Dag beste mensen

Ik ben Marco en heb een dwarslaesie en maak gebruik van een nieuwe Elektrische Handbike met een DM07 eBike Display met een voorwielmotor.
Ik ben 25 jaar gewend geweest om gewoon 25 km/u te fietsen met mijn electrische ondersteunde Handbike maar vanaf nu ik toe was aan een nieuwe mag ik niet meer 25 km/u maar 20 km/u qua snelheid omdat iemand achter een buro dat beslist heeft en ik kan daar helaas geen verandering in brengen.

Ik en mijn vrouw fietsen graag en veel in Zeeland waar wij op een camping zitten maar ineens kunnen we niet meer voluit fietsen samen omdat ik niet meer sneller mag van de fabrikant .
Kan iemand mij helpen om dit display te unlocken zodat ik sneller kan gaan, weer 25 km/u zoals iedereen.
Ik ben niet geestelijk gehandicapt alleen lichamelijk dus ben er met mijn volle 100% bij. ?.
Ik heb een code 2422 om het een en ander te veranderen maar de snelheid kan ik niet verhogen.
Ik heb een foto van het display.

Alvast heel erg bedankt als ik hulp kan krijgen.

De kans dat er iemand gaat helpen is klein. Niet alleen omdat het niet strookt met de forum regels. Er is een zeer kleine kans dat er iemand dat systeem kent.

Dura lex, sed lex.

is het niet een fiets dat met een kleinere wieldiameter fietst??

ik heb ooit een bakfiets gehad die een 26" achterwiel had. die kon ook niet harder dan 20-22km/h omdat dit de maximum snelheid van de motor was.
in een 28" wiel had die wel 25 gehaald.

het display staat dan op 26" zodat de snelheid correct weergegeven wordt maar de motor zelf kan fysiek niet sneller draaien op zijn bestaande accu spanning.

welke settings heb je allemaal met die 2422 code?

in de advanced settings zou je normaal wieldiameter kunnen instellen, dit zal enkel bepalen welke snelheid op het display komt en niet hoe snel de motor draaien.
net daaronder zou je normaal de speed limiet moeten hebben. als dit er niet staat, is dit weggeprogrammeerd door de fabrikant

DM07 is van chinese makelij, normaal staat dat allemaal open tenzij de importeur heeft beslist dat er custom software in moet dat gebruikers NIET mogen aanpassen. de unlockcode origineel is niet 2422. doen ze dat niet, zijn ze niet conform de wetgeving en mag dit hier zo niet verkocht worden

Op zondag 22 juni 2025 19:56:47 schreef buckfast_beekeeper:
De kans dat er iemand gaat helpen is klein. Niet alleen omdat het niet strookt met de forum regels. Er is een zeer kleine kans dat er iemand dat systeem kent.

Dura lex, sed lex.

Leesvoer:
https://nos.nl/regio/noord-holland/artikel/363068-ms-patient-linda-kri…

Het is dus geen wet!!

Derhalve gewoon doen, als het kan.

gewoon doen is makkelijk gezegd.

eens je de boel van 20 naar 25krijgt is er niks dat de persoon tegenhoud naar 30 of 40 te zetten.

daar zit het probleem

Tja, je kunt ook 140 door de bebouwde kom scheuren.

Laten we niet Roomser dan de paus zijn.
Tot 25 km/h is er geen probleem. Daarboven ben je strafbaar. Ieders eigen verantwoordelijkheid. (Mijn Puch reed ook 95 km/h)

Echter nu nog iemand vinden die het kan.

Of de pulsjes aanpassen...
Dan ben je er ook .
20 pulsen in wordt 16 pulsen uit.
Mooiste zou een F-to-V converter met een V-to-F converter zijn. En dan daartussen een kleine versterker (of hier verzwakker)

En dan ben je er ook. Alleen display klopt niet meer dan..

Edit:

De DM07 is alleen het display.
Het ding lijkt o.a. bafang te lullen...
Misschien ligt daar een oplossing??

