Voor een project moeten we vier steakkoffers gesynchroniseerd kunnen laten flitsen omdat ze gelijktijdig geserveerd worden.
Er moet ook een 2x2 mode mogelijk zijn.
De fabrikant biedt deze functie niet aan. Op dit moment werken de koffers met een powerbank.
Kan WLED een oplossing bieden?
Dit zijn koffers waar steaks in gebracht en gepresenteerd worden aan tafel.
U kunt hier twee videos zien: https://youtube.com/shorts/VmEuDGaqdTY https://youtube.com/shorts/eeR5TigHaKQ (willekeurige selectie op youtube).
Deze presentatie is erg populair in de golfregio, gezien de grote social media waarde.
De synchronisatie is nodig voor bestellingen waar tot vier dergelijke steaks tegelijk per gezelschap besteld worden.
De 2x2 mode voor 'bottle wars', hierbij bestellen twee teams zoveel mogelijk eten en drank tegen elkaar op.
euh...
Wow. Ik sla even over. Ik heb grote moeite met het 'Don't yuck another person's yum' credo waar ik naar leef vandaag.
Geef alle koffers een 433mhz (ofzo) ontvangermodule en stuur er met een arduino-aangestuurde masterzender de knippercommando's naar toe. De ober heeft de zender bij zich. Deze zenders hebben een bereik van maar een paar meter. Ben je digitaal geleerd, dan moet dit erg simpel zijn.
Eventueel een fallbackschakelaar inbouwen voor als er iemand/iets binnen komt gewandeld dat de 433MHz band platlegt, zodat de koffer zelfstandig nog iets kan doen.
Alternatief: overal IR LEDs ophangen die het knippersignaal geven, iedere koffer een IR ontvanger, en dat signaal versterken en naar de kofferLEDdrivers sturen. Alle koffers zijn dan gesynchroniseeerd. Geef 'm 2 PWM-achtige modulatiefrequenties mee die je uit kan filteren (bijvoorbeeld 1kHz en 4,5kHz) en je kan ook twee verschillende knipperpatronen verzenden. Als je op de analoge leest geschoeid bent, is dit het makkelijkst.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je denkt dat je alle nutteloze acties al wel eens gezien hebt blijkt het dus toch nog erger te kunnen... 
Zielig als je zulke idiote dingen moet verzinnen om je tijd op te vullen...
Je moet toch iets doen om 1k voor een schijfje koe te kunnen durven vragen.
WLED is een optie, die heeft een UDP-sync optie. Bestel een setje ESP32's, een stukje led strip en probeer het zou ik zeggen.
De 2x2 mode voor 'bottle wars', hierbij bestellen twee teams zoveel mogelijk eten en drank tegen elkaar op.

Op woensdag 3 juni 2026 09:23:07 schreef Arco:
Als je denkt dat je alle nutteloze acties al wel eens gezien hebt blijkt het dus toch nog erger te kunnen...
Zielig als je zulke idiote dingen moet verzinnen om je tijd op te vullen...
+1. Wat een onzin zeg, weer over gewaaid zeker.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
nonius
set SCE to AUX.
WHAT THE FSCK ?!
Dit is zo fout op zoveel niveau's dat ik nauwelijks weet waar te beginnen....
Dit zijn koffers waar steaks in gebracht en gepresenteerd worden aan tafel.
De mijne worden normaliter gebracht en gepresenteerd op een bord. Het enige dat bij mij in dergelijke koffers zit is gereedschap. Je weet wel, om mee te werken. Maar ik neem aan dat de lui in het Midden-Oosten die op een dergelijke manier leven zelden gereedschap hanteren.
De 2x2 mode voor 'bottle wars', hierbij bestellen twee teams zoveel mogelijk eten en drank tegen elkaar op.
Als ik nu zou schrijven wat ik denk in de woorden die ik zou willen word ik waarschijnlijk van het forum verbannen.
Deze presentatie is erg populair in de golfregio, gezien de grote social media waarde.

Smaak, stijl en elegantie volgens een parvenu.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Je eigen tot kotsens toe volvreten voor een paar likes?... 
