@bprosman: Ook even langs de Action gegaan en dat FERM multimetertje gescoord. Mooi ding voor het geld. Past mooi in de gereedschapstas voor "onderweg". Bedankt voor de tip!
Eerste 2 cijfers van EAN is landcode en 87 = NL. Ik had vroegah een mp3 spelertje van Gembird. In mijn beleving een soort Sweex of Trust?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op woensdag 11 februari 2026 17:49:46 schreef PE9SMS:
Eerste 2 cijfers van EAN is landcode en 87 = NL. Ik had vroegah een mp3 spelertje van Gembird. In mijn beleving een soort Sweex of Trust?
Maar dan kennelijk met deels productie in het buitenland in eigen beheer. Ik denk dat Sweex en Trust alleen maar inkochten.
Op zaterdag 21 februari 2026 09:29:37 schreef Sine:
[...]'manufactured waste'
Dat viel soms nog best wel mee.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (19%)]
Kruimel
Honourable Member
Op zondag 1 maart 2026 21:28:00 schreef flash2b:
Op 4-3 bij Lidl€12,99 een koopje voor als je stoom wilt meten met de Clamp amp meter.
Dat is eigenlijk nog best wel een handig ding voor foutzoeken. Dat telkens opnieuw open pellen van weer een verlengsnoer is ook niet optimaal. Weet je toevallig hoeveel stroom dit ding aan kan?
EricP
mét CE
Tsja... ik heb daar een paar vermogensmeters voor. Prik je er ook zo tussen. En die leveren ook spanning en stroom.
In de advertentie van Lidl staat geen max. stroom. Wel dat het voor 220V bedoeld is.
Wel leuk aan het ding is dat het ook een '10x' range heeft. Voor wie met een stroomtang die een wat onhandige range heeft wat moet doen, is dat prettig.
De specs staan hier: https://www.lidl.nl/p/parkside-autorange-multimeter-of-adapter-voor-st…
Verder kan je ook je meet pennen in de gaatjes van de adapter steken.
Maximale stroom wordt niet vermeld.
Ze doen het voorkomen dat je ook de stroom met een gewone (niet-tang) multimeter kunt meten, maar ik zie niet hoe dat dan zou moeten werken. Wat zie ik over het hoofd?
Ik denk dat er ook een ingebouwde stroomspoel rond een geleider in het apparaat zit. En dat daarover, op de 2 pingaatjes de spanning gemeten wordt.
Met die pennetjes/gaatjes kun je ook snel (spanningsloze) verlengsnoeren door piepen.
Idd nl alleen voor spanning meting als extratje wel je meter in spanning stand zetten en je stekkers uit de A bus van je meter halen anders B O E M !
Op dinsdag 3 maart 2026 13:13:53 schreef RAAF12:
Ik denk dat er ook een ingebouwde stroomspoel rond een geleider in het apparaat zit. En dat daarover, op de 2 pingaatjes de spanning gemeten wordt.
Ik zie alleen maar de 3 gaatjes voor L, N en Aarde en een stel symbooltjes rondom.
Op zondag 1 maart 2026 23:36:10 schreef maartenbakker:
[...]
Dat viel soms nog best wel mee.
Met nadruk op soms, meestal was het ultieme bagger.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Wijn krijgen op de kringloop steeds pallets met merkloos Chinees spul van vindit (weet niet hoe je het schrijft, schijnt een soort van Amazon/Ali te zijn) dat is allemaal elektronica van zo'n beroerde kwaliteit dat Trust daarmee vergeleken hi-end electronica is. We krijgen ook niet-elektronica maar dat loopt via een andere afdeling dus geen idee hoe goed of beroerd dat is.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Waarschijnlijk deze tent,was best aardig in het begin, toen er nog "echte" vintage spullen aangeboden werden. Nu is het idd een dumpplaats voor Chinezen en dropshippers.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/veel-vintage-op-vinted-is-in-we…
Videotje van de Parkside ding: https://www.youtube.com/watch?v=5dfKUe-sb7c
Maximale stroom 16A (staat op de doos)
Nog meer: https://www.youtube.com/watch?v=K7qWsSisxF8 en https://www.youtube.com/watch?v=zz9E04Y6pyU
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op dinsdag 3 maart 2026 17:00:55 schreef flash2b:
Videotje van de Parkide ding: https://www.youtube.com/watch?v=5dfKUe-sb7cMaximale stroom 16A (staat op de doos)
Handig,
Zo'n filmpje in het verweggistaans, waarom doen die sukkels dat niet gewoon in Engels?... 
