Miele t7734 te snel klaar terrwijl was nog vochtig is

Hallo mensen,

Mijn miele t7734 droger zegt te snel dat die klaar is terwijl de was nog vochtig is. Als je hem opnieuw aanzet telt die tijd heel snel af en stopt die er na 5 minuten weer mee om aan te geven dat die klaar is. Hij lijkt ook niet heel warm meer te worden, maar dat kan komen doordat die dus maar kort draait. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Deksel er af en de sleepcontacten nakijken. Hoor je een kletsend geluid tijdens het draaien?
Kan ook wasverzachter of haarspray film zijn op de trommel en meenemers.

Op zondag 7 september 2025 19:07:40 schreef EricN:
Deksel er af en de sleepcontacten nakijken. Hoor je een kletsend geluid tijdens het draaien?
Kan ook wasverzachter of haarspray film zijn op de trommel en meenemers.

Ik heb laatst de koolborstels vervangen. Hij draaide weer als een zonnetje.

Namaak koolborstels? Dan zou ik de inoc sleepband en koolborstelsleepzone eens met zeer fijn schuurpapier afschuren. Er durft een isolerende laag opbouwen.

Trommel en meenemermetaal onder handen nemen.

Op zondag 7 september 2025 21:04:34 schreef EricN:
Namaak koolborstels? Dan zou ik de inoc sleepband en koolborstelsleepzone eens met zeer fijn schuurpapier afschuren. Er durft een isolerende laag opbouwen.

Trommel en meenemermetaal onder handen nemen.

Oké. Dat is een uitvoerbaar plan voor mij. Alleen hoe heeft dat effect op het droog proces? Dat is mij niet duidelijk

Meten Ohms vanaf trommelschoep naar de koolborstel aansluiting op print. Graai met trommel of dit beneden de 100 Ohm is, zoniet loop banden borstels reinigen.

Op de witte en geel/groene draad (kleur kan wisselen volgens model) van het koolborstel blokje wordt er spanning op de meenemer gezet vd trommel. De trommel zelf is de massa. Komt er natte was op te vallen dan zakt die spanning weg. Zo meet hij de vochtigheid. Zit er ergens een film op dan zakt die spanning niet weg door de hoog ohmigheid en denkt hij dat de was droog is. Dus wegschuren (minimum met een 800 of 1000 schuurpapier) of zoals @smd voorstelt, nameten.

Bedankt mensen. Ik zal morgen het apparaat openmaken en de koolborstels reinigen en de sleepzone licht opschuren. Meetapparatuur heb ik helaas niet. Ik hoop dat het werkt.