Op zondag 6 juli 2025 13:16:59 schreef Hubie:
...
Op de smartphone laat ik het zo staan.

Kan dat? Het zit toch aan je account gelinkt?

Ik zou het wel interessant vinden om te zien hoe de verdeling is onder de gebruikers, hoeveel procent er kiest voor de nieuwe layout. Ik hoop voor het werk dat Jeroen en wellicht andere erin hebben gestoken niet voor niets is geweest. Het zou erg jammer zijn als men gedemotiveerd raakt om vernieuwingen door te voeren. Maar eerlijk is eerlijk, de oude layout heeft toch mijn voorkeur. Wellicht dat, na verloop van tijd, het nieuwe layout toch nog wat modificaties krijgt en het daarmee wel prettiger wordt.

Wat ik zelf vaak merk, is dat het me al afschrikt puur en alleen omdat het anders is. En dat ik geen zin heb om uit te zoeken waar ik alles terug kan vinden. Dit zorgt ervoor dat het niet echt een kans krijgt en dat is ergens wel jammer. Misschien eens een bakje koffie drinken en het eens een weekje gebruiken om het wel echt een kans te geven.

---
Edit: Ik heb hem terug gezet, na het terug zetten. Ik zit nu op de nieuwe variant. :+
Wel gekozen om een aantal andere settings aan te passen.

Voor op de telefoon is de nieuwe versie natuurlijk véél beter. Ik kan nu in wachtkamers e.d. lekker CO lezen; dat gaat met de 'classic' versie in geval van 'nood' ook wel, maar heel moeizaam.
Dus dat is wel een groot voordeel van de redesign.

Op de pc thuis vind ik de legacy nog wel gemakkelijker. Die mogen we ook houden begrijp ik, dus van mij geen klachten!

Dat ik voor telefoon en pc steeds de instelling moet omzetten is niet zo erg, al zou het grappig zijn als de site kan zien wat voor device je gebruikt en dan de bijbehorende versie gebruikt.

Ik vraag me trouwens wel af hoe realistisch het is om ze allebei te blijven ondersteunen. De tijd zal het leren.

Op maandag 7 juli 2025 12:59:24 schreef Frederick E. Terman:

Dat ik voor telefoon en pc steeds de instelling moet omzetten is niet zo erg, al zou het grappig zijn als de site kan zien wat voor device je gebruikt en dan de bijbehorende versie gebruikt.

Wij weten niet hoe dat moet, he. We zijn maar gewoon techneuten.. :P

Mijn conclusies nu we zijn overgegaan:

• Het ziet er mooier en moderner uit
  • Maar ik moet vaker klikken, ik moet elke keer naar de pagina die ik het meest gebruik klikken: Forum - Laatste discussies
  • Ook zie ik de view liever compacter, ik scroll meer voor alle berichten, ik heb liefst 1 regel per berichtheader, liever overzicht dan onnodige details als datum, tijd, poster, etc., hooguit voor oudere berichten maar niet voor nog ongelezen berichten
  • en dan nog iets:
  • hier had ik willen inspringen, jammer dat dit niet gaat

Op maandag 7 juli 2025 14:44:33 schreef mel:
[...]Wij weten niet hoe dat moet, he. We zijn maar gewoon techneuten.. :P

Ja maar je hoeft dat toch niet telkens in te stellen?? Als ik op de telefoon CO aanklik dan staat ie al op het nieuwe ontwerp/look :? :? en op m'n chromebook,windhoosdozen staat ie op de 'oude' versie....

. (inspringen werkt inderdaad niet).

[Bericht gewijzigd door Brightnoise op (13%)]

Was wel even schrikken, toch geprobeerd.
Maar daarna weer snel terug gezet.
Ik gebruik voor dit(en andere) Forum(s) een Win10-PC met groot LCD scherm.
Werkt voor mij het best. :)
ruud

op de oude interface zit nu zeer hinderlijke en irritante reclame onderaan de pagina. HEt is hinderlijk omdat het veel te groot is. De vlakken links en recht heb ik in de loop der tijd leren te negeren. Maar nu staat je focus op het lezen van berichten en dan aan het einde ineens 3 hinderlijke reclames.

Waarom staat dat niet meer gewoon rechts, was hert niet irritant genoeg.

Op zondag 6 juli 2025 13:10:51 schreef Jeroen:

Om te voorkomen dat de adverteerders meerdere banner formaten moeten aanleveren, zijn daarnaast de banners in de oude layout verplaatst naar dezelfde locatie die ze in het nieuwe ontwerp hebben.

