Pas wel op met zo'n deken waar die temp beveiliging uit gaat.
De beveiliging van de draden bestaat uit een hulpdraadje om de weerstandsdraad.
Als daar een breukje in komt gaat een van die weerstanden flink stroom trekken en wordt heet.
Zie ook dit topic.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/168006#highlight=deken+elekt…
We hebben niets aan een gebraden kip in plaats van een Raaf 
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Wie kan me vertellen wat een SOT89 met SMD marking 8A246 is?
Verder geen enkel merk teken, de top side van het package is "spiegel" glad, dus geen ST part denk ik.
Het is volgens mij een spanningsregelaar a la 78Lxx maar welk voltage?
De pinout klopt 1=OUT, 2=GND, 3=IN als ik op de print kijk.
De vraag is nu, waarschijnlijk een 3V3 of 5V versie, maar diverse datasheets geven geen uitsluitsel, of de markering komt toch niet overeen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
SMD codebook zegt dat het wel eens een spanningsdetector 4.6V kan zijn. Die reset de CPU als je voeding onder de 5V zakt.Hmm. Mogelijk heeft die te veel pins. XC6111A246ER
[Bericht gewijzigd door rew op (19%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Dat is het zeker niet (casing is zowiezo fout), het is echt een spanningsregelaar.
Het moet iets reguliers zijn wat in europa te koop is, zit in een Fein magneetboormachine.
Veel van de onderdelen op die print komen van ST.
ST, TI, Microchip, Nisshinbo(JRC), On-semi, Diodes Inc zijn het niet, althans niet kwa opdruk.
Gevonden: Het is dus toch een ding van ST, in een ander datasheet heb ik wel de markings gevonden.
Het blijkt een L78L33LCUTR zijn 3.3V output voltage.
De device marking is 8A die cijfers er achter zijn niet gespecificeerd.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb hier een lichtblauwe film-condensator. Zijn kleine zusjes zijn MKP. De opdruk is:
Eerste regel: Zz118187643 77D (gegraveerd, ik krijg het niet leesbaar op de foto)
Tweede regel: 7U K 1K1 K8
Wat hoort dat te zijn?
Hij is 31cmmm lang, pitch ~27mm, Breed 22mm en 36mm hoog.
Ik meet bij beide 6,9uF maar wil weten of die waarde klopt. (zitten in een filter/snubber netwerk waar , als het goed is, 600Vdc over staat. )
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Kan het zijn dat het merk S+M dwars voor de regels van de opdruk staat? Ik denk dat een deel van de eerste regel een Siemensnummer kan zijn, maar dan verkeerd afgelezen.
De twedee regel begint mogelijk met de waarde 7u en eindigt mogelijk met de datumcode K8.
In elk geval zou een merk wel handig zijn om te weten.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb het getekend:
Het logo van de gevraagde is de onderste. Dat staat echter ook op de anderen (10n en 68n) waar op de zijkant wel gewoon de waarden staan. Daar staat het bovenste logo bij (enec)
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Epcos, dus inderdaad Siemens.
Dan heb je mogelijk de bovenste regel niet goed afgelezen, of ik begrijp hem niet goed.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (14%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker
Golden Member
Minder vreemd dan ik dacht. Ik verwachtte daar de serie (zoals B3265 in jouw datasheet) maar die gewoonte hebben ze kennelijk een keer verlaten.
Op dinsdag 10 februari 2026 12:48:04 schreef fred101:
Ik heb hier een lichtblauwe film-condensator. Zijn kleine zusjes zijn MKP. De opdruk is:
Eerste regel: Zz118187643 77D (gegraveerd, ik krijg het niet leesbaar op de foto)
Tweede regel: 7U K 1K1 K8
Wat hoort dat te zijn?
7µF ±10% 1100Vdc PP
Hij is 31
cmmm lang, pitch ~27mm, Breed 22mm en 36mm hoog.
Dit komt overeen met een B32774D0705K
fred101
Golden Member
maartenbakker
Golden Member
Over Epcos gesproken, of eigenlijk over de voorloper S+M (Siemens Matsushita Components)... Nu ik weet dat het type er (in elk geval bij wat nieuwere) niet op staat, hoe kom ik erachter wat voor condensator het is?
Ik heb hier blauwe S+M condensatoren, steek 14mm, opdruk:
60404 T522
u1 K 400 L5
Dat is dus een 100n 10% 400V condensator uit mei 1999.
