Even een update:

Het systeem werkt nu al sinds oktober redelijk goed.

1 keer is het probleem teruggekomen en een reset heeft dit opgelost

De kerel die een pc op het systeem heeft gehangen heeft al 3 keer problemen gehad.

Ik zie hem vanavond, en zal proberen achterhalen hoe ze dat in feite aangesloten hebben...

Tot later

Op woensdag 22 januari 2025 10:46:03 schreef steve c:
Even een update:

Het systeem werkt nu al sinds oktober redelijk goed.

1 keer is het probleem teruggekomen en een reset heeft dit opgelost

De kerel die een pc op het systeem heeft gehangen heeft al 3 keer problemen gehad.

Ik zie hem vanavond, en zal proberen achterhalen hoe ze dat in feite aangesloten hebben...

Tot later

kan zijn dat je een aardlus krijgt via de pc waardoor het systeem over de zeik gaat. er zit ergens een voedings unit voor de intercom. wrs in de algemene meterkast.

De kerel die een pc op het systeem heeft gehangen heeft al 3 keer problemen gehad. Ik zie hem vanavond, en zal proberen achterhalen hoe ze dat in feite aangesloten hebben...

Wat is daar de lol van (PC aan de parlofoon koppelen?) Of bedient hij ook de spoelknop van de WC met z'n PC?

Zou zeggen dat als hij rare dingen wil doen, hij ook zelf de rare problemen mag oplossen.

En als straks, om wat voor reden dan ook, de PC 'plots' kapot is, dan steekt hij de schuld misschien ook nog op de parlofoon? Want ik heb een donkerbruin vermoeden dat er wel geen opto-couplers en signaal-trafo's gaan zijn toegepast. Anders zou hij niet uw expertise nodig hebben om het probleem te diagnosticeren.....

Op woensdag 22 januari 2025 18:18:21 schreef nonius:
[...]

Wat is daar de lol van (PC aan de parlofoon koppelen?) Of bedient hij ook de spoelknop van de WC met z'n PC?

Zou zeggen dat als hij rare dingen wil doen, hij ook zelf de rare problemen mag oplossen.

En als straks, om wat voor reden dan ook, de PC 'plots' kapot is, dan steekt hij de schuld misschien ook nog op de parlofoon? Want ik heb een donkerbruin vermoeden dat er wel geen opto-couplers en signaal-trafo's gaan zijn toegepast. Anders zou hij niet uw expertise nodig hebben om het probleem te diagnosticeren.....

dat is niet heel raar, tegenwoordig hangt de parlofoon aan het wifi en krijg je op vakantie nog bellers aan de lijn. heb ook al eens een parlofoon systeem van 22 jaar oud verwijderd waar een pc aanhing voor de configuratie ( was met 200+ nummers ook geen klein systeem) pc had in geen 10 jaar nog gedraaid, was een PII uit 1998 nog :P

Update:

De interface met de pc is origineel niko home control, en is geinstalleerd door de firma tijdens de nieuwbouw.

Systeem is gereset, en update naar laatste versie is gebeurd.

Alles werkt momenteel goed.

Sinds woensdag is het terug prijs.

Kabels manipuleren helpt niet meer.

Ik heb een video toegevoegd hoe het beeld eruit ziet.

Zou dit dan toch een storing zijn op het videosignaal via de V1 en V2 kabel?

sinds woensdag toen veel mensen een vrije dag hadden en miss gingen klussen? niemand de gang geschilderd waar de parlofoon heeft hangen? of iemand die een plc set bij de intercom heeft hangen, maar dan heeft wrs iedereen er last van..

Nee, het gebouw is zo goed als leeg.

En geen werkzaamheden geweest sinds jaren...

Is dat probleem bij alle toestellen?

Bij de 2 bovenste ...

Ik ben zopas naar de kelder geweest.

In de zekeringkast van de gemeenschappelijke delen, is er geen zekering videofoon...

Ik heb de 2 andere van de verlichting eens afgelegd en terug aan...

Na 5 min klapt het signaal terug in mekaar... Nog eens zekering on/off en hij doet het weer...

Dus de theorie van de slechte kabelverbinding wordt wankel.

Ik begin meer te vinden in het stoorsignaal zoals hierboven reeds besproken...

Maar waar zit de stoorzender... Dat is andere koek

Je raadt het nooit.... Het werkt terug.

Dus een harde reset doet het!

[Bericht gewijzigd door steve c op (33%)]