iemand tips om dat wit spul te verwijderen zonder dat alles eronder gesloopt wordt?
de kabel van deze hub motor is kapot getrokken en wil die vervangen. 1 hall sensor is ook kapot, heb geen idee welke het is.
maar voor de kabels te kunnen volgen moet ik dat wit spul eraf krijgen. is heel flexibel en plakt verschrikkelijk, hoe hard je ook trekt, je trekt alles eronder gewoon kapot.

moet dus een manier vinden om het chemisch te verwijderen (zonder dat de laklaag van de wikkelingen sneuvelen) of eventueel thermisch (vervriezen?)

tips hoe ik de hall sensor soort kan terugvinden zijn ook handig, want die blauwe links is kapot

Is waarschijnlijk alleen mechanisch te verwijderen.

JE kan er wel met trekken en snijden met een scherp mesje het wegkrijgen. Of je kan voorzichtig met een föhn een stukje warm maken en kijken of het dan beter gaat.
Ik denk dat als je het in de vriezer stop het dan zo hard word dat je er niks meer meer kan.

De laklaag van koperdraad zit er wel echt stevig aan vast, die ga je waarschijnlijk niet beschadigen.
Eventuele andere dingen onder het witte spul, tja daar kan ik weinig over zeggen.

Scalpel mesje gebruiken en heel voorzichtig wegsnijden. Zit denk ik niks anders op.

Die hal sensor kunnen 2 verschillende types zijn: Unipolair en bipolair.
Zelf ook eens een motor stuk gehad waar er niks op stond, was een goeie gok om er maar 1 te bestallen en proberen. (reparatie was gelukt trouwens)

Bij jou heb je er nog een goede op zitten, dus je kunt met een magneetje bepalen of het een bipolair of unipolaire is. (Waarschijnlijk unipolair).

Wit spul is waarschijnlijk siliconen vulmiddel. Misschien helpt dat om verder te zoeken.

Eerste zoekopdracht:

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (19%)]

Als het op siliconenbasis is, kun je in sommige gevallen de kit zacht maken met azijn...

In mijn beleving plakt siliconenkit niet meer als het uitgehard is. Zou het ook mechanisch verwijderen of uitzoeken wat voor spul het is, btw. rokend zwavelzuur salpeterzuur kan ook, daarmee is zowat alles te vernietigen.

Op zaterdag 24 mei 2025 00:42:27 schreef RAAF12:
In mijn beleving plakt siliconenkit niet meer als het uitgehard is. Zou het ook mechanisch verwijderen of uitzoeken wat voor spul het is, btw. rokend zwavelzuur kan ook, daarmee is zowat alles te vernietigen.

Goed idee, dan is gelijk het hele ding weg, probleem opgelost(letterlijk) :9

het is een 650W motor van een segway P65. heb die gekocht met de kabel die kapot was (steentje in gekomen). motor is niet makkelijk te vinden en dacht wel dat ik de kabel eenvoudig kon vervangen. dat blijkt dus niet zo

het is een 10,5" motor wat het nog moeilijker maakt om te vervangen. zijn gewoon 3 fases en een 5polige connector voor de hall sensoren. had al gedacht om een 10" te kopen van 350W ofzo, maar met een controller die 650W kan leveren is dat misschien niet zo handig

Op zaterdag 24 mei 2025 00:42:27 schreef RAAF12:
In mijn beleving plakt siliconenkit niet meer als het uitgehard is. Zou het ook mechanisch verwijderen of uitzoeken wat voor spul het is, btw. rokend zwavelzuur kan ook, daarmee is zowat alles te vernietigen.

het is niet plakkerig, maar het plakt enorm hard overal op. je krijg het er haast niet afgetrokken. na veel trekken en sleuren heb ik de gele kabel vrij gekregen van het witte spul.
de blauwe en groene heb ik nog niet vrij gekregen, maar die hall sensoren zonder schade vrijmaken wordt quasi onmogelijk.
kan misschien beter gewoon zo een printje met hall sensoren kopen en gewoon alles herkabelen

deze afmetingen lijken te kloppen
https://i5.walmartimages.com/asr/b56b7dcf-6b49-49cd-87ff-f7a80c47c7e8.07e73a270382c0117687a8ff9ed0834d.jpeg?odnHeight=768&odnWidth=768&odnBg=FFFFFF

mis alleen de witte draad nu, kan ik die gewoon aftakken op 1 hall sensor?

Lijkt mij wel sanitairkit, maar dan is het niet keihard.

gevonden dat er 4601N in zit. misschien toch proberen ze te vervangen, dan blijft de boel origineel

NU ik zo een close-up van de kit zie ben ik vrij zeker dat het een polymeer kit is, ook wel montage kit genoemd.

[Bericht gewijzigd door benleentje op (29%)]

welke het is weet ik niet, t is goed flexibel en plakt verschrikkelijk vast.
je trekt, en je trekt, maar dat spul komt niet los.
van de metalen delen kon ik het met een vijl gewoon afduwen.
maar dat kan je moeilijk op die koperen wikkelingen doen of op hall sensoren.
de witte kit van het printje krijg ik er gewoon niet af maar kan ze wel langs onder solderen.

heb een kitje besteld met print bij en heb ook 10losse sensoren gekocht.
als de sensoren los vervangen niet lukt (heb die witte snelheidsensor nodig) dan steek ik het nieuwe printje en zie ik wel hoe ze die witte hebben aangesloten.

het gat waar de kabel door ging (ook goed vol gelijmd) heb ik gewoon afgeknipt en met een ronde vijl de kit verwijderd.

hopelijk krijg ik de motor volgende maand nog in elkaar, ligt hier al een tijdje open. weet zelf de schroeven niet meer liggen

De middensensor (461AN) is ook wel los te koop, maar is vele malen duurder (zelfs op Ali) als een compleet printje... :)
https://nl.aliexpress.com/item/1005007217724228.html

Ja echt veel duurder maar ik vind 1,- voor 1 enkel motor ook niet duur :)
En zonder verzendkosten weer goedkoper. O-)

[Bericht gewijzigd door benleentje op (24%)]

heb 5€ betaald voor 10 van die sensoren, mag al eens een foutje maken nu.

de motor zelf kost 348€ en dat vind ik erover om te investeren. kocht deze step met een 'electrisch' probleem om zelf te proberen fixen.
was dus een steen in het achterwiel gekomen en heel de kabel was kapot getrokken.
dacht even een andere motor te steken, maar met die prijzen...
een gewone motor zit tussen en 70 en 120€. die van segway zijn 350 en 500€.
https://www.kroxne.com/en/engines/957-3473-complete-motor-for-segway-p…

ging het niet lukken, is de step om te slopen. accu zou nog goed zijn, de ingebouwde lader doet het ook. display werkt. opstarten is met zo een nfc card. alles werkt, behalve de motor. beetje zonde om af te breken, dus ik doe een kleine herstelpoging.
voedingskabels heb ik nog liggen van kapotte fiets hub motoren