23,6 en 11,9 volt is toch geen probleem lijkt mij.
Ik zou weer gaan zoeken in de richting van die print waar de sporen van geklapt waren.
Is die print al vervangen?
En zijn er andere printen ( met elektronica) ?
Er zal ook ergens een processor zitten met in en uitgangen, bv in het dashboard.
Daar kan best best eens wat in kapot zijn gegaan door die "oerklap" in de eerste print.
Ik denk dat je nu op een totaal verkeerd spoor zit.
Dit is een issue in de veiligheidslijn lijkt mij.
De oorzaak van die geklapte printsporen is interessant , hoe is dat ooit gekomen?
: Oké, dit bedoel ik niet rot, maar nogmaals: zomaar 'een weerstand van 100 Watt' zegt niets.
Het helpt echt om na te gaan hoe de Wet van Ohm werkt. Vermogen krijg je alleen maar met stroom maal spanning en stroom krijg je alleen maar afhankelijk van een weerstandswaarde.
Bedankt voor de uitleg. Ik ga dit meenemen.
:
23,6 en 11,9 volt is toch geen probleem lijkt mij.
Ik zou weer gaan zoeken in de richting van die print waar de sporen van geklapt waren.
Is die print al vervangen?
En zijn er andere printen ( met elektronica) ?
Er zal ook ergens een processor zitten met in en uitgangen, bv in het dashboard.
Daar kan best best eens wat in kapot zijn gegaan door die "oerklap" in de eerste print.
Ik denk dat je nu op een totaal verkeerd spoor zit.
Dit is een issue in de veiligheidslijn lijkt mij.
De oorzaak van die geklapte printsporen is interessant , hoe is dat ooit gekomen?
Print die zo slecht was is al tijdje geleden vervangen. Reden weet ik niet exact, maar ik vermoed vocht op de print. Omdat de printsporen precies rond de connectors beschadigd zijn.
benleentje
Golden Member
Met alle respect voor je enorme inzet. Maar ik merk dat fout zoeken en het begrijpen hoe het in detail werkt in het elektrische deel niet jouw ding is. Iemand die thuis is in deze materie zou binnen een paar uur de fout moeten vinden, waarom dan toch zelf ermee doorgaan? Heeft niemand die heftruck nodig?
Zet anders hier in de vraag en aanbod de vraag uit of iemand je wilt komen helpen. En dan wel aangeven waar de heftruck staat want in je profiel stat niet waar je woont. Dat hoeft ook niet maar als je hulp vraagt wil men dat wel weten waar ze moeten zijn en of dat niet te ver weg is.
: Met alle respect voor je enorme inzet. Maar ik merk dat fout zoeken en het begrijpen hoe het in detail werkt in het elektrische deel niet jouw ding is. Iemand die thuis is in deze materie zou binnen een paar uur de fout moeten vinden, waarom dan toch zelf ermee doorgaan? Heeft niemand die heftruck nodig?
Zet anders hier in de vraag en aanbod de vraag uit of iemand je wilt komen helpen. En dan wel aangeven waar de heftruck staat want in je profiel stat niet waar je woont. Dat hoeft ook niet maar als je hulp vraagt wil men dat wel weten waar ze moeten zijn en of dat niet te ver weg is.
Ik was zelf ook al beetje op het punt om iemand te vragen, omdat ik er niet alle dagen tijd voor heb naast mijn gewone werk (en dit is iets wat ik niet alle dagen doet). Een keer in de 2 weken er wat mee doen schiet niet echt op.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
op t werk ging de heftruck ook stuk een tijdje terug. voor de monteur er was wist ik al dat de master motor drive eruit lag. ram sluiting tussen de W en + en - aansluitingen. gezien dat het ding al eens vervangen bleek te zijn niet heel zeldzaam dus. 48V 250A doet zo'n ding..