Op dinsdag 3 maart 2026 16:10:40 schreef Roland van Leusden:
Waarschijnlijk deze tent,was best aardig in het begin, toen er nog "echte" vintage spullen aangeboden werden. Nu is het idd een dumpplaats voor Chinezen en dropshippers.https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/veel-vintage-op-vinted-is-in-we…
Bij mijn weten is vinted alleen voor kleding? Ook het artikel in de link gaat over kleding
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Er is ook een elektronica sectie.
Op dinsdag 3 maart 2026 14:40:58 schreef fred101:
Wijn krijgen op de kringloop steeds pallets met merkloos Chinees spul van vindit (weet niet hoe je het schrijft, schijnt een soort van Amazon/Ali te zijn) dat is allemaal elektronica van zo'n beroerde kwaliteit dat Trust daarmee vergeleken hi-end electronica is. We krijgen ook niet-elektronica maar dat loopt via een andere afdeling dus geen idee hoe goed of beroerd dat is.
Zonder lullig te willen doen (doe ik toch een beetje) daar heb je werkelijk geen flauw idee van.
A. je koopt nooit wat bij de Chinees
B. duidelijk koop je ook geen sweex, want dat had je die opmerking niet gemaakt. Grotere meuk ga je niet vinden.
Op een blauwe maandag werkte ik in een computer winkel, en dat was een van de merken die we weigerden te verkopen.
Niet omdat ze vervelend waren om mee te handelen, ze hadden een van de beste RMA oplossingen ooit. "smijt het maar in de bak, we sturen wel een nieuwe"
Letterlijk wegwerp elektronica.
[Bericht gewijzigd door Sine op (17%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb jaren lang een Trust muis gebruikt. Ook een keyboard. Die deden het prima. Verder geen ervaring mee, anders dan wat er gebruikt langs komt op de kringloop. Niet geweldig maar het werkt. Moet ook wel anders was het merk al lang verdwenen. Maar het kan gewoon niet slechter zijn dan die Chinese meuk die we van Vinded krijgen want dat is de absolute bodem. Ik geloof nooit dat Trust slechter kan zijn dan die meuk want dat spul van Trust werkt tenminste nog.
Ik had vorige week een stereo "getto blaster" van vinded. Geen merk erop, stickers in het Chinees. Woog bijna niets. Was nog niet gebruikt. De cassette recorder(met mono kop) jengelde zo vreselijk dat we bang waren dat hij de tape zou opeten, de radio was zo ongevoelig dat ik buiten 1 zender kon ontvangen en de CD speler sloeg zelfs met onze beste test CD constant over of hield gewoon mee op. Die is dus rechtstreeks het elektronica afvalhok in gegaan. Slechter dan dat kan gewoon niet want dit was dus nieuw al niet bruikbaar.
Zo ook een computer luidspreker setje. Twee rode boxjes zo licht dat ze leeg leken, er moest een plastic voetje onder wat spontaan afbrak bij het er weer uit willen halen. Het klonk voor geen meter (denk aan zo'n kerstkaart die een liedje speelt) en zonder voetje kon hij niet meer staan. Ik pak heb tussen duim en wijsvinger, knijp een heel klein beetje en het ding breekt alsof het glas was in meerdere stukken uit elkaar. Kon ook zo vanuit de nog dichtgeplakte doos het afval hok in. En zo heb ik nog veel meer gevallen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Trust en Sweex zijn soortgelijke producten.
Plakmerken, dus totaal niets van de kwaliteit te zeggen. (zoals met veel spul tegenwoordig... )
Het varieert van uitstekende producten tot de grootste rommel die je niet eens wilt of hoeft uit te pakken... 
't Is dus een soort Russische (Chinese) roulette...
nonius
set SCE to AUX.
Plakmerken, dus totaal niets van de kwaliteit te zeggen
Datzelfde geldt nu ook voor de merken Philips en Grundig. Heb wat Philips USB-sticks waar 2 van de 3 exemplaren in de kliko konden. De 3e doet het wel.
Flash2b: dank voor het attent maken op deze aanbieding van een stekker-adapter voor de stroomtang. Was al een hele tijd van plan om zoiets te kopen of te bouwen (3D-printen). Ik ga er morgen eentje halen bij de Lidl.
Ik had zelf al wel iets gefröbeld maar het heeft geen 10x range, zoals de echte producten wel hebben.