Hoi lieve mensen van dit Forum.
Ik heb een lopend project; namelijk het aansluiten van CruiseControl in mijn auto. Dit gaat tot nu toe redelijk soepel. Zo beschik ik over alle documenten, knopjes, draadjes etc.
Nu loop ik echter tegen een klein probleem. Om de laatste twee kabels te trekken moet ik een kabelschoen (zogeheten terminal) hebben om de kabel te kunnen aansluiten in de juiste connector. Ik weet hoe deze terminals eruit zien. Maar kom er al snel achter dat deze propriëtair zijn en dat er natuurlijk honderden soorten zijn. Welke ik exact nodig heb is voor mij volstrekt onduidelijk. De documenten die ik heb geven ook geen informatie vrij.
Nu wend ik mij tot de mensen van dit forum in de hoop zo weer een stap verder te komen. Dank alvast voor alle hulp, elk klein beetje helpt zeer. Ik zal wat foto's bijvoegen van de twee terminals die ik zoek.
Zo op het oog: Molex MX150?
Veel van de connectoren zijn inderdaad specifiek, maar de terminals zijn vrijwel altijd generiek.
Wat overblijft om uit te kiezen is draaddiameter en plating.
Even op de dealersite van Mazda kijken die verkopen dat. Wel de juiste diameter kiezen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (11%)]
@Elinon Bedankt. Ik zal zeker kijken op de website van Molex. Hier kan ik zeker wat mee.
@RAAF12. Heeft u toevallig ook een link, ik kan dergelijke onderdelen niet vinden op de website van Mazda.
Dat zou moeten zitten bij electrische onderdelen/kabelbomen ect. En anders de dealer even bellen als je het niet kan vinden.
Even een update: Ik heb de nodige terminals inmiddels kunnen vinden in een oude sloopauto.
Allemaal bedankt voor de hulp!
Mooi om te horen! 
Je had kunnen googlen op "stekker mqs", want dat was de magische zoekterm, anders is dit ook niet te vinden, want er zijn inderdaad echt debiel veel connectoren op de markt. Je kunt ze (onder andere) kopen bij TME: zoeklink. Helaas zag ik het topic te laat om je dat eerder te vertellen.
Ik snap ook niet precies waarom @RAAF12 wel een screenshot kan geven maar geen link of bestand. 
Plaatje is van de BMW site voor Mazda mag hij/zij zelf zoeken. Maar mosterd na de maaltijd, is opgelost, inmiddels.
Het is natuurlijk maar helemaal de vraag of dat bij Mazda allemaal zo makkelijk (of überhaupt) te vinden is als zoals bij BMW.
Op maandag 28 juli 2025 17:49:09 schreef RAAF12:
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Dat is een beetje als zeggen: "Google het maar". Vind ik erg lelijk van je. Zeg dan niets... 
Op maandag 28 juli 2025 08:52:48 schreef TimsMazda:
Even een update: Ik heb de nodige terminals inmiddels kunnen vinden in een oude sloopauto.
Allemaal bedankt voor de hulp!
Geen dank, graag gedaan!