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (10%)]

Met die code zou je de snelheidslimiet aan moeten kunnen passen. Een snelle Googe levert een manual op met daarin de codes en de procedure..

idd, had die ook al gevonden.
even googlen achter display type en je vind de manual wel met de codes en hoe aan te passen.

tot 25 dus geen probleem , erboven eigen verantwoordelijkheid.

zou het display toch volledig gelocked zijn, is de kans groot dat de firmware beperkt is tot het display.
op ali dus een ander display kopen, zou de functionaliteit weer aanwezig moeten zijn, en 99% kans direct ook op 25km/h

https://www.youtube.com/watch?v=zO9iV6NvIt0

[Bericht gewijzigd door Guy.v2 op (90%)]

Ik denk dat het paswoord dat TS heeft alleen een 'power on ' paswoord is dan kan je wat dingetjes wijzigen maar niet de bandenmaat enz.
Misschien kan je eens hier kijken hier staat een paswoord 1212 om eea te wijzigen (garantie tot aan de deur) :)
In de advanced setting kan je ook dingen wijzigen waardoor het helemaal niet meer werkt dus ben voorzichtig.

dm07 display manual biktrix version.pdf

Gr.F_S

[Bericht gewijzigd door F_S op (17%)]

Sorry voor de late reactie maar was even de deur uit.
Bedankt voor alle tips ik ga het een en ander eens uitproberen want als ik 2422 intoets kan ik de wielmaat van 16 inch tm 30 inch veranderen, de snelheid kan ik tot 24 zetten maar alles wat ik ook instel de snelheid blijft hetzelfde dus ben ik bang dat het systeem vast staat tot max 20 km/u. Wel als ik de wielmaat verander geeft hij meer of minder snelheid aan maar omgerekend nog steeds de netheid van 20 km/u.
Mijlen of km optie maakt ook niets uit.

Nogmaals toch bedankt voor de aangeboden hulp.

hoe groot is het wiel, die loopt misschien gewoon tegen het maximum toerental aan.

lang lang geleden had ik een 28" wielmotor gespaakt in een 20" velg. daar komt ik maar 16km/h mee halen.
heb de spanning moeten verhogen om sneller te geraken. op 55V liep die dan uiteinlijk rond de 40km/h.
dus mogelijks is er een gelijkaardig probleem. te kleine velg voor de motor waardoor die zowieso niet sneller kan.

om nu nog oplossingen te vinden, zou er dus moeten gecontrolleerd worden of de motor op zijn accu spanning effectief nog sneller kan of niet. loopt die al op het maximum, is er weinig aan te beginnen.
als die met een andere controller sneller kan, zou het probleem dan in de firmware kunnen zitten die volledig op slot is gezet.

een hint dat kan helpen: hoe snel rijd die als de accu vol is, en hoe snel als de accu leeg raakt?
als die altijd 20rijd is het software begrensd, als die trager loopt met lagere accu spanning, is het hardware matig

Op maandag 23 juni 2025 13:07:18 schreef F_S:
Ik denk dat het paswoord dat TS heeft alleen een 'power on ' paswoord is dan kan je wat dingetjes wijzigen maar niet de bandenmaat enz.
Misschien kan je eens hier kijken hier staat een paswoord 1212 om eea te wijzigen (garantie tot aan de deur) :)
In de advanced setting kan je ook dingen wijzigen waardoor het helemaal niet meer werkt dus ben voorzichtig.

[bijlage]

Gr.F_S

de andere code die gebruikt werd, lijkt mij dus een hint dat het ding op custom firmware draait, ontwikkeld voor de leverancier van die handbikes dus

[Bericht gewijzigd door fcapri op (21%)]

Op zondag 22 juni 2025 19:56:47 schreef buckfast_beekeeper:

In de forumregels staat zelfs niks over het opvoeren van fatbikes of brommers. Wel iets dat je kunt opvatten als "wat de wet verbied, verbieden wij ook". Maar een elektrische fiets mag wettelijk gewoon ondersteunen tot 25 km/h (met maximaal 250 W).

Op dinsdag 24 juni 2025 14:13:03 schreef Braadkippetje:
, de snelheid kan ik tot 24 zetten maar alles wat ik ook instel de snelheid blijft hetzelfde

Stel je dan de "speed limit" in het 'advanced' menu in op 24 km/h?
Advanced menu zou te ontgrendelen zijn met 1212 (volgens blz 8, 9 van de handleiding die eerder gelinkt werd. Ik ken het systeem ook niet.)

(Die handleiding zegt ook dat die instelling tot 99 kan, dus als het maar tot 24 gaat zou ik verwachten dat daar de firmware is aangepast om de snelheid op max. 24 te begrenzen, en niet op max. 20 op nog een andere plek ook...)

(99 zal hopelijk sowiso niet lukken met dezelfde motor en dezelfde accuspanning, maar boven de 25 kan waarschijnlijk wel en dat mag dus niet. Dus ik snap wel dat er dan een softwarematige grens wordt opgelegd van 25 of desnoods 24 km/h om netjes binnen de wet te blijven.)

