Jeroen
Moderator
Er was wat overlast van de specifieke Chrome versie die de Samsung browser schijnbaar ook gebruikt, dus deze was geblokkeerd. De blokkade is nu opgeheven maar ik houd het wel nog in de gaten.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op maandag 30 maart 2026 22:07:17 schreef Jeroen:
Er was wat overlast van de specifieke Chrome versie die de Samsung browser schijnbaar ook gebruikt, dus deze was geblokkeerd. De blokkade is nu opgeheven maar ik houd het wel nog in de gaten.
Gebeurt dat dan alleen op machinens van Samsung? Ik heb hier geen last ondervonden noch op mijn Dell met Win7 als op de telefoon met iOS 26.4
Of ligt het aan een of andere service provider (ISP) c.q. Access provider (IAP)?
En tegelijk duurt uitloggen nu ook terug een fractie van een seconde.... de laatste maanden nam dat meerdere minuten in beslag.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Browsen met Chrome op een Android telefoon, tablet of laptop maar Jeroen heeft de blokkade eraf gehaald. Je kan gratis upgraden van Windows 7 naar een nieuwere versie, deze krijgt geen beveiligingsupdates meer. Grote kans dat je gehacked wordt, je mail wordt misbruikt ect. Kijk maar eens wat een online scanner vind.
Op maandag 30 maart 2026 23:17:22 schreef Tidak Ada:
[...]
Dell met Win7
Ja, slecht plan om daarmee internet op te gaan, daar zitten meer gaten in dan een vergiet, en grotere ook!
[Bericht gewijzigd door Sine op (26%)]
Tidak Ada
Win 11 Staat gereed, maar ik moet nog bestanden overzetten en dat ben ik nu aan het uizoeken hoe. (Waar staat het ook weer en waar moet ik het planten.... :

En nu maar afwachten wanneer het Europese OS wordt gelanceerd een het bijbehorende office pakket....
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/03/30/groep-bedrijven-gaat-bouwen-aan-o…
Deze melding al heel lang, redelijk vaak gehad. Niet alleen bij CO, maar ook bij andere sites. Soms na 5 minuten werkte het weer soms na een halve dag.
Op maandag 30 maart 2026 22:07:17 schreef Jeroen:
Er was wat overlast van de specifieke Chrome versie die de Samsung browser schijnbaar ook gebruikt, dus deze was geblokkeerd.
Aha (smiley met lampje), ik heb een user-agent switcher addon draaien en blijkbaar selecteert die dus net de verkeerde browser. Goed om te weten, zal dat ook wel het probleem zijn bij de andere sites.
opera op alle mobiele devices.
heb nu voor het eerst in jaren weer een echte Samsung (van mijn werk)
WAT EEN K*TDING!!! (zelfs met die opera broswer)
een S25 FE
maar de hele interface is totaal niet intuitief als je een standaard android gewend bent: Ik heb Doogee, XIAOMI, en weet ik wat allemaal gehad, maar alles zit op een net niet logische plek en die bloatware is gewoon ook niet te nassen!
De enige die nog slechter was, was de Sony telefoon: die was ook in no time overleden. Maar doe mij maar een chinees. Ik had 10x liever de Ulefoon gehad
Kost ca de helft (wij hebben speciale prijzen op het werk) en vindt ik veel prettiger IPV welke Samsung dan ook. Gewoon een kale android erop.
Overigens idd met opera geen problemen gehad en met Firefox op de PC ook niet. Het werkt gewoon.
Op dinsdag 31 maart 2026 16:47:11 schreef Tidak Ada:
Win 11 Staatgereed, maar ik moet nog bestanden overzetten en d ben nu aan het uizoeken hoe. (Waar staat hetbook weer en waar moet ik het planten.... :![]()
En nu maar afwachten wanneer het Europese OS wordt gelanceerd een het bijbehorende office pakket....
Dat is geen windhoos vervanger maar een office pakket.
Daar bestaat al heel lant openoffice / libreoffice voor.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Win 11 Staatgereed, maar ik moet nog bestanden overzetten en d ben nu aan het uizoeken hoe. (Waar staat hetbook weer en waar moet ik het planten.... :![]()
Zoooo herkenbaar... Tip: als je een ingeving hebt, schrijf hem op en kijk er een paar dagen later nog eens naar, alleen als-ie dan nog net zo logisch is kun je hem ten uitvoer brengen...
Linux, OpenOffice, klaar.
Of downen vanuit de Cloud ben je in 2 uur weer up en running met laatste versie erop. Maar waarschijnlijk heb je geen glas of 5G Klik en klaar dan duurt het langer. Gewoon doen, niet uitstellen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (27%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op dinsdag 31 maart 2026 17:13:20 schreef fatbeard: Linux, OpenOffice, klaar.
100% mee eens.
nonius
set SCE to AUX.
Linux, OpenOffice, klaar.
Dat! En FreeCAD voor mij. Voeg Vivaldi toe om te browsen en Windows is al snel alleen nog maar een nare herinnering..... (Vivaldi is het 'nieuwe Opera', nadat Opera was overgenomen door de Chinezen).
Tidak, als je een keer een Linux-systeem (Linux Mint Cinnamon) van dichtbij wil zien en uitproberen ben je van harte welkom hier. Ik ben in 2005 overgestapt en kijk niet meer terug!
Is vrij risicoloos uit te proberen met een Live-CD/DVD/USB, zonder iets te installeren op de harddisk. Kunt desnoods de harddisk eventjes verwijderen, als je echt zeker wilt zijn.
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om terug te gaan naar windows. Overigens, allerlei DOS en Windows-software draait ook prima op deze PC onder Linux. Heb pasgeleden nog een Tait mobilofoon opnieuw geprogrammeerd, zonder dat ik van de antieke DOS-laptop het stof af hoefde te blazen 
Er zijn andere distributies (ben ooit begonnen met Ubuntu, daarna Lubuntu, nu Mint Cinnamon), maar Mint sluit behoorlijk dicht aan bij de look & feel van Windows.
Tenzij iemand héél specifieke commerciële software heeft die niet onder Linux (Wine) draait, zonder goede Linux-alternatieven, kan ik me voorstellen dat je nog een Windows-systeem aanhoudt. En dan nog zou ik voor een dual-boot gaan (of, nog beter, één PC gereserveerd voor een offline Windows plus applicatie-software), en een online Linux PC.
Het werkt hier nog niet lekker, geen 403 maar regelmatig gewoon geen voortgang...
Samsung Internet Versie 29.0.1.12
Edit: Lijkt het nu weer normaal te doen, misschien een cache probleempje.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (25%)]