Op maandag 3 november 2025 07:41:27 schreef RAAF12:
404 - Pagina niet gevonden
De opgevraagde pagina “/forum/section.php?id=4” kan niet gevonden worden.
Probeer eens een andere DNS te gebruiken.
Bv open dns 208.67.222.222 of cloudflare 1.1.1.1
Dan sluit je dat uit.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Waar kom je die link tegen?
Correct is: https://www.circuitsonline.net/forum/section/4
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 3 november 2025 07:44:51 schreef revado:
[...]Probeer eens een andere DNS te gebruiken.
Bv open dns 208.67.222.222 of cloudflare 1.1.1.1
Dan sluit je dat uit.
Browsers zijn tegenwoordig idioot in dat ze "kan pagina niet renderen" melden als er IETS foutgaat in het ophalen en renderen van een pagina. Een "oma" kan met een echte foutmelding mogelijk niets, maar de behulpzame computer-nerd die er bijgehaald wordt wel. Gaat er iets mis met de DNS? netwerk niet bereikbaar? host niet bereikbaar? Poort niet beschikbaar? Wat anders?
Maar goed... Hier hebben we een 404: DNS heeft gewerkt, netwerk was bereikbaar, host was bereikbaar, poort was beschikbaar. Na communicatie met de server van circuitsonline wist de SERVER te melden dat de URL niet bestaat.
Dus van meet af aan weten we zeker dat het niet DNS is geweest.
vorige week ook ergens gehad met een link.
deed een edit op een antwoord van mij en kreeg 404.
vond het topic ook niet meer terug, heb er niet verder achter gezocht
volgens mijn browser history was het deze reply
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2616374#2616374
een tijdje werkte CO weer op mijn gsm, dat is sinds vorige week ook weer gedaan. er is dus toch wat gaande op de servers want de boel iswas soms ook heeeeeeeeeeeeeel traag
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik heb vanochtend ook een 404 op een topic waar ik in heb gepost.
Dat is "achteraf" als spam beoordeeld door de moderators. Dus het topic is niet alleen dichtgezet (zoals Sine zegt) maar ook virtueel verwijderd (volgens mij bewaren ze het wel).
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Kan ik me gezien het topic ook voorstellen. Als het gesluikte product in de TS en reacties uitgebreid wordt benoemd, dan helpt alleen een slotje niet.
Dat was gewoon spam.
Reactie 1:
Hey, is mijn nieuw aangeschafte product X defect?
Het heeft gedaan wat het doen moet!
Reactie 2:
Zo werkt product X. Ik voel me een stuk veiliger nu ik product X heb.
Reactie 3:
Ik concludeer dat product X is dus niet defect en heeft gedaan wat het moet doen. En heeft me beschermd door *te beveiligen ding* uit te schakelen.
Ik ga mijn *te beveiligen ding* dan maar eens vernieuwen, want die is vast niet goed meer.
Ik ben blij dat ik product X gekocht heb, en voel me daar een stuk veiliger bij.
Dat willen jullie vast ook! toch? toch? Hier kun je product X kopen.
@RAAF,
Ik mis nog waar je die link bent tegengekomen?
Hier ook. Sinds dat de site zo traag is.
Waar? Waar klikken jullie op die link?
Want dat is gewoon een niet bestaande link waar terecht een 404 op volgt.
De correcte is: https://www.circuitsonline.net/forum/section/4
[Bericht gewijzigd door Sine op (22%)]
Jeroen
Moderator
Ik ben ook benieuwd waar jullie die link vinden. Die werkt al jaren niet meer dus dat heeft zeker niks te maken met een trage site.
Ik klik nergens op, als je wat in een topic plaatst en je drukt op posten dan duurt dat lang en wordt je eruit gemikt. En dan kom je daar terecht.
Is 'daar' specifiek : https://www.circuitsonline.net/forum/section.php?id=4 ?? (want die bestaat inderdaad niet)
En wat verwijst dan naar DAT url?
Of kom je op een algemene 404 uit?
dan duurt dat lang en wordt je eruit gemikt
Wat bedoel je met "er uit gemikt", ik heb stiekem de indruk dat het hier over verschillende dingen gaat.
En komt dat nog steeds voor? Hier is het compleet stabiel.
[Bericht gewijzigd door Sine op (12%)]
Op maandag 3 november 2025 15:44:58 schreef Sine:
Of kom je op een algemene 404 uit?
