Ik heb gisteren een scoop gekocht op marktplaats, te weten de Philips PM 3267. Kosten 199 euri.
Dit is een 2 kanalen scoop met 2 probe's 10:1, 100Mhz en "draagbaar".
Heb ik hier een goede koop aan ( had ik natuurlijk van te voren moeten vragen) of moet mijn container geduldig zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee (calibreren en bedieningsgemak)?

lijkt mij een goede koop ! vooral omdat er 2 probes bij zijn ...

meer nog, kheb er gisteren ook zitten naar kijken op marktplaats !!!!

[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op ]

Waarom heb je hem dan niet gekocht, je signature geeft aan dat je redelijk wanhopig op zoek bent,denk je dat ie toch niet helemaal koosjer is? Nu wordt ik pas echt achterdochtig.

het probleem zit me vooral in de afstand, van papie moet ik em werkend zien... dus effe naar noord nederland ofzo rijden ... (daar zijn best veel scoops te koop, maar in het belgie - geen enkele (op eentje na den, die nu defect is...)

Op 14 augustus 2005 10:27:14 schreef Mr Soldeer:
het probleem zit me vooral in de afstand, van papie moet ik em werkend zien... dus effe naar noord nederland ofzo rijden ... (daar zijn best veel scoops te koop, maar in het belgie - geen enkele (op eentje na den, die nu defect is...)

Ik heb de mijne ook via marktplaats gekocht en bij tweedehands dingen kan ik je zeer aanraden om hem zelf te halen of te laten brengen. Naast dat je hem werkend kan zien is de kans dat je wordt opgelicht ook een stuk kleiner. De vorige eigenaar van mijn scoop woonde ergens rond utrecht terwijl ik tegen de belgische grens aan woon. Ik kan je aanraden om te mailen dan want in mijn geval moest hij regelmatig in breda zijn voor een verhuizing en dat is maar iets van een kwartiertje rijden voor mij. Vaak komen die mensen voor hun werk of iets anders wel eens dichter bij je in de buurt en is er dan op die manier wel iets te regelen (wel afspreken voor je gaat bieden natuurlijk).

Ik heb zelf een pm3050 gekocht voor 185 euro. Dit is een 2x 60Mhz scoop die ik zonder probes kocht. Deze prijs is aan de hoge kant maar aangezien ik er snel 1 wilde en er heel graag 1 wilde met een lcd schermpje met alle instellingen (zodat je instellingen meteen op de foto komen als je een scoopbeeld in een verslag plakt) was deze prijs het wel waard voor mij. Of de prijs het dus waard is ligt grotendeels aan jezelf dus.

@bliksem
Ik moet hem nog ophalen, maar weet jij of er bij deze scoop een composiet aansluiting op zit.

Ik zou zelf ook namelijk afdrukken van de meetwaarden willen maken.

Composiet ? als in 'video uitgang' ?

Dat weet ik wel zeker van niet, ik heb ook nog geen enkele analoge scope gezien die zo'n uitgang heeft.

Ja, ik bedoelde een video uitgang als in composiet signaal.
Ik heb zelf nooit een scoop gehad, wel op de MTS mee gewerkt, alleen toen heb ik er nooit op gelet.

Hoe moet je het anders zichtbaar maken?
Een foto van het scherm lijkt me niet echt duidelijk.

Die zal voor demo / presentatie doelen wel zo'n uitgang hebben, het zal iig geen goedkoop scoopje geweest zijn :) ( en waarschijnlijk een extra optie zelfs )

Een foto gaat verassend goed trouwens..

http://members.home.nl/guidomennen/60/uit.JPG

@ sine

Jij hebt een betere camera dan ik, da's wel duidelijk.

Dat is een kyocera Finecam L3v op macro stand.
standaard 3megapixel dingetje

Ik lieg, die komt uit een Canon powershot G3, die is van voor dat ik mijn cammetje had :)

In het donker gaat hetnog beter trouwens ( geen foto van mij )

http://www.wfp76364.w1.com/BNC%20CABLE%20SCOPE%20PIC%20%232.jpg

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Als ik dan toch geld aan het uitgeven ben, ook maar een nieuwe camera. Ik moet toch nog op vakantie, dan kan ik thuis verantwoorden dat het ABSOLUUT noodzakelijk is.

Als ik dan toch geld aan het uitgeven ben, ook maar een nieuwe camera. Ik moet toch nog op vakantie, dan kan ik thuis verantwoorden dat het ABSOLUUT noodzakelijk is.

Sorry, mijn vingers trillen ervan.

Een heftige cam heb je daar niet voor nodig,

Die kyocera van mij komt voor 75 euro uit de opruimings hoek bij de media markt.

Dat is een vrij standaard 3 megapixel cameratje. Laat je niet verleiden tot een medion of ander merk loos iets van het kruitvat oid. die dingen zetten met joekels van letters het aantal megapixels op de doos, maar over ruis en kleur echtheid moet je niets vragen. ( en doe dat ook maar niet, da's meestal echt bagger bij die dingen )

Een snel los uit de hand testje met die kyo :

http://members.home.nl/guidomennen/KIF_0954.jpg