Hallo,
Ik heb een Miele TSA 523 WP EcoSpeed warmtepompdroger en die maakt een bonkend geluid. Het lukt mij alleen niet om de bovenplaat eraf te halen. Ik heb de 2 schroeven aan de zijkant (die zitten achter een wit dopje) losgehaald maar dan komt er geen beweging in. De bovenplaat lijkt dan nog rechtsvoor bij het display vast te zitten. Kan iemand mij helpen aan instructies hoe ik de bovenplaat kan losmaken?
Dank je wel!
"Het is niet mogelijk om het bovenblad van het apparaat te demonteren."
Staat blijkbaar in de handleiding.
https://media.miele.com/downloads/47/99/00_C7F128289C261EDFB3B8F3AF75A…
Uitdaging dus. 
Heb je al geprobeerd het blad van achter wat omhoog te tillen en het dan naar achter te trekken?
Dit kwam ik net nog tegen bij een ander Miele model :
"Het bovenblad van een Miele-wasdroger (met name T1-modellen) verwijder je door de twee Torx-schroeven aan de achterzijde (onder afdekkapjes) los te draaien, deze naar binnen te duwen en vervolgens het deksel aan de voorzijde omhoog te tillen."
Dus wellicht is dat naar binnen duwen ook bij jouw model van belang.
(Ik vermoed sowieso dat iemand hier wel de juiste aanpak weet)
Hallo Max,
Bij dit model zit aan de achterkant de bovenplaat vast met 2 plastic "boogjes" en geen torx schroeven. Deze torx schroeven zitten aan de zijkant onder 2 witte afdekplaatjes.
Dank je wel voor het meedenken!
Op dinsdag 21 april 2026 10:39:43 schreef Leo Konings:
Hallo Max,Bij dit model zit aan de achterkant de bovenplaat vast met 2 plastic "boogjes" en geen torx schroeven. Deze torx schroeven zitten aan de zijkant onder 2 witte afdekplaatjes.
Dank je wel voor het meedenken!
Dat van die verborgen schroeven aan de zijkant had ik al gezien en begrepen. En de "boogjes" had ik ook gezien op foto's van de machine.
De schroeven aan de zijkant er niet helemaal uitdraaien, iets induwen en dan de bovenkant optillen werkt niet?
Dat gedeeltelijk eruit draaien en dan induwen is blijkbaar bij Miele een veel voorkomende kwestie :
https://www.reddit.com/r/Miele/comments/1q4oyja/miele_w1_wwd120_top_re…
[Bericht gewijzigd door Max1966 op (14%)]
Max, het is gelukt, de schroeven aan de zijkant indrukken was de truc! Daarna de trommel gecontroleerd en er zat vuil op vast. Dit verwijderd en probleem verholpen! Dank je wel voor jullie hulp Max en SMD.
Groeten Leo.
Op dinsdag 21 april 2026 22:44:46 schreef Leo Konings:
Max, het is gelukt, de schroeven aan de zijkant indrukken was de truc! Daarna de trommel gecontroleerd en er zat vuil op vast. Dit verwijderd en probleem verholpen! Dank je wel voor jullie hulp Max en SMD.Groeten Leo.
Goed om te horen!
Dit forum heeft mij ook al vaker geholpen met tips en advies , het is daarom fijn om af en toe een ander ook te kunnen helpen.