Beste allemaal,
Ik heb een km-teller set van een scooter, waarvan twee pinnen afgebroken waren. Onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar, dus ik heb de connector een stukje open gefreesd, zodat ik er goed bij kan.
Nu ben ik op zoek naar vervangende pinnetjes van 0,8 mm dik ter vervanging.
Als ik deze op hun plek gesoldeerd heb wil ik het weg-gefreesde deel opvullen met epoxy lijm.
Kan iemand mij vertellen waar ik deze pinnen kan vinden/bestellen?
Tips zijn erg welkom, alvast bedankt voor jullie evt. reacties.
Groeten,
Ramon
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Weet je dat zeker, die 0.8mm pindikte?
Meeste van dat soort connectors hebben 0.64mm pins. (daar kun je deze voor gebruiken.)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Die pinheaders zijn recht en 29mm, lijkt me prima.
Recht buigen van gebogen pinnen gaat met wisselend resultaat, afhankelijk van het soort metaal. Vaak breken ze dan af.
Ik zal ze moeten buigen om ze passend te kunnen krijgen, net als degene die ik eruit heb gehaald. Maar ik ben wel op een idee gebracht door jullie tips. Mijn moeder heeft nog een oude pc staan die weg moet. Mogelijk kan ik ze daar uithalen....
Arco
Special Member
Arco
Special Member
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Zal vast ook wel in kortere lengten leverbaar zijn: https://www.bol.com/nl/nl/p/0-8-mm-vierkante-messing-draad-stijve-en-f…