Nu we het toch over aanpassingen hebben. Kunnen de emoticons niet meer standaard codes gaan krijgen zoals in bijna alle andere programma's (WhatsApp, Messenger, Skype/Teams, Paltalk), die zijn bijna allemaal uniform, en/of eventueel de meer "standaard" lijst emoticons ? Het formaat wat hier gehanteerd word is nogal afwijkend. Als voorbeeld :-( is in elk programma "sad face" , hier is het , het rode "Angry face" , nu moet ik telkens de CO codes opzoeken.

Op dinsdag 8 juli 2025 18:38:34 schreef benleentje:
en dan aan het einde ineens 3 hinderlijke reclames.
was hert niet irritant genoeg.

waarom zet je ze dan niet gewoon uit :S

DK, je bent geweldig, dat wist ik ook niet.
Die advertenties kan je dus gewoon uitzetten onder "mijn gegevens" "gegevens wijzigen".
Weg zijn ze :)

Iedere techneut heeft een gebrek. Ze lezen de FAQ/ gebruiksaanwijzingen nooit :P (ik ook niet trouwens)

Dat heb ik nog nooit ergens gelezen O-)
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Mel !

Advertenties onderaan is niet zo erg (hoewel rechts beter was), maar ze zijn storend groot en tegen de pagina 'aangeplakt' (iets ruimte/scheidingslijn zou helpen)
Ik weet dat ik ze uit kan zetten, maar ze zijn soms wel handig...

Ik heb ze standaard uit staan.
Heb de advertenties niet nodig

Op woensdag 9 juli 2025 06:02:46 schreef mel:
Iedere techneut heeft een gebrek. Ze lezen de FAQ/ gebruiksaanwijzingen nooit :P (ik ook niet trouwens)

Dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd. Ik lees regelmatig handleidingen van spullen die ik niet eens heb! Ofwel omdat ik daar betrouwbaarder uit kan afleiden of iets doet wat ik wil dan uit marketingmateriaal. Ofwel omdat ik iemand anders wil helpen die het apparaat wel heeft, maar ook de handleiding niet gelezen heeft. Dat laatste is vermijdbaar, uiteraard.

Nuja, ontopic en voor de statistieken: Op de telefoon de nieuwe layout, op de desktop dan ook maar omdat het nog niet per device ingesteld kan worden (of automagisch goed gaat).

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (13%)]

Dat snap ik even niet...je hoeft de setting toch niet te veranderen bij instellingen??
1. ik log uit (alleen dit apparaat)
2. ik ben uitgelogd en nu zie ik idd de nieuwe look.
3. ik ga inloggen en het scherm is weer in de vorige oude look..
Whats the fuzz??

Ik heb dit bovenstaande op een Chromebook,een Windhoosdoos en een Linux Mint laptop gedaan.Alle 3 met hetzelfde resultaat.

Edit\Als ik op mijn smartphone inlog dan staat ie direct op het 'nieuwe' scherm,dat hoef ik ook niet in te stellen....

[Bericht gewijzigd door Hubie op (14%)]

Ik krijg de ingestelde look. Als ik op de desktop 'legacy' instel, krijg ik ook 'legacy' op mijn smartfoon. Als ik op die smartfoon uitlog en opnieuw inlog, ook. Stel ik de smartfoon dan in op 'redesign, extra compact' dan veranderd de desktop ook mee naar 'redesign, extra compact'.

Ik zal eens proberen vanaf 0 alles uit te loggen en met weggegooide koekjes of er inmiddels iets automatisch goed gaat. Het zou wel mooi zijn: de ultracompacte versie van redesign op de smartfoon, ook ingelogd. En de legacy op de desktop, wanneer aldaar ingelogd.

EDIT: als ik overal uitlog, vervolgens opnieuw inlog op de desktop, 'legacy' kies in instellingen, en erna op de smartfoon inlog, dan is de smartfoon ook 'legacy'. Het verschilt dus nog niet per device.

Kan ik die vervelende pop-ups zoals b.v. "Forum--Activiteit¨ (in PC-browser rechts onder) uitzetten?

Op zaterdag 12 juli 2025 05:12:20 schreef soldeersmurf:
Kan ik die vervelende pop-ups zoals b.v. "Forum--Activiteit¨ (in PC-browser rechts onder) uitzetten?

?????????????? dat zie ik hier helemaal niet?

Oh, Ik wel. Zelfde vraag: Dat kunnen uitzetten zou helpen met de "bruikbaarheid" van de nieuwe layout.

Ga naar je eigen profiel instellingen en dan 'gegevens wijzigen'
https://www.circuitsonline.net/my/change

was even wennen, maar dat ging snel. ziet er goed uit. top weer