Microgolfoven werkt niet.
Geeft volgende codes op het display bij inschakelen:
FH16
F098
C933
P026
Weet iemand wat dat betekent?
Groeten,
Robbie.

De codes wat toestel geeft bij opstarten is normaal typisch AEG. Het betekent software versie, firmware code en versie info. Dit staat los van de magnetron fout. Ik vermoed een defecte zekering in ieder geval in het apparaat

....Een verkeerd type nummer.

Zoals @smd reeds schreef: er zit een 10A glaszekering voor de trafo

[Bericht gewijzigd door EricN op (11%)]

hallo,
ik stuur hierbij een foto van het toestel omdat iemand van jullie zei dat hier een verkeerd typenummer gebruikt wordt.
Weten jullie het juiste?
Ik vind ook de grote hsp-zekering niet!

In de deur zal een sticker ergens zitten met alle informatie. Plaats die even.

Misschien wil een moderator het topic typenr veranderen in ZKC47901XU
(en misschien combioven wijzigen naar Combi-oven )

Dan is het apparaat vindbaar met een juist typenummer.
Zie foto van TS

Kap/ deksel boven op openmaken, dan vind je zo de zekering/ trafo en condensator. Dit is een Midea oven eigenlijk AEG heeft er een stickertje van hun opgeplakt..

Ik kan de hsp-zekering niet vinden!(zie foto).

Niet alle ovens hebben een HS zekering. Zoek de LS zekering

Wat zit hier? Zie foto.

Hallo Eric,
ja, ik heb hem juist gevonden.
Hij ziet er wel anders en kleiner uit als meestal!
Verder over mijn probleem: de microgolf oven doet werkelijk niets.Geen gezoem of een brom, niets!
Alleen het display schakelt om als ik van gewone oven naar microgolf ga.
Verschillende bronnen wijzen naar de electronica maar dat kost al meer als 100€!
Groeten,
Robbie.

Wat heb je gevonden? Er is geen HS zekering.

Ik zou normaal voorstellen dat een schema fel zou helpen in het debuggen maar ik twijfel of het in dit geval de nodige nuttigheid heeft.

Kijk eens na of een relais een losse soldering heeft. Kijk ook de 3 deurcontacten eens na.

Met "de microgolf doet werkelijk niets". Bedoel je daarmee dat hij gewoon niet start? Geen aftelling van tijd. Accuraatheid is van cruciaal belang. Dit lijkt eerder op een deurprobleem. Maar gezien we niet over gedetailleerde data beschikken is het raden met de bijhorende foutmarge.

Hallo Eric,
met "de microgolf doet niets" bedoel ik dat hij niet start.
Als je hem inschakelt met de linkse draaiknop krijg ik wel iets op het display maar dat blijft zo staan!
Dit is alles te zien op de eerste foto die ik heb toegevoegd, de foto van het front van dit apparaat.

Er staat *C op. Graden celcius. Dat lijkt me niet de normale reactie voor de microgolf stand. Mogelijks is de keuzeschakelaar bevuild of de software mank. De keuzeschakelaar is een printje met sleepkontakt. Dat kun je uit elkaar halen en kuisen. Liefst zonder de weerhaken af te breken. Je kan ook eens de keuzeschakelaar een 20tal toeren ronddraaien om te kijken of de standen een andere reactie geven. Of met de knop op die stand een millimeter links of rechts bewegen om te kijken of het scherm veranderd.

Kun je vanuit het scherm ---*C iets verandering krijgen met de rechtse draaiknop? Of toetsen...

Je kan de keuzeschakelaar ook uitmeten via onderstaand diagramma. In jouw geval enkel de achterste schakelaar uitmeten. Het voorste deel met contacten zit er niet op.

[Bericht gewijzigd door EricN op (12%)]

Lijkt mij ook de Functie schakelaar, printen waren OK.