Hoi allen,
is het mogelijk een Nefit moduline 30 thermostaat te vervangen door een Nefit moduline 3000, welke gebruikt word bij een nefit ecomline excelent ketel.
Heb wat gezocht op internet maar kom er niet echt uit.
B. V. Dank.
Martien.

Nog steeds actueel, even naar boven zetten.
Misschien komt er een antwoord.
Grtn . Martien.

Wat voor CV wil je hem op aansluiten? Als die het EMS (bus) protocol ondersteund dan zou het kunnen.

Beiden werken, zover ik kan vinden, inderdaad met het EMS protocol van Bosch ( Nefit).
Als je een Nefit ketel hebt zou het moeten werken, op een ander merk niet, EMS is specifiek Bosch / Nefit.
Maar ik kan je geen garantie geven uiteraard.

Hmmm als ik doorzoek dan vind ik dat de moduline 30 wellicht met het irt protocol werkt. Waar vind je terug dat deze met ems werkt? Ik kon het niet vinden al zoekende en in de handleiding.

Al aan gedacht om deze vraag aan Nefit te stellen?

Vaag gedoe allemaal bij Nefit .
Eerst gevonden dat het zou werken maar nu weer een overzicht gevonden dat de 3000 niet op de ecomline ketels kan.
Er is wel een printje van irt naar EMS , maar of dat werkt?
Inderdaad gewoon Nefit bellen is de beste optie.

Dank voor het reageren,
Mijn thermostaat, gaat niet meer het programma doen, valt vaak terug op het maantje op display, zet ik m handmatig naar de hoogste stand en terug, pakt die het programma weer op, voor 2 jaar terug helemaal opnieuw ingesteld en heeft het weer gedaan tot voor een maand terug, daar ik de beschikking heb over zulke een thermostaat moduline 3000, komt deze vraag. Ik ga m weer opnieuw instellen, en kijken wat er gebeurt, en ga naar de nefit voor informatie. de ketel is een nefit ecomline excellent.
Grtn Martien.

Ik heb nog een Moduline 30 thermostaat liggen hier, die heb ik werkend van de muur gehaald hier en heeft in alle jaren nog nooit een storing vertoond. Die zou je kunnen krijgen / overnemen als je wilt.

In die modulerende thermostaten zit meestal een supercap die nogal eens defect is...

Voor Roland 11,
Daar wil ik wel op ingaan, vlgns mij staat mijn email in mijn account.
hoor t wel .
Martien.

Op maandag 23 maart 2026 13:23:11 schreef MartinusP:
Voor Roland 11,
Daar wil ik wel op ingaan, vlgns mij staat mijn email in mijn account.
hoor t wel .
Martien.

Moet ik wel even gaan zoeken... ;-)
Ik laat wat weten!

Op maandag 23 maart 2026 13:57:50 schreef Roland11:
[...]Moet ik wel even gaan zoeken... ;-)
Ik laat wat weten!

Sorry, ik kan hem nergens meer vinden, shame on me...
De handleiding heb ik wel gevonden hi hi

Er staat een nieuwe op MP voor 25 eurie...