Waar zit de printplaat van een Microwave combi oven Whirlpool JT379/SL?

Hallo,
Mijn Microgolf combi-oven Whirlpool JT379/SL is uitgevallen tijdens het verwarmen met de microgolf oven.
Niets meer op het display.
Ik heb de hoofdzekering kunnen nakijken die aan de zijkant zit nadat het bovendeksel verwijderd werd.
Deze zekering is niet defect.
Mischien domme vraag, maar waar vind ik de elektronische printplaat in het toestel? Na het eveneens verwijderen van het achterpaneel zie ik geen printplaat.
Vriendelijke groeten,
Luc

Verwen jezelf. Koop een nieuwe.

Op vrijdag 5 december 2025 15:10:39 schreef mvdk:
Verwen jezelf. Koop een nieuwe.

Nul uitdaging.

Het waren redelijk mooie toestellen. Vooral gebruiksvriendelijk. Veel succes dat nog te vinden. Dus een reddingspoging is aangewezen. Gekke kosten is weer iets anders. Eerst diagnose. Spijtig vd locatie vd print. Een schema zou je fel helpen. Foto typeplaatje aub.

Bedankt reeds voor de antwoorden.
Typeplaatje in bijlage.
Groetjes,
Luc

Je bent zeker dat het tijdens het warmen is? Dan is het waarschijnlijk iets dat gesprongen is. Is het bij het openen vd deur kan het iets met de deurkabel zijn. Die gaat wel eens stuk en beweegt bij het bewegen vd deur. Gezien je uitleg eerder het eerste maar we mogen niets uitsluiten.

Opgelet met werken aan een microgolfoven. Bij starten komt er op de secundaire zijde vd trafoschakeling hoogspanning te staan. Het dodelijke type. Geen "trekje". Wees dus eerst op de hoogte vd gevaren vooraleer je begint. De hoogspanning is niet weg door de stekker uit te trekken. Die blijft nog even aanwezig.
Ook gebruikt deze hoogspanning het chassis als massa dus als je de bodem los legt om aan de print te komen leg je ook de trafo los die de metalen delen gebruikt om stroom en spanning te voeren. Opgelet dus

Persoonlijk zou ik spanningsloos beginnen meten. Dan bij testing kun je de primaire even losleggen vd trafo zodat de hoogspanning niet opstart. Soms springt er een zekering omdat er met de magnetron of andere hoogspanningsonderdelen iets mis is.

Bedankt EricN,
Zeer bruikbare info!
Ik zal later een update geven van de herstelling.
Met vriendelijke groeten,
Luc

.

[Bericht gewijzigd door EricN op (98%)]