teunhaperen
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Op 22 oktober 2015 13:55:11 schreef testman:
andere motor, of het tijdrelais niet aansluiten. de motor blijft dan in ster draaien. echter kan de motor in ster niet het vermogen leveren van dat ding. de zuigers trekken teveel vermogen van de motor in ster..
Als een motor 230/400V is deze gewoon vast in ster aansluiten. Deze levert dan gewoon het maximaal vermogen. Er staat immers 230V op iedere spoel (400V/Wortel3).
Heel het ster/driehoek gedeelte er dus uit halen, en vast in ster zetten. Wel je thermisch pakket aanpassen aan de nominaal stroom.
Dit is in de industrie ook de standaard manier om 400/690V motors op een 690V net te laten draaien.
//EDIT: Het thermisch pakket moet dan op de laagste van de 2 stromen staan welke op het type plaatje staat. (als mijn ogen mij niet in de steek laten 14.5A)
[Bericht gewijzigd door teunhaperen op (10%)]
Opgelost, gans de boel eruit, motor in ster ( 400v ) gezet en aangestuurd met een relay, nog een aparte kabel met 220v voor de rest en het boeltje draait uitstekend.
Hartelijk dank voor de medewerking.
Jacques1956
Jacques van Montfort
staat er op het motorplaatje 230 / 400 of staat er 400 / 690 ? Op jou schema staat 230V 7,5 kW aangevinkt.
Als dat waar is moet je de boel ombouwen naar 400V. Dan zou er een 230/400v motor in zitten en kan die alleen in ster (400V 3 ph)
[Bericht gewijzigd door Jacques1956 op (58%)]