Misschien moet ik eens een paar objectglaasje bietsen bij een school en zo'n Bris gaan maken.

Ha, da's precies wat ik destijds heb gedaan: eventjes langs gegaan bij m'n oude middelbare school :) De lasglaasjes echter hoefde ik gelukkig niet ver te zoeken, die zaten gewoon in de laskoffer.

Heb hier ook nog wat objectglaasjes *ergens* liggen, maar waar. Da's altijd het grote probleem.

Als u een stukje lasglas nodig heeft (sterkte 11 en 12 heb ik; ik meen dat ik 11 heb gebruikt voor de Bris-sextant, omdat ik 12 en 13 te donker vond), laat het dan maar weten, dan kan ik evt. een paar restantjes opzoeken en opsturen.

Ik zit nu al een hele tijd na te denken waar ik mijn Bris-sextanten toch gelaten heb. Breek er m'n hersentjes over maar kom er niet uit. Eén geluk, ik heb ze niet dagelijks nodig....

Overigens, de uitvinder ervan (Sven Yrvind) heeft ook een interessant YouTube-kanaal. Hij is de 80 al een poosje gepasseerd maar is weer begonnen aan de bouw van een nieuwe boot, om ermee naar Nieuw-Zeeland te zeilen om een ijsje te gaan eten.