De Samsung TV QE55S95BAT geeft na een verhuizing geen beeld meer. Enkel een witte streep.'Voeding eraf en weer erop gaf geen verbetering.
TV heeft enkele maanden in een garagebox gestaan
Weet iemand wat dit probleem is?
Een oled, panel defect naar mijn mening. Iets of iemand is tegen het panel gekomen en daardoor is deze gescheurd vermoed ik.
Nico 54
Meten is weten en daar is de meeste tijd aan versleten.
We waren er al bang voor dat ie total los zou zijn. Deze gaat naar het milieupark en we kopen een nieuwe.
Bedankt voor jullie reacties.
Op vrijdag 28 november 2025 18:16:16 schreef smd:
Tip: verkoop op marktplaats, er zijn zat gegadigde voor onderdelen zoals moederbord en voeding
dat zal lastig zijn door de overvloed aan defecte tv met kapot scherm , wat overigens bijna het meest voorkomend defect is op marktplaats
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Wanneer stopt dit nou eens? Gebroken tv panelen na verhuizingen..of klein ongelukje van een kind.. . echt..zo jammer... mijn ouders hadden ooit een grootbeeld tv maar die was maar 67 cm....(nog geen eens 82 cm oftewel 32 inch en omgerekend 26.4 inch..)
Moderne dunne platte TVS moeten altijd zeer VOORZICHTIG en bij voorkeur in de orginele doos vervoerd worden. Anders beter liggend (panel boven zonder er iets op!) en beter met hoekbescherming vervoeren dan zonder. Ook omdat de randlijsten zo dun en vaak van plastic zijn (zeker bij de goedkopere chinese en zuidkoreaanse) dat als je ze staand vervoerd de hoeken het gewicht en het schudden voldoende zijn om het panel spontaan doen breken. Grote tvs (50inch+ ) zowiezo niet kopen, kans op STOTEN EN breuk ALTIJD groter en electronische defecten (veel meer leds en strips) EN OH JA... ENERGIEVERBRUIK ! Deze specifiek Q series branden trouwens in op de lichtdiffuserplaat bij hoge backlight setting... of zwarten deze ...of breken 'spontaan'door de hitte van de QLEDS. Nauwelijks repareerbaar ook...
[Bericht gewijzigd door Bart64 op (27%)]
Led TV's moeten zoals zonnepanelen steeds vertikaal vervoerd worden en niet horizontaal (zoals hierboven vermeld).
Wanneer ze horizontaal liggen kan bij het rijden in een put of verzakking of over verkeersdrempel het scherm inwendig een krak krijgen en onherstelbaar zijn.
Op maandag 1 december 2025 14:23:21 schreef Luc6580:
Led TV's moeten zoals zonnepanelen steeds vertikaal vervoerd worden en niet horizontaal (zoals hierboven vermeld).
Wanneer ze horizontaal liggen kan bij het rijden in een put of verzakking of over verkeersdrempel het scherm inwendig een krak krijgen en onherstelbaar zijn.
Dan moet je toch met je jeep tegen 110km/u over een drempel rijden volgens mij....
Merken zoals Loewe en B&O hadden nog niet zolang geleden in hun topmodellen een glasplaat voor het scherm staan. Stukje design, stukje anti-reflectie, maar tevens een extra bescherming voor het fragile LCD paneel.
Als het dan toch geld mag kosten, mocht zoiets voor mij wel terugkomen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Inderdaad.
Als de originele verpakking niet meer beschikbaar is, is de overlevingskans horizontaal véél groter.
Deze tv is op zich een uitzondering op al die "vervoersperikelen" , deze tv is zo dun dat als je in een hoek een beetje beweegt dan krijg je hetzelfde effect als bij een metalen plaat van die grootte, het wappert letterlijk op en neer. Het toestel heeft geen stevigheid van een achterkap of dergelijks. Normale led tv's kun je redelijk lomp vervoeren t.o.v. dit model oled.