Akamai is ook Chinees?Nope

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (20%)]

Op zondag 2 november 2025 21:56:19 schreef RAAF12:
Akamai is ook Chinees?Nope

Da's juist trumpiaans ;)
Dat Amerikaanse akamai rukt ook alle info overal weg, kijk maar eens in een goede router/ firewall...

Akamai werkt over het algemeen goed, maar zoals Jeroen al aangeeft zal het lonen om eerst even met meneer Götz (of iemand van zijn personeel, ik zie dat het best een groot bedrijf is geworden in de loop van de jaren) om tafel te gaan zitten om de logs te analyseren wat er precies aan de hand is (volledige user agent strings en IP adressen bijvoorbeeld) en wat de kortste manier is om dat aan te pakken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (15%)]

The site is bij mij onwerkbaar traag en ik krijg nu bij elke verandering nu soms wel 3x deze melding.
"De wachttijd voor de verbinding is verstreken"

IK weet alleen niet of het aan mijn kant zit maar op de telefoon werkt het in ieder geval ook niet. PC en telefoon allebei firefox.

De site is haast onbereikbaar vanaf PC.
Na veel moeite en heel veel pogingen deze post kunnen plaatsen...

De site is haast onbereikbaar vanaf PC.
Na veel moeite en heel veel pogingen deze post kunnen plaatsen...

Er wordt aan gewerkt, er is een DDoS aanval gaande.

Het is weer voorbij?

Hoe komt nou toch iemand op het idee circuitsonline aan te vallen. Er zijn een hoop wierdos in de wereld maar dit slaat toch alles. Misschien willen een hoop geld van CO bemachtigen. Er zijn tenslotte wel zeker 10 Golden members.

Lijkt nu weer okee. Alweer bedankt om het in de gaten te houden, @Jeroen!

Hier ook met grote regelmaat niet eens ladende pagina's, tot soms zelfs een 404 aan toe (terwijl de banner wel verschijnt).
Nu gaat het wel weer even, maar de hele avond was het hopeloos.

P.s: Overigens wilde ik dit bericht een half uur geleden al posten, maar dat kreeg ik gewoon niet voor elkaar, omdat de site steeds onderuit ging.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op (29%)]

DDoS'er had maar tot 9 uur betaald

Op vrijdag 5 december 2025 21:05:01 schreef Hoeben:
Het is weer voorbij?

Hoe komt nou toch iemand op het idee circuitsonline aan te vallen. Er zijn een hoop wierdos in de wereld maar dit slaat toch alles. Misschien willen een hoop geld van CO bemachtigen. Er zijn tenslotte wel zeker 10 Golden members.

Het gaat in dat soort gevallen meestal om een aanval op sites in hetzelfde rek of in elk geval achter dezelfde bottleneck.

Dan zou ik eerder Trump verdenken; die is gek op goud....

Ik heb eens een tijdje een site onderhouden voor een kleine vrijwilligersorganisatie die enkele Nederlandse bezoekers per week trok. Russische en Chinese bezoekers waren echter in de meerderheid, terwijl de site NIET in het Engels, Russisch of Chinees beschikbaar was!
Na enige hacks was ik het zat en heb ik alle niet-europese IP's buiten de deur gehouden en nooit meer ergens last van gehad....

Op vrijdag 5 december 2025 19:48:41 schreef Jeroen:
Er wordt aan gewerkt, er is een DDoS aanval gaande.

Vast een elektronika producent die niet kan uitstaan dat we repareren. >:)

Of ShockMedia was de pineut. Ik zat op https://www.isitdownrightnow.com/ te kijken en circuitsonline.net was niet de enige site die down was.

Alleen RSS schijnt nog stuk te zijn...

Netnog ff gekeken. RSS komt nog steeds met een 202 terug in de reader - blijkbaar is er wat 'dicht' gezet.

Op vrijdag 5 december 2025 19:48:41 schreef Jeroen:
Er wordt aan gewerkt, er is een DDoS aanval gaande.[/quote
mogelijk draait het forum op de zelfde server als de telegraaf ? want die lag er ook uit op dat moment .

Op zaterdag 6 december 2025 06:53:16 schreef EricP:
Netnog ff gekeken. RSS komt nog steeds met een 202 terug in de reader - blijkbaar is er wat 'dicht' gezet.

Er zijn wat zaken geblokkeerd, ik denk dat dit onder 'collateral damage' valt. Welke RSS reader gebruik je?

Ik heb er een paar geprobeerd. QuiteRSS was het om te beginnen. Geeft nog steeds een 'Forbidden (202).
Vuurvos kan nu wel de .atom downloaden. Blijkbaar vindt er wat filtering plaats...

Tot op heden nog steeds '202'... De DDOSer lijkt z'n doel bereikt te hebben... Jammer.

Ik heb nog niet eerder tijd gehad hier naar te kijken. Ik heb nu een uitzondering voor QuiteRSS toegevoegd en bij mij werkt versie 0.19.4 nu. Overigens is die versie 3,5 jaar oud en de browser engine die ie gebruikt uit 2019. Ik zou die zelf niet meer het internet op sturen.