Misschien is de mensheid in de toekomst toch wel beter af met AI. (beter als NI, 'no intelligence'...)
Op dinsdag 2 juni 2026 22:55:13 schreef StijnN:
Ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was van van alles en nog wat, maar wat is een steakkoffer?
Had ik het nu maar niet gevraagd, dit had ik niet willen weten.
De wereld is nu echt officieel gek geworden.
Op woensdag 3 juni 2026 17:43:17 schreef nonius:
Als ik nu zou schrijven wat ik denk in de woorden die ik zou willen word ik waarschijnlijk van het forum verbannen.
Goed gedacht 
Ik geloof niet dat ik ooit zoiets goedkoops zo duur heb zien zijn.
Maar kennelijk is er nogal geld mee gemoeid, dan kan je toch wel een teampje van deskundigen op de ontwikkeling zetten lijkt me.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Komt waarschijnlijk uit de US overgewaaid... 
(daar houden ze van alles wat met groot, eten, en oorlog voeren te maken heeft...)
Op woensdag 3 juni 2026 18:50:26 schreef GJ_:
Ik geloof niet dat ik ooit zoiets goedkoops zo duur heb zien zijn.
Ik wel!
Niet in het echt natuurlijk, maar wat denk je van de nachtwacht? Een oud vodje linnen en verf uit 1600 en dat moet nu ruim 500 M€ kosten.
Op woensdag 3 juni 2026 18:55:07 schreef Arco:
Komt waarschijnlijk uit de US overgewaaid...
(daar houden ze van alles wat met groot, eten, en oorlog voeren te maken heeft...)
Oorlog en verbrand vlees,goeie kloppende combi... 
Op woensdag 3 juni 2026 18:03:35 schreef StijnN:
[...]Had ik het nu maar niet gevraagd, dit had ik niet willen weten.
De wereld is nu echt officieel gek geworden.
+1
Op vraag van TS:
Esp32 met wifi
Powerbankje eraan
En WLED
En je bent klaar. Werkt bij ons ook prima op de carnavalswagen.
Houd best van een goede steak, maar die hoeft echt geen 1000 euro te kosten of in bladgoud verpakt te zijn.
De betere steak at ik hier vlakbij in een steakhouse wat vroeger shoarmatent was. Eigenaar deed kleine upgrade.
Met 2 man gegeten en gedronken, nog geen 100 euro. De week ervoorc3 steakhouses in UK gehad, waarvan bij 1 de steak duurdee was als hier het diner van 2. Was decl slechtste van de 4 steakhouses in die 2 weken.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tsja,
Voor verzamelobjecten geldt: wat de gek er voor geeft... 
Zo zag ik laatst dat een oude ford escort die 20 jaar oud was, ruim meer als 100.000km, en vol deuken zat verkocht voor 700.000 dollar.
Alleen omdat paus johannes paulus II daarin had gereden voor zijn paus-zijn...
Ook een 80 jaar oude wc pot, smerig, vol barsten, en stukken eruit/glazuur eraf verkocht voor ruim 2500 pond.
Alleen omdat die van Hitlers jacht kwam en hij daar mogelijk (niet eens zeker) op zou hebben gezeten... 
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
In andere delen van de wereld is er volop eten te kort, en hier gaan we dan nog een beetje spelen met eten. Het smaakt dan vast nog beter... In plaats van blij te zijn dat je een lekker biefstuk op je bord hebt, neen dat is tegenwoordig te min geworden. Mensen zijn compleet gek aan het worden. Echt schaamteloos op deze manier doorgaan. Dit type mensen moet echt eens voor een 6 tal maanden in een arm land wonen om het aan den lijve te ondervinden wat echte honger met je doet.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (17%)]
Op donderdag 4 juni 2026 00:46:24 schreef CrossFireX:
In andere delen van de wereld is er volop eten te kort, en hier gaan we dan nog een beetje spelen met eten. Het smaakt dan vast nog beter... In plaats van blij te zijn dat je een lekker biefstuk op je bord hebt, neen dat is tegenwoordig te min geworden. Mensen zijn compleet gek aan het worden. Echt schaamteloos op deze manier doorgaan. Dit type mensen moet echt eens voor een 6 tal maanden in een arm land wonen om het aan den lijve te ondervinden wat echte honger met je doet.
