Als je iemand via de normale knop quote, dan komt er bovenin een link naar het origineel wat gequote is.

Gisteren merkte ik dat ie het niet deed. Kan iemand zijn die ergens aan gezeten heeft waar ie niet aan had moeten zitten, maar zojuist merkte ik het weer.

Mijn browser doet ook raar met de paste van een URL, dus mogelijk heeft een update m'n browser "raar" gemaakt.

Met copy link en dan in de address bar pasten lukt het inderdaad. Dus Brave is kapot? Ik had op het laatst met chromium dat die om de dag rete traag werd. Dus als ik hier in dit invulveld zit te typen, dat ik de "echo" van wat ik type voor kan blijven. Nostalgie naar 40 jaar geleden dat als de computer druk was dit ook gebeurde, maar in deze tijd... Niet nodig. En vervolgens waren er steeds verslechteringen als ik een update moest doen.

Na de overstap op brave was dat VEEL beter. Ook dat langzamer worden gebeurde veel minder. En nu met brave... ineens ook verslechteringen na een update en vrij regelmatig die "ineens heel langzaam". Bah!

test1

Op dinsdag 6 januari 2026 09:39:33 schreef rew:
test2

OK. Als ik de link copieer en in een link post, dan werkt het wel, dezelfde link in een quote werkt niet.

Op dinsdag 6 januari 2026 10:51:02 schreef vergeten:
zoiets als dit:

link

https://www.circuitsonline.net/forum/view/170914/

Ik zie geen vreemde dingen hier, kon inderdaad wel eens de browser zijn.
Brave is ook op chromium gebaseerd en (dus) ook slachtoffer van manifest V3 (hoewel ze daar deels omheen werken), ik weiger enige browser te gebruiken die dat volgt. (en dat maakt de spoeling ERG dun)

Op dinsdag 6 januari 2026 10:52:26 schreef rew:
OK. Als ik de link copieer en in een link post, dan werkt het wel, dezelfde link in een quote werkt niet.

Dit lijkt mij dan een browser ding, want die twee links zijn identiek.

Nouja, de ene is server-relatief de andere is compleet.

Ik heb hier locaal een server staan en daar een HTML met een relatieve link gemaakt en dat werkt gewoon.

Oh, wacht. Ik kan even "live" in de HTML editen.... moment.

Ok. Ook dat getest. Relatieve link is niet het probleem. html ge-edit en tijdens het editen (toen ik WILDE editen) op de link in de "debug html" geclickt en dan werkt het wel. Dan zonder te clicken op de link de HTML ge-edit en in de html editor op de link clicken werkt wel, in de "view results"... geen sjoege. Ik kan clicken wat ik wil hij blijft op view/170914 in de adresbar en gaat niet naar view/message/2630483#2630483 . (De link preview werkt wel. Hij ziet dat het een link is, alleen het normale clicken werkt niet, copy link location en met de hand in een nieuwe tab werkt wel. Ook open in new tab werkt.).

Suggesties over wat het dan wel kan triggeren zijn welkom. (De brave jongens luisteren beter naar bugreports dan de chrome / chromium gasten.)

Ik vermoed zelfs dat dit niet iets typisch is van chromium / brave, maar meer iets met jouw installatie en/of extensies / plugins te maken heeft.

Heb je het al eens een poging gedaan op een ander systeem?

Ander systeem: Ja. Zojuist gedubbelchecked: op mijn beide workstations hetzelfde. Hmm. Ik kan niet remote naar het scherm van m'n RPI kijken :-(

Ja dat gebeurt wel eens dat je iets installeert en pas een paar dagen later merkt dat eea niet meer werkt en dan niet de relatie legt met de change van even terug.

Edit: Duh! /Ik/ was niet ingelogd op die raspberry pi. Nu live achter de raspberry pi, wel ingelogd op CO als REW, maar op de pi ingelogd als m'n nichtje, chromium op raspberry pi werkt ook niet meer. :-(

De chrome/chromium jongens hebben "paste op new-tab-button" d'r uitgesloopt. Daar zijn een aantal mensen waaronder ik erg aan gehecht.... Mogelijk is ook iets met relatieve #-links gesloopt. :-(

https://github.com/brave/brave-core/commit/3221538c3b2939d11a3074be3d5…

it just needed an extra rAF
for the fallback to element anchor behavior.

Klinkt alsof "rAF" hier niet gedaan wordt. Ik weet niet wat dat is/betekent.

Update: Ik heb nu een bug aangemaakt: https://github.com/brave/brave-browser/issues/51852