fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Geenidee waar de oorzaak ligt, maar sinds kort moet ik voor elke foto-upload het hele pad doorlopen vanaf mijn home folder, en dat is een lang pad...
Voorheen was het zo dat ik voor de eerste dat pad moest doorlopen, waarna elke volgende upload startte in de laatst gebruikte folder.
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik Firefox onder Linux.
Is dat iets waar anderen ook mee te kampen hebben?
Meer to the point: is daar iets aan te doen?
[edit]
ik ontdek net dat het mogelijk is om meerdere foto's in één keer te uploaden...
Da's wel handig, maar het blijft iedere keer een hele klikkerij om bij die foto's te komen...
[Bericht gewijzigd door fatbeard op (17%)]
Dat ken ik ( windows, chrome of firefox) niet anders.
Hij gaat dan naar de laatst geopende map.
Ik heb direct op C een mapje voor foto's etc. die ik gebruik op CO en andere fora.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Dat is het juist, dat was tot voor kort bij mij ook zo: de laatst geopende folder werd als anker gebruikt. Nu alleen niet meer...
fatbeard
Honourable Member
Dank, het gaf me de juiste insteek om verder te zoeken.
Voor wie hier ook 'last' van heeft: het is de parameter widget.use-xdg-desktop-portal.file-picker, die moet op 0 staan...
- ga naar "about:config"
- zoek naar "widget.use-xdg-desktop-portal.file-picker"
- verander de waarde in 0
- klaar!
Met dank aan gebruiker Antimony op superuser.com in zijn post https://superuser.com/questions/1936386/how-to-make-firefox-remember-m…
Ik gebruik ook linux. Bij mij kan ik in de meeste laad/opslaan vensters in het kader links de optie 'recent gebruikt' aanklikken waarna ik dan de laatst gebruikte mappen te zien krijgt. Daar kan ik meteen mee naar en gewenste map.