+1
Met vooral veel dank aan de a-sociale media waar deze waanzin ontstaat.
Op woensdag 3 juni 2026 18:55:07 schreef Arco:
Komt waarschijnlijk uit de US overgewaaid...
(daar houden ze van alles wat met groot, eten, en oorlog voeren te maken heeft...)
Niet echt, meer een "Dubai ding" waar ze van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen en nog steeds denken dat "smaak en stijl" te koop zijn.
https://www.youtube.com/shorts/O2pJZdwpKmQ
Zoek op youtube maar eens op Salt Bae
Deze is nog een graad erger :
hardbass
PE2BAS
Haha dit is inderdaad wel een hele poppenkast, maarja wie ben ik om te bepalen hoe andere mensen hun geld uitgeven. Zij noemen mij waarschijnlijk vreemd als ik een oscilloscoop koop.
Even terug naar TS zijn doel.
Als ik het goed begrijp heb je meerdere koffers waarvan de ledjes synchroon moeten knipperen. Betekend dit dat iedere individuele 'flits' gelijk moet zijn in alle koffers? Of moeten de koffers tegelijkertijd starten en stoppen?
Verder, hoe handig ben je met elektronica, zoek je een soort kant en klare module of heb je de mogelijkheid zelf met 'arduino' oid aan de slag te gaan?
Dit is wat ik zou doen:
- Iedere koffer een ESP32.
- Eén ESP32 als de "master". Dat kan één van de koffers zijn, of een losse ESP32 als remote control.
- ESP-NOW gebruiken om een broadcast naar de andere controllers te sturen.
- In het bericht zet je een startcommando met groep, patroon-ID en startvertraging.
#define GROUP_A 0x01
#define GROUP_B 0x02
#define GROUP_ALL (GROUP_A | GROUP_B)
struct SyncCommand {
uint32_t sequence;
uint8_t targetGroups; // bitflags
uint8_t patternId;
uint16_t startDelayMs; // start zoveel ms na ontvangst
};
Dan kun je bijvoorbeeld twee broadcasts vlak na elkaar sturen:
t0 = millis()
bericht 1: GROUP_A, pattern 3, delay = 300 ms
bericht 2: GROUP_B, pattern 7, delay = 300 ms - (millis() - t0) // Compensatie voor tijd die nodig was om bericht 1 te versturen.
Ik zou dus niet continu de LED-status (aan/uit) synchroniseren, maar alleen het startcommando. Iedere koffer speelt daarna lokaal hetzelfde patroon af.
De aanname hierbij is dat het verschil in ontvangsttijd tussen de koffers klein genoeg is om visueel niet op te vallen. Voor een lichteffect lijkt me dat waarschijnlijk acceptabel. Als dat niet zo is, moet je met absolute startmomenten werken, maar dan moet je ook de tijd tussen de ESP32's synchroniseren. Dat maakt de oplossing direct een stuk complexer.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op woensdag 3 juni 2026 14:25:43 schreef Lambiek:
[...]
+1. Wat een onzin zeg, weer over gewaaid zeker.
Ik denk uit Rusland. Toen ik nog skiles in Oostenrijk (eind jaren 80, begin jaren 90) gaf, kwamen er Russen die alles bestelde wat op de kaart stond, het meeste niet eens een beetje opaten maar puur om te laten zien hoe rijk ze waren. Dat vond de kok absoluut niet leuk. Die gingen 's-ochtends naar de ski-winkel, kochten de duurste ski en schoenen, gebruikte ze 1 dag en gooide ze dan demonstratief weg aan het eind van de dag (dan staken er gewoon 2 skies uit de vuilnis bak..) Dat was gewoon misselijkmakend om te zien.
G E W E L D I G !!!
Dit is een variant van de erwt op het gouden bord; o n b e t a a l b a a r !
Heeft iemand nog de moeite genomen om het volgende fimpje over de baksteen te bekijken?
Ik lag onder tafel van het lachen.