Op zondag 22 juni 2025 19:48:45 schreef Braadkippetje:
Ik ben 25 jaar gewend geweest om gewoon 25 km/u te fietsen met mijn electrische ondersteunde Handbike maar vanaf nu ik toe was aan een nieuwe mag ik niet meer 25 km/u maar 20 km/u qua snelheid omdat iemand achter een buro dat beslist heeft en ik kan daar helaas geen verandering in brengen.

Ik vind dat het opleggen van een nodeloze extra mobiliteitsbeperking aan iemand die er al eentje heeft. En die anders op een gewone fiets ook gewoon 25 km/h had kunnen fietsen. Nodeloos betuttelend.

Maargoed. Voor je met telefoontjes en brieven zo iemand overtuigd hebt...
(en ik weet ook niet of je daar vrienden mee maakt, dat is mijn expertise niet).

En als je diegene eenmaal overtuigd hebt, zal alsnog een techneut iets aan die fiets moeten aanpassen. Dus ik snap wel dat je dan rechtstreeks naar een techneut gaat.

En 25 km/h is gewoon binnen de wet.

Kijk wel even of je verzekering (indien van toepassing) geen snelheidsgrens van 20 vereist o.i.d. Ik weet dat een scootmobiel bijvoorbeeld verzekerd kan zijn, dan zit er een bromfiets-kentekenplaatje op, en dan zou er wel eens ergens een maximumsnelheid op papier kunnen staan. Maar ook daar heb ik weinig verstand van, en bovendien is dit geen scootmobiel of brommer, maar een fiets. Dus ga ik uit van de regels voor een elektrische fiets.

Mijn wielmaat is 20 inch

Er staat een power streep onder op het display, als ik wegrij gaat de streep helemaal voluit maar als ik op ´topsnelheid´ ben staat de streep halverwege dus zie je dat het systeem geknepen word, ik denk dat hij zo vanuit de fabrikant zo afgesteld staat.
1212 doet niets alleen met de code 2422 kom ik verder aleen de intellingen veranderen doet eigenlijk niets, hij staat nu op 24 km/u terwijl het maar 20 is, zet ik hem op 22 dan gaat hij nog steeds maar 20.

Ok, probeer nu eens je wiel diameter kleiner te maken. Je krijgt dan wel een afwijking, maar als test of hij dan wel harder gaat.

een 28" wiel aan 200rpm rijd 27km/h
een 20" wiel aan 200rpm rijd 20km/h. dus als die motor gemaakt was voor een 28" en begrensd is op 200rpm upper limiet, dan kan die gewoon niet sneller met een 20" wiel.

normaal zou die op 16" ook sneller moeten gaan, 20km/h op display zou dan een 24 moeten zijn, maar mogelijks kan die niet harder en blijft display op 16km/h staan dan (20km/h effectieve snelheid)

net zoals ik dus had vroeger. ik moest controller vervangen en spanning verhogen om sneller te geraken

[Bericht gewijzigd door fcapri op (24%)]

Op dinsdag 24 juni 2025 20:14:59 schreef High met Henk:
Ok, probeer nu eens je wiel diameter kleiner te maken. Je krijgt dan wel een afwijking, maar als test of hij dan wel harder gaat.

Precies, en dan met je telefoon (GPS) de snelheid controleren. Je kunt op vrijwel alle elektrische fietsen de wielmaat aanpassen, waardoor je werkelijke snelheid sneller of langzamer wordt, maar de fiets zelf (natuurlijk) dezelfde (foutieve) maximale snelheid aan blijft geven.

Ik vraag me ook zomaar af wat ‘ie doet als je de snelheidsbegrenzing op ‘0’ instelt.

Stopt ‘ie dan helemaal met ondersteunen, of begrenst ‘ie dan niet?

En onder nul? Blijft ‘ie dan op nul of springt ‘ie door naar 24 of 99?

Wielmaat veranderen had ik al geprobeerd en helpt totaal niets, de snelheid blijft hetzelfde hij geeft het alleen anders aan.

Op dinsdag 24 juni 2025 23:23:46 schreef Lucky Luke:
Ik vraag me ook zomaar af wat ‘ie doet als je de snelheidsbegrenzing op ‘0’ instelt.

Stopt ‘ie dan helemaal met ondersteunen, of begrenst ‘ie dan niet?

En onder nul? Blijft ‘ie dan op nul of springt ‘ie door naar 24 of 99?

10 km/u is de minimum instelling , lager gaat hij niet.

Op woensdag 25 juni 2025 09:10:14 schreef Braadkippetje:
de snelheid blijft hetzelfde

Heb je dat met een externe kilometerteller gemeten? Dat maakt nogal uit namelijk. Het is mij tot nu toe niet helder.