Ik denk dat het algemeen is.
Wat bedoel je met "er uit gemikt", ik heb stiekem de indruk dat het hier over verschillende dingen gaat.
Precies zoals ik het zeg. Je reageert op een topic en als je dan op posten drukt, dan blijf je daar hangen voor zeg 1 minuut en dan wordt je eruit gemikt. Dan ga je dus naar 404 .....
En komt dat nog steeds voor? Hier is het compleet stabiel.
Dit gebeurt alleen als de site traag is, als alles normaal werkt is er niets aan de hand.
rew
Op maandag 3 november 2025 16:53:33 schreef Lambiek:
Precies zoals ik het zeg. Je reageert op een topic en als je dan op posten drukt, dan blijf je daar hangen voor zeg 1 minuut en dan wordt je eruit gemikt. Dan ga je dus naar 404 .....
Wat maakt dat jij "er uit gemikt" roept? Dat je "posten" pagina verdwijnt en je direct de 404 krijgt?
Ik had vanochtend ook een keer dat ik te lang had gewacht met op "posten" drukken. Dan krijg je cookie-niet-geldig oid en mag je het nog een keer proberen (en dan werkt het wel).
Op maandag 3 november 2025 17:07:27 schreef rew:
[...]Wat maakt dat jij "er uit gemikt" roept? Dat je "posten" pagina verdwijnt en je direct de 404 krijgt?
Precies dat rew.
En ik wacht niet te lang met op posten drukken, klaar met typen en op posten drukken. En dan blijft het veld waarin je typt staan voor zeg 1 minuut. En dan ga je direct naar 404.....
Daarna moet ik opnieuw inloggen en dat duurt ook zeker 1 tot 2 minuten. En dat soms een paar maal achter elkaar, echt niet leuk.
En dat is sinds de site traag is.
Nu gaat het weer goed.
de link die niet werkte bij mij was geen spam topic. het was het topic waar ik de broncode kwijt was van een ESP. want dat topic vind ik dus ook niet meer
Op maandag 3 november 2025 09:17:07 schreef rew:
[...]Browsers zijn tegenwoordig idioot in dat ze "kan pagina niet renderen" melden als er IETS foutgaat in het ophalen en renderen van een pagina. Een "oma" kan met een echte foutmelding mogelijk niets, maar de behulpzame computer-nerd die er bijgehaald wordt wel. Gaat er iets mis met de DNS? netwerk niet bereikbaar? host niet bereikbaar? Poort niet beschikbaar? Wat anders?Maar goed... Hier hebben we een 404: DNS heeft gewerkt, netwerk was bereikbaar, host was bereikbaar, poort was beschikbaar. Na communicatie met de server van circuitsonline wist de SERVER te melden dat de URL niet bestaat.
Dus van meet af aan weten we zeker dat het niet DNS is geweest.
Tsja, een duidelijke openingspost schrijven is ook wel eens handig 
Op maandag 3 november 2025 18:23:21 schreef fcapri:
de link die niet werkte bij mij was geen spam topic. het was het topic waar ik de broncode kwijt was van een ESP. want dat topic vind ik dus ook niet meer
die heb ik terug gevonden in de koffie corner, waaru niet in kunt wegens geen membership.
Ik heb in uw topic opgevraagd waarom deze in de koffiecorner staat.
Op maandag 3 november 2025 16:53:33 schreef Lambiek:
[...]
Ik denk dat het algemeen is.
Ok, dus niet het probleem van RAAF12, laten we vooral geen dingen door elkaar gaan gooien, want dan weet straks echt niemand meer waar het over gaat.
Op maandag 3 november 2025 18:23:21 schreef fcapri:
Die is inderdaad verhuisd naar de koffiecorner, ik dacht dat je daar toegang tot had, blijkbaar niet dus. Die zal ik terug plaatsen ... en waarschijnlijk sluiten, de gevolgde discussie (hoewel interessant) hoort niet op het hoofdforum.
@RAAF12, dan ben ik nog steeds benieuwd naar hoe en waar je op die link tegengekomen bent.
Dat was gisteren ik heb geen logs bijgehouden, dus helaas pindakaas, niet meer te reproduceren. Maar maak je geen zorgen, als ik een 404 tegenkom meld ik die.