Ze liggen tussen de Wima MKC4 dus ik vermoed dat het om gemetalliseerde polycarbonaatcondensatoren gaat, maar hoe kom ik daar achter?
maartenbakker
Golden Member
Op woensdag 11 februari 2026 17:31:13 schreef maartenbakker:
Het hangt ervan af wat er in zit. Gezien het dubbele beveiligingscontact denk ik aan ultraviolet?
Hm... misschien moet ik de stekker er eens insteken en proberen 
Zou wel een hele grote EPROM wisser zijn dan 
//Update
@Maarten, jij gaat door voor de koelkast.
Toch maar even aangezet en opengeschroefd.
Zit een "Philips Belgium TUV" lampje in, vraag me alleen af hoe dat werkt door dat rooster dan.
De lamp zit achter het rooster.
Op woensdag 11 februari 2026 03:21:44 schreef maartenbakker:
Over Epcos gesproken, of eigenlijk over de voorloper S+M (Siemens Matsushita Components)... Nu ik weet dat het type er (in elk geval bij wat nieuwere) niet op staat, hoe kom ik erachter wat voor condensator het is?Ik heb hier blauwe S+M condensatoren, steek 14mm, opdruk:
60404 T522
u1 K 400 L5Dat is dus een 100n 10% 400V condensator uit mei 1999.
Ze liggen tussen de Wima MKC4 dus ik vermoed dat het om gemetalliseerde polycarbonaatcondensatoren gaat, maar hoe kom ik daar achter?
Het lijkt wel of Siemens/S+M/Epcos toen geen zin had om seriecodes op de condensators te zetten. de nummers die ik tegenkom met een zoekmachine matchen niet met een Bxxxxx nummer. Maar dat is een aanname.
Op woensdag 11 februari 2026 17:32:28 schreef bprosman:
[...]Hm... misschien moet ik de stekker er eens insteken en proberen
Zou wel een hele grote EPROM wisser zijn dan//Update
@Maarten, jij gaat door voor de koelkast.
Toch maar even aangezet en opengeschroefd.
Zit een "Philips Belgium TUV" lampje in, vraag me alleen af hoe dat werkt door dat rooster dan.
De lamp zit achter het rooster.[bijlage]
Een sterilisatie apparaat om instrumenten te steriliseren.
Die lamp geeft een enorme hoge UV straling, ding NIET AANZETTEN buiten het apparaat en niet inkijken!
Het UV is zeer schadelijk,
Het ruikt ook stevig naar ozon als je die lamp inschakelt.
Hij werkt via een VSA als het goed is.
Dergelijke lampen gebruiken ze ook om water van zwembaden en en dergelijke te reinigen.
Op woensdag 11 februari 2026 22:18:00 schreef revado:
[...]Een sterilisatie apparaat om instrumenten te steriliseren.
Die lamp geeft een enorme hoge UV straling, ding NIET AANZETTEN buiten het apparaat en niet inkijken!
Het UV is zeer schadelijk,
Het ruikt ook stevig naar ozon als je die lamp inschakelt.
Dergelijke lampen gebruiken ze ook om water van zwembaden en en dergelijke te reinigen.
Ik heb in mijn vijverfilter inderdaad ook een UV lamp. Maar vroeg me af hoe dat gaat door zo een (RVS) rooster.
Arco
Special Member
UV licht is niet bang, gaat gewoon door de gaatjes heen... 
(door de witte binnenkant weerkaatst het toch alle kanten op)
Ik heb er wat over gevonden.
Volgens mij staat er Heitland, maar deze noemen ze anders...
Er horen gekke dingen bij.
Is een sterilisator voor de cometische wereld.
En ze vragen er 180 eurie voor 
https://oneact.petermoon.click/index.php?main_page=product_info&pr…
[Bericht gewijzigd door revado op (12%)]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op woensdag 11 februari 2026 22:18:00 schreef revado:
[...]
Naar mijn weten heeft deze (6W-E27) UV-lamp geen VSA nodig (ik had ca. 40 jaar geleden zo eentje in het filter van mijn zeewateraquarium).
Inderdaad geen VSA nodig, direct spanning er op en bruinen 
Ik heb er hier ook zo eentje liggen, identiek, al jaren niet meer gebruikt. Ik herinner me dat ze wel wreed heet worden.
Arco
Special Member
Wat 'doet' het als ik 2 identieke pc fans mechanisch op elkaar schroef:
Blijft de statische druk dan gelijk, verdubbelt die, of nog wat anders?