blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi joop1963, 
Ik had je aangeboden een KC811 dubbel transistor aan je op te sturen.
Als een van de dubbel transistoren niet goed meer is, dan s datzeker een optie voor je. 
Groet,
Bram
Beste mede forum gebruikers, bedankt voor het mee denken?
Ik had gevraagd voor oude transistors voor de oscilloscoop cossor cdu 150
waar CH1 het weer deed maar CH2 niet maar de trees er wel was
die kon je krijgen als je de inventer tussen hoog en laag zette, en als je het om hoog of omlaag
zette was het weg ? Ik doe dit hobby matig dus ik heb niet alle kennis maar ik red me karig ? Heb pcb H1 zowel CH1 en CH2 door gemeten en daar kwam naar voren dat TR22 en TR23 op de emiter spanning er laag was nog geen 0?003 v waar TR5 en TR6 van CH1 0?165v ? Voor de rest klopte het wel enigszins? Heb de tor er af gesoldeerd en getest met een tester daar kwam uit dat de waarde op hfe 20 was? Omdat ik geen info kan vinden over U17718/2 heb ik alle 4 er af gesoldeerd ,en daar kwam naar voren dat op CH1 dat hfe 50 was? Maar op CH2 tor TR20 en TR21 hfe 130 was en die ook een andere type was EXP 416 F TH en de tor TR5 en TR6 was ook EXP 416 F TH ?Ik denk dat ze uitgewisseld zijn geweest door een storing? van de EXP 416 F HT en daar kan ik ook geen info vinden ? De KC811 dubbel transistor ken ik niet maar als het vervanger is zo het mooi zijn? Ik doe er JPG bij met meet resultaten?
Dus als iemand U17718/2 en EXP 416 F TH of MAT01GHZ een andere vervanger weet laat het mij weten
[
[Bericht gewijzigd door joop1963 op (99%)]