Op 5 juli 2005 17:34:31 schreef cyberlaser:
ik ben helemaal nieuw met lasers enz. maar miss ga ik een keer een groene laserpointer ( 5 mW ) kopen weet iemand een site ofzo die die dingen goedkoop verkoopt?
grtz
Check mijn sig! Ze zijn op vooraad.
hilbren
zonder rook geen elektronica
okay dit was heel vreemd.
ik heb net nog even mn argon aangezet, deze keer tot 8 Ampere.
maar ik heb hem deze keer even een tijdje laten staan op 4ampere. op een gegeven moment ging hij steeds zachter branden en op een gegeven moment kwam er alleen maar een blauwe waas uit. als ik de stroom iets opdraaide dan kwam de straal wel weer tevoorschijn maar ging daarna ook weer weg. bij 6 ampere ben ik er maar mee opgehouden en heb de stekker eruit getrokken.
de gloeispanning is 3,4volt (bij de trafo) daar zit nog een meter snoer en wat contacten tussen. alles vrj normaal...
weet iemand waardoor dit kan komen. de laser heeft interne spiegels dus daar valt niks aan te regelen...
teslaserist
She sells Electric Ego
Hoi,
Je hebt toch enkele meettoestellen denk ik zo?
hoe verloopt de spanning en de stroom?
en als hij verzwakt?
zou het kunnen dat ie door warmte , en misschien zelfs door een lek zo gaat doen...
hopelijk is het enkel je voeding die het laat afweten
hilbren
Op 5 juli 2005 23:05:48 schreef teslaserist:
Hoi,Je hebt toch enkele meettoestellen denk ik zo?
hoe verloopt de spanning en de stroom?
en als hij verzwakt?
zou het kunnen dat ie door warmte , en misschien zelfs door een lek zo gaat doen...hopelijk is het enkel je voeding die het laat afweten
nou had ik nog niet gemeten dan? het enige wat ik nog kan meten is de anode en de catode spanning...
Op 5 juli 2005 22:36:24 schreef Laserist:
[...]
Check mijn sig! Ze zijn op vooraad.
weet je al miss wanneer die site online komt? of hoeft dat niet om een pointer te kunnen bestellen?
grtz
teslaserist
She sells Electric Ego
Op 6 juli 2005 07:47:31 schreef hilbren:
[...]