TV is van 08-2011
Gisteravond ineens deze horizontale strepen van ongeveer 1cm in beeld
dus ook vanuit het interne scenery testbeeld en in de menu's
uit/aan gezet, beeldinstellingen gereset, geen oplossing.
bij opstarten, het Philips logo is wel goed scherp.
al eens eerder een defect aan gehad, maar sindsdien deed ie t eigenlijk wel weer goed : https://www.circuitsonline.net/forum/view/162806
na 1,5u is het ineens weg en is het beeld weer goed, maar het komt ook weer terug.
Wellicht ook nu weer een probleem met de resonator op het TCON-board? Te bestellen bij AliExpress. Let op: het gaat naar wat ik weet om de 25MHz versie.
[Bericht gewijzigd door ChristiaanR op (52%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als het een Sharp panel is zou het kunnen, hoewel ik zo uit m'n hoofd niet meer weet wat de symptomen zijn bij een defecte resonator.
Die zijn inderdaad 25MHz maar hebben 3 aansluitingen in plaats van 4, deze: https://www.elba-elektro.nl/onderdelen/kristallen-en-filters/25mhz-res…
Ali is wel flink goedkoper en als de 4 pens ook bruikbaar is dan is dat een goede oplossing.
nou, die strepen zie je ook wel in de foto's van de vorige keer.
ik gooi er nog wel een resonator in, als dat t niet is, misschien eens tijd voor een nieuwe...
Helaas,
Resonator X200 besteld en erin geknutseld, maar totaal geen verschil, het is niet de resonator.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
ik ga niet meer een mainboard investeren hierin, ga wel een andere halen.
zit te denken aan een 48OLED811
iemand interesse in deze, voor ie als verwijderingsbijdrage meegegeven wordt ?
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Probleem is panel, had bijna zelfde storing en met afschermen van één date lijn gate baantje op een van de tcon kabels naar scherm was het beeld weer goed. Neem de tijd ervoor en geduld wordt beloond. Als het niet helpt ook de flatcable contacten glanzend schoonkrabben met een plat niet te scherp voorwerp.
[Bericht gewijzigd door Bart64 op (21%)]