Zoals altijd kijk ik vooruit naar de resultaten, want ik ben wel nieuwsgierig wat je allemaal kan bereiken met deze schakeling. Ik kan dit soort dingen niet goed meten en dan strandt je meestal met een schakeling die met ontwikkelen gestopt is toen hij er op de scoop "goed uit zag".
Als je wil heb ik hier wel een set boeken van Douglas Self liggen die redelijk diep in gaan op de werking van verscihllende eindtrappen, en deze topologie (ik geloof) de "Bryston" noemt en die even kort analyseert.
Met generatie verschijnselen wordt bedoeld genereer verschijnselen, maar dat moge duidelijk zijn voor de goede verstaander.
genereren-oscilleren-piepen, you name it.
Ik genereer een baby 
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
@RAAF: Ja, daar komen wel wat oscillaties bij kijken, gewoonlijk 
@bram: ik herinner me transistoreindtrappen die toentertijd als extreem werden beschouwd, 300 watt of zo, die hadden een extra voedingstrafootje met twee gescheiden wikkelingen van een een volt of 9-10-12. Met gelijkrichting en afvlakking werden daar hulpvoedingsspanningen uit gemaakt, die onder resp. boven de "grote" voeding werden opgeteld, voor het voeden van de voortrappen.
Het nadeel was (toen) dat de ingangstransistoren wel heel hoge spanningen moesten aankunnen.