heeft/weet iemand het schema van een Festool EC60 lader?

*) reverse engineering

Die is op de steel 4mm...

Op maandag 5 mei 2025 23:43:29 schreef Lucky Luke:
Is er dan niet gewoon iets mis met die ene pin, of het circuit erna? D162 en whatever er na komt?

Nee, ze gaan vaker stuk helaas, dan is er een toon weg en die is dan in alle octaven weg